Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Lap Master

Lap Master 10.02.2020 12:04 #121

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 787
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 245
Yly meinaa että numeroiden poistaminen olisi optio ja näkymä olisi vähän kuten lanemasterissa väriurien kanssa.

Se mikä on selkeää on aika pitkälti mielipidekysymys. Toki värisokeusasiassa värit saavat ihan konkreettisesti takkiin versus numerot.

Pimeässä kisailuun kieltämättä numerot ovat varmaan selkeämpiä. Kun taas pömpeliukon näkökulmasta värit peittoaa numerot mennen tullen. Näet radan toiselle puolelle asti mikä ura on kyseessä jos on tarvis

Eikös muutostrendi kuitenkin ole ollut toisinpäin eli numeroista väreihin.
KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: JariL

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : pyrtsy.

Lap Master 10.02.2020 12:34 #122

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 616
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 213
Hep.

Minä taas ihmettelen, miksi edelleen käytetään numeroita kun väritkin on keksitty?

Numero on minun mielestäni todella, todella paljon vaikeampi nostajan kannalta, koska:

1) niitä pitäsi olla parin osan välein, jotta ei tartte hakea kaukaa, mikä nyt olikaan nelonen? Väri on helppo, kun sitä on koko uran mitalta.
2) väri näyttää joka suuntaan samalta, numerot ei näytä
3) jos numero on uran molemmin puolin, kolmonen ja kasi menee sekasin. Jos numero ei ole keskellä, niin kumppankos uyraan se kuuluikaan?
4) jos väriurat on merkattu oikein (väriä myös radan tasopinnalla) on yleensä helpompi varoittaa kenen edessä on, koska me sokeampi kansanosa ei ehkä näe mikä numero on se, minkä uran tielle olemme, taas, ajaneet ulos

Notta mieluummin minä ne värit kuin numerot.

Edelleenkin, minusta lanemasterin tapa näyttää ajavan erän tulos oli täysin ylivertainen verrattuna nykyiseen. Informaatiota on paljon, mutta vieläkään en osaa sanoa, ajanko riittävän nopeita kierrosaikoja, monentenako olen kisassa ja paljonko on välimatkaa eteen ja taakse.

LapMasterilla on kiistattomia etuja kilpailun järjestäjän kannalta, joka lienee hyvä asia. Myös mahdollisuus tutkia tuloksia jälkikäteen on hyvä, sikäli kun raksit ovat olleet oikeissa ruuduissa ja muutenkin mikään bitti ei ole ollu pahasti poikittain.

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hande, Yly, tp, JariL

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lap Master 03.09.2020 12:56 #123

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 787
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 245
Kesällä näköjään pukannut päivitystä

Carsten kirjoitti: A new version of LapMaster (Version 3.30) has been released on the www.lapmaster.dk website.



This is the "Corona" edition.

The two new main features are the driver rotation scheme know as "Social Distance", and a lot more support for racing connected tracks over the internet.



"Social Distance" means that you will race double spaced on the track, so that you do not stand so close to each other at the drivers station.
​In reality first you race (in round robbin) with drivers on all the uneven numbered lanes, then you change to race with drivers on the even numbered lanes.
​Everybody will race all lanes as usual, but we will take twice as many heats to do it.

Thanks to Ron Hershman and others for suggesting it.

"Internet connected racing".
The second feature has actual always been there, but it has been polished and shined.
​It allows for a number of tracks to have the scoreboard connected over the internet and conduct a coordinated race from multiple physical locations.
​A points system keeps the racing fair and interesting. You will be amazed how well this points system worked.
​We have been using it for 2 month between 3 to 5 slotcar tracks in Denmark, each with 1 or 2 drivers at each track.
A Zoom video link between the interested parties allowed for our social interaction while racing.
It really kept us and slot car racing going while we all where in hard lock-down due to the virus.
​Now atleast in Denmark we are starting to come out of the lock-down, and racing with multiple racers at the same track has started. Yes it is prefered, but I guess this feature has a future in organizing true world wide slotcar racing. If you saw the "Virtual Le Mans 24 Hour race", you will know what I mean.

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lap Master 15.02.2021 19:14 #124

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 787
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 245
Ennenkuin taas unohdan tämän asian kun ongelma seuraavan kerran ilmenee jossain niin laitetaampa tänne nyt ainakin ylös kun tätä ei lapmasterin virallisessa dokumentaatiossa ole.

Eli jos tietyt moottorit (lähinnä korkealla ennakolla varustetut) eivät laske deadstripillä, korjaus on laittaa diodit kaikille urille vasempaan laskurikaapeliin (kun radan plussa on vasemmalla ja laskurin plussa on oikealla). Katodi eli viiva lapmasterin puolelle ja anodi laskurin puolelle.

slotblog.net/topic/59446-new-info-about-...rip-counter-systems/
KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lap Master 16.05.2022 11:46 #125

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 787
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 245
Asensin äsken uusimman lapmasterin läppärille.

Nyt voi "synkata" ftp:lla oleva tulokset ja koneella olevat tulokset ja lisätä prefixejä tulospalveluun. Ymmärtäisin ainakin että nettisivulle tulee tyyliin kansio "Eurosarja 2 Lappeenranta 2022"

If you are a user of the LapMaster Racemanager software, then you might be pleased to hear that a new version has been made available at the support website: www.lapmaster.dk

The 3.31 version has many new and exiting features. some of them are:
- If your LapMaster system isn't already posting results and statistics to a website, you can now have access to the same data directly on the race computer.
- The "Race development" statistics now also includes a graphical presentation.
- Italian has been added to the supported languages.
- You now have the option to let LapMaster synchronize you local data with the data on the website.
- In challenge mode, you can drive the cars home. Also after the race.

Upgrade notes:
If you decide to upgrade, please remember to uninstall the old program first, then reinstall the new version.
Uninstalling will not change any of your configurations and race data.

When downloadin, Windows might complaint that "LapMaster" is a rather unknown program compared to the internet. But if you are insistent enough it will eventually allow you to download the program.

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : pyrtsy.

Lap Master 16.05.2022 19:57 #126

  • juusos
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Viestejä: 31
  • Vastaanotettu kiitos 1
Teitkö asennuksen tyhjälle pöydälle? Onnistuukohan päivitys vanhan päälle ja mitä mahdollisia kommervenkkeja (varmuuskopion lisäksi) se voisi vaatia?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lap Master 16.05.2022 22:48 #127

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 787
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 245
3.30 oli läppärillä asennettu ennen päivitystä

Lapmaster vaatii asennuksen poiston jotta uuden voi asentaa. Kaikki asetukset ovat muualla kuin asennuskansiossa joten sen suhteen ei ole ongelmia. Useita kertoja olen pävitittänyt ilman mitään ongelmia
KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.