Ei tapahtumia
Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Lap Master

Lap Master 10.02.2020 12:04 #121

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poistunut
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 633
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 199
Yly meinaa että numeroiden poistaminen olisi optio ja näkymä olisi vähän kuten lanemasterissa väriurien kanssa.

Se mikä on selkeää on aika pitkälti mielipidekysymys. Toki värisokeusasiassa värit saavat ihan konkreettisesti takkiin versus numerot.

Pimeässä kisailuun kieltämättä numerot ovat varmaan selkeämpiä. Kun taas pömpeliukon näkökulmasta värit peittoaa numerot mennen tullen. Näet radan toiselle puolelle asti mikä ura on kyseessä jos on tarvis

Eikös muutostrendi kuitenkin ole ollut toisinpäin eli numeroista väreihin.
KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: JariL

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : pyrtsy.

Lap Master 10.02.2020 12:34 #122

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 560
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 170
Hep.

Minä taas ihmettelen, miksi edelleen käytetään numeroita kun väritkin on keksitty?

Numero on minun mielestäni todella, todella paljon vaikeampi nostajan kannalta, koska:

1) niitä pitäsi olla parin osan välein, jotta ei tartte hakea kaukaa, mikä nyt olikaan nelonen? Väri on helppo, kun sitä on koko uran mitalta.
2) väri näyttää joka suuntaan samalta, numerot ei näytä
3) jos numero on uran molemmin puolin, kolmonen ja kasi menee sekasin. Jos numero ei ole keskellä, niin kumppankos uyraan se kuuluikaan?
4) jos väriurat on merkattu oikein (väriä myös radan tasopinnalla) on yleensä helpompi varoittaa kenen edessä on, koska me sokeampi kansanosa ei ehkä näe mikä numero on se, minkä uran tielle olemme, taas, ajaneet ulos

Notta mieluummin minä ne värit kuin numerot.

Edelleenkin, minusta lanemasterin tapa näyttää ajavan erän tulos oli täysin ylivertainen verrattuna nykyiseen. Informaatiota on paljon, mutta vieläkään en osaa sanoa, ajanko riittävän nopeita kierrosaikoja, monentenako olen kisassa ja paljonko on välimatkaa eteen ja taakse.

LapMasterilla on kiistattomia etuja kilpailun järjestäjän kannalta, joka lienee hyvä asia. Myös mahdollisuus tutkia tuloksia jälkikäteen on hyvä, sikäli kun raksit ovat olleet oikeissa ruuduissa ja muutenkin mikään bitti ei ole ollu pahasti poikittain.

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hande, Yly, tp, JariL

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lap Master 03.09.2020 12:56 #123

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poistunut
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 633
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 199
Kesällä näköjään pukannut päivitystä

Carsten kirjoitti: A new version of LapMaster (Version 3.30) has been released on the www.lapmaster.dk website.



This is the "Corona" edition.

The two new main features are the driver rotation scheme know as "Social Distance", and a lot more support for racing connected tracks over the internet.



"Social Distance" means that you will race double spaced on the track, so that you do not stand so close to each other at the drivers station.
​In reality first you race (in round robbin) with drivers on all the uneven numbered lanes, then you change to race with drivers on the even numbered lanes.
​Everybody will race all lanes as usual, but we will take twice as many heats to do it.

Thanks to Ron Hershman and others for suggesting it.

"Internet connected racing".
The second feature has actual always been there, but it has been polished and shined.
​It allows for a number of tracks to have the scoreboard connected over the internet and conduct a coordinated race from multiple physical locations.
​A points system keeps the racing fair and interesting. You will be amazed how well this points system worked.
​We have been using it for 2 month between 3 to 5 slotcar tracks in Denmark, each with 1 or 2 drivers at each track.
A Zoom video link between the interested parties allowed for our social interaction while racing.
It really kept us and slot car racing going while we all where in hard lock-down due to the virus.
​Now atleast in Denmark we are starting to come out of the lock-down, and racing with multiple racers at the same track has started. Yes it is prefered, but I guess this feature has a future in organizing true world wide slotcar racing. If you saw the "Virtual Le Mans 24 Hour race", you will know what I mean.

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lap Master 15.02.2021 19:14 #124

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poistunut
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 633
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 199
Ennenkuin taas unohdan tämän asian kun ongelma seuraavan kerran ilmenee jossain niin laitetaampa tänne nyt ainakin ylös kun tätä ei lapmasterin virallisessa dokumentaatiossa ole.

Eli jos tietyt moottorit (lähinnä korkealla ennakolla varustetut) eivät laske deadstripillä, korjaus on laittaa diodit kaikille urille vasempaan laskurikaapeliin (kun radan plussa on vasemmalla ja laskurin plussa on oikealla). Katodi eli viiva lapmasterin puolelle ja anodi laskurin puolelle.

slotblog.net/topic/59446-new-info-about-...rip-counter-systems/
KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.