Hep.
Minä taas ihmettelen, miksi edelleen käytetään numeroita kun väritkin on keksitty?
Numero on minun mielestäni todella, todella paljon vaikeampi nostajan kannalta, koska:
1) niitä pitäsi olla parin osan välein, jotta ei tartte hakea kaukaa, mikä nyt olikaan nelonen? Väri on helppo, kun sitä on koko uran mitalta.
2) väri näyttää joka suuntaan samalta, numerot ei näytä
3) jos numero on uran molemmin puolin, kolmonen ja kasi menee sekasin. Jos numero ei ole keskellä, niin kumppankos uyraan se kuuluikaan?
4) jos väriurat on merkattu oikein (väriä myös radan tasopinnalla) on yleensä helpompi varoittaa kenen edessä on, koska me sokeampi kansanosa ei ehkä näe mikä numero on se, minkä uran tielle olemme, taas, ajaneet ulos
Notta mieluummin minä ne värit kuin numerot.
Edelleenkin, minusta lanemasterin tapa näyttää ajavan erän tulos oli täysin ylivertainen verrattuna nykyiseen. Informaatiota on paljon, mutta vieläkään en osaa sanoa, ajanko riittävän nopeita kierrosaikoja, monentenako olen kisassa ja paljonko on välimatkaa eteen ja taakse.
LapMasterilla on kiistattomia etuja kilpailun järjestäjän kannalta, joka lienee hyvä asia. Myös mahdollisuus tutkia tuloksia jälkikäteen on hyvä, sikäli kun raksit ovat olleet oikeissa ruuduissa ja muutenkin mikään bitti ei ole ollu pahasti poikittain.
-eemeli-