11.04.2025
SM-kisat | Hyvinkää
19.04.2025
09:00AM - 19.04.2025
Nokian Nahinat

Työkalut, tökötit ja muut vinkit rakenteluun

Lisää
11.03.2016 15:23 #31578 : Rami Yliniemi
Noniin reppanat, nyt alkoi säätäminen!
Rallimallin vaaka kertoo painojakaumat joka pyörälle.
Kuvan esimerkki Viperissä on pohjalevy mutkalla ja korikin rötköttää vasemmalle päin. Ja lahjomaton kiinanihme kertoo, että kuinka paljon!
Nyt on onni ja autuus kohdanneet Rampen.
Kuinka olenkaan pärjännyt kaikki nämä vuodet ilman tätä...


Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Liitetiedostot:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.03.2016 18:55 #31587 : JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa Työkalut, tökötit ja muut vinkit rakenteluun
Wautsi !

Mulle kans tollanen.
Ja mitäköhän seuraavaksi tulee tuon jälkeen jokaisen pakkiin......

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2016 16:07 #31614 : Taiska
Vastaus käyttäjältä Taiska aiheessa Työkalut, tökötit ja muut vinkit rakenteluun
Mistäs tuollaisen saa ?

Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2016 17:30 #31618 : Rami Yliniemi
Esim. Minilandin kautta.
Sky RC Corner Weight Scale.

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2016 19:47 #31623 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Työkalut, tökötit ja muut vinkit rakenteluun
Kyllähän tommonen työkalu pitäs olla joka säätäjällä, olisi aina hyvä syyttää sitä kun kisa meni pieleen :-D

Venäläisillä joku vastaavantyyppinen lähinnä Touring luokkaan ilmeisesti "?" hinta taisi olla aikas suolainen...

tässä mallissa näkyy olevan selvästi enempi lukemia näyttötaulussa. Olettaisin tässäkin että tärkeää olisi myös se että pöytälevy on täysin "vatupassissa", koska mittavirheitä saattaapi muuten tulla....

Mitä hintaluokkaa tämän työkalun "listahinta" on ?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2016 20:04 #31625 : Rami Yliniemi
Tua on abouts satasen laitos. Ja tehen tuolle alustan/telineen, jossa vaa'at on vaaterissa ja itse telineeseenkin vielä säädettävät jalat. Integroiduilla vatupasseilla tietty :mrgreen:

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2016 21:47 #31635 : Taiska
Vastaus käyttäjältä Taiska aiheessa Työkalut, tökötit ja muut vinkit rakenteluun
Viikonloppuna oli puhetta että autossa pitäis olla hyvä balanssi että se olis hyvä ajaa. Ja toi olis kiva apuväline, näkis miten pienet painon siirtot vaikuttais auton käyttäytymiseen.

Josta tulikin mieleen että kumpahan on parempi. Että painoa saadaan vetävien pyörien päälle paremman pidon toivossa, vai painoa nokkaan että pysyis paremmin urassa ?

Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2016 22:16 #31636 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Työkalut, tökötit ja muut vinkit rakenteluun
60-luvulla pistettiin paljon painoa keulaan. Samaa näyttää harrastavan retro-slottaajat tänä päivänäkin. Mä, ja moni muu, on malliautopuolella vähentänyt painoa keulasta. Ja mitä kevyemmäksi keula käy sen paremmin vehje kulkee... Veikkaan, että sama toimisi retro-autoissa. Keulapaino ei paranna urassa pysymistä. Oikeasti se huonontaa sitä kaarreajossa. Newtonin mekaniikkaa tuolta 1600-luvulta... Hyötyä keulapainoista lienee lähinnä kiihdytyksessä, jos pito on kova ja tehopainosuhde mikä lienee tilanne jossain es-autoissa.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.03.2016 06:13 #31645 : Rami Yliniemi
En ole vielä ehtinyt mittailemaan tarkemmin omia rottiloitakaan, mutta kyllä ne kaikki jossain määrin takapainoisia ovat. Yleensä jos punttia pitää lisätä minimipainon saavuttamiseksi, niin jaan sitä melko tasaisesti koko autolle. Viime aikoina FSC-autoihin olen lisännyt painoja myös H-levyyn, jonka olen jousittanut ainakin takapäästä, jotta liikkeet olisivat pehmeämpiä ja pitoa irrottavilta täräyksiltä vältyttäisiin. Ajotyyli ja -taidot myös vaikuttavat painotukseen, mie olen sen verran kömpelö kuski, että pitää alkaa kerämään dataa taitavammilta.

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.04.2016 19:00 #32170 : Rami Yliniemi
Tamiyan maalitussit on kyä hyviä! Miulla on vain mattamusta ja ihonvärinen, joilla on kuites saanut riemua elämään isosti.
Mattimustalla saa turattua yksityiskohtia ja vaikka auton sisustan ilman spräillä ruikkimista ja nahkamaalilla ukkeleita suitsait-trallallaa.
Lisäksi nua uudet tamiyan (tai Nitton tekemiähän nämä) joustavat rajausteipit on melko päteviä.


Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Liitetiedostot:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.04.2016 14:09 #32245 : Rami Yliniemi
Maaliman paras sivellin ja nimikin on melko pallikas! Kulmikas varsi on hyvä käteen, eikä kieri pöydällä karkuun ja mikälie sipuli vai sopuli noi karvat on lahjoittanut, niin kyllä tulee hyvä jälki.
Jaakolla oli näitä jokunen tiskin alla, hirveän huudon, mekastuksen ja uhkailun jälkeen suostui myymään yhden.


Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Liitetiedostot:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.10.2016 10:31 #33272 : Rami Yliniemi
Slotfabrik -alustoihin maavaran säätötaulukko ja varaosanumerot eri korkuisille akselipukeille.


Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Liitetiedostot:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.12.2016 20:18 #34027 : Rami Yliniemi
Renkaita sorvatessa joutuu melko usein myös vanteita kaventamaan/viimeistelemään. Itse olen pruukannut kaventaa vanteet ihan askarteluveitsen terällä, mutta viimeistelyyn löysin vihdoin todella tehokkaan värkin. Purseenpoistotyökalu on loistava kapine kun haluaa kaventaa vannetta tarkasti.
Kannattaa kuites huomioida, että mie ajan sorvia aina 13,8V poverilla ja työstöhommissa kierrosnopeudella on merkitystä.





Ja jos joku ei vielä tiennyt, niin sitä minilandin myymää 0,3mm hiilikuitulevyä pystyy taivuttelemaan lämmön avulla. Ja tehdä vaikkas tommosia piuhojenohjureita.


Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KaiR

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.355 sekuntia