Model Car Challenge 1:24 kilpailu 2/7 Lempäälä 5.-6.11.2022

Lisää
24.10.2022 14:55 #41946 : msa003
KILPAILUKUTSU SSH Ry / LempäälänUA 1:24 MALLIAUTOKILPAILU 5.-6.11.2022

SSH Ry:n hallitukselta tuli viestiä, että mielellään ei vielä luovutettaisi malliautokilpailujen järjestämisen kanssa.

Tämä on avoin kutsu kaikille malliautoilua harrastaville kilpailijoille. Nykyisille aktiiveille, vanhoille jäähdytteleville ja myös mahdollisille uusille lajista kiinnostuneille kuljettajille.

Kilpailupaikan osoite:
Atrantie 3
37500 Lempäälä
Kirkon parkkipaikalta miekan vasemmalta puolen töppyrän yli ja kierrätyskeskuksen kaupan alakertaan sisäänkäynti rannan puolelta.

Ilmoittautuminen tähän ketjuun ja aika päättyy 3.11.2022 klo 22:00.

Hand out renkaiden maksu a`15 € pari poikkeuksellisesti käteisellä kilpailupaikalla ja mieluiten maksetaan tasarahalla.

Muistakaa maksaa myös SSH Ry:n maksut hyvissä ajoin ennen kilpailua tilille FI51 5750 0120 1458 50.
Kauden 20-21 ja 2022 lisenssimaksut pätevät vielä kaudella 22-23, mutta jäsenmaksu pitää maksaa nyt kuluvalle kaudelle.

Ajettavat luokat:

5.11.2022 GT / Scaleauto Challenge, LMP Challenge ( hand out renkaat )
6.11.2022 FSC P, FSC T / GT ja 1000 sekä BRM

Kilpailun johtaja(t) Aleksi Salminen / Raine Koponen
Katsastus TBA
Concource arvostelu TBA
Suoritetaan kaikille FSC autoille ennen FSC harjoitusten alkua

Lempäälän rata on kilpailuviikolla pidotettu Koford medium pitoaineella solukumirenkaisille autoille.
Lauantaina illalla rata pestään umpikumirenkaisille mahdollisimman sopivaksi.

Radassa on punokset hieman ( 1,35-1,40 mm ) radan pinnan alapuolella ja + on ajosuuntaan oikealla.
Käsiohjaimille ajopaikalla liitännät banaani ja XLR. ( lisäksi adapterit puhelinpistokkeelle )

AIKATAULU
Täsmentyy kun kilpailijamäärä tiedetään.

Aika-ajossa käytettävä ura = sininen

5.11.2022
09:00 Ovet avautuvat
09:10 Vapaat GT/Scaleauto harjoitukset
09:30 GT/Scaleauto ohjatut harjoitukset
Harjoitukset->hand out->katsastus->park ferme ->aika-ajo->park ferme->kilpailu->park ferme
12:00 GT/Scaleauto aika-ajo
12:30 GT/Scaleauto kilpailu
14:30 LMP harjoitukset
Renkaiden vaihto ja LMP katsastus
16:00 LMP aika-ajo
16:30 LMP kilpailu

Radan pesu.......

6.11.2022
09:00 Ovet avautuvat
09:10 Concource arvostelu kaikille FSC autoille
Arvostelun jälkeen vapaata harjoittelua.
Katsastus avoinna harjoittelun ohessa
11:30 FSC P aika-ajo ja kilpailu
12:30 FSC T/GT ja 1000 luokan aika-ajo ja kilpailu
13:30 BRM aika-ajo ja kilpailu
15:00 Kilpailu päättyy (noin)

Ratahuoneessa tarjolla kahvia ja käytettävissä mikro sekä jääkaappi.

Tervetuloa kilpailemaan Lempäälään
Lempäälän Urheiluautoilijat Perhe & nuorisojaos.

I am the engine.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.10.2022 05:19 #41957 : TAIF
Jarmo Aallonen
Scaleauto: BMW Z4 GT3, SC-8003, SC-29

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.10.2022 16:18 - 31.10.2022 18:38 #41959 : haukku
Tuomas Koiranen Lemua

Gt
Ferrari 458 gt3 Arsca doslot

Lmp
Mazda haukku doslot

FSC gt/touring
Opel GT Andy BRM

FSC proto
Ferrari .52 plus haukku scaleauto

BRM
Alfa Romeo GTA tai BMW 2002

Marko Vehmas

Gt
Lamborghini huracan gt 3 my prototype

Lmp
Oreca

FSC 1000
Sumbeam imp 900 Haukku womp womp

FSC proto
Porsche 917 k revell momo

Brm
Fiat 600 abarth

Teemu Sarkaniemi

Brm
Ford escort rs 1600 zakspeed

Lem Ua .Tein itse säästin.
Viimeksi muokattu: 31.10.2022 18:38 haukku.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.10.2022 16:16 - 06.11.2022 06:01 #41963 : Kaitsu
Kai Kivekäs

Scaleauto
SRT Viper

LMP
Oreca LMP Arsca Slot Norris

FSC P
Ferrari 312P, Bert, MoMo, Proslot

FSC GT
Alfa Romeo GTA, BRM, BRM, Fox

BRM
Mini Cooper

EDIT 6.11.22: Päivitetty FSC T/GT ja BRM -luokkien autot

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/
Viimeksi muokattu: 06.11.2022 06:01 Kaitsu.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.10.2022 11:54 - 03.11.2022 09:34 #41968 : naffe
Raine Koponen, LemUA
SSH GT: Ferrari 458 GT3, Arnold's, No Limits, SRP30k
SSH P: Peugeot 908, No Limits, JK Retro Hawk, 8/46
FSC P: Ferrari 512M, BRM, DoSlot PU BIG, Proslot
BRM: NSU TT

Otto Valtamo
Scaleauto: Dodge Viper
Viimeksi muokattu: 03.11.2022 09:34 naffe.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.10.2022 13:49 #41971 : Lassir
Lassi Sirviö, LemUA
Scaleauto: Dodge Viper, SC-8003GT3 alusta, SC-29

SSH P: Audi R10, Revell, DoSlotOBG, JK Retro Hawk, 8/46

Brm: Alfa-Romeo

Fsc p ja gt: tba

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.10.2022 16:20 - 30.10.2022 17:08 #41974 : rgr
Jyrki Rantanen, LemUA
Scaleauto: Dodge Viper, SC-8003GT3 alusta, SC-26
SSH P: Oreca 03, Niemelä Evo, DoSlotOBG, SRP40, 9/44
FSC GT/T: Opel Kadett C GT/E, Joker 043, MoMo SW, Fox10, 10/xx
FSC P: Porsche 917, Joker 031a, DoSlotGTC-S, Proslot, xx/xx
BRM: Alfa Romeo
Autoja hieman muutettu muokkauksessa

Janne Kuurila, LemUA
Scaleauto: Dodge Viper, SC-8003GT3 alusta, SC-26
BRM: BMW 2002
Viimeksi muokattu: 30.10.2022 17:08 rgr.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.11.2022 13:34 #41982 : AleksiS
Aleksi Salminen, LemUA
Scaleauto: BMW Z4, SC-8003GT3 alusta, SC-29
SSH P: Porsche 962, Werks, DoSlotOBG, JK Retro Hawk, 8/46
FSC GT/T: Ford Capri Gr2, Werks, DoSlot PU Small, Fox
FSC P: Ferrari 312P Spyder, Werks, DoSlot PU BIG, Proslot, xx/xx
BRM: Opel Kadett

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.11.2022 13:41 #42002 : KaiR
Koska sunnuntai -päivälle yhä radalle tilaa niin tuun paikalle.

FCS GT Mazda Savanna RX3 1974 Fujimi / Plafit / Fox 10 ( Concourse )

BRM Opel Kadett

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.11.2022 15:45 #42004 : msa003
Tervetuloa,

Avaamme ovet vähän ennen yhdeksää.

Markku

I am the engine.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.11.2022 17:13 #42008 : Kaitsu
1/24 malliautokausi saatiin lopultakin käyntiin Lempäälän UA:n hienoissa puitteissa. Kovin dramaattisia vaiheitahan tässä on eletty malliautokisaamisen ympärillä jo parin vuoden ajan. Lempäälän kokemusten perusteella tohtisin kuitenkin väittää, että malliautoilua ei saatu Suomesta tapettua. Vaikka harrastajakunta on sitä ilmeisen sitkeästi pyrkinyt edesauttamaan.

Paljon oli tuttuja naamoja poissa, mutta oli mukana myös uusia kisailijoita kuin myös paremmin 1/32 Fin Cupin puolelta tunnettuja kuskeja. On Suomessa malliautokisoja vedetty pienemmälläkin määrällä kilpailijoita ja eipä tuolla siipiautoillakaan taida SM-kisoissa juuri yli kymmentä kuskia olla. Tavallista pienempää osanottajamäärää ei tarvitse siis murehtia. Uuteen nousuun vaan.

Lauantain Scaleauto/GT – ja LMP-kilpailuihin rataan oli vedetty kevyt pito ja se toimi oikein hyvin koko päivän. Kisojen jälkeen rataa testattiin myös PU-luokkien autoilla toteamuksella, että kyllä näillä pystyy ajamaan pidoillakin. Kukaan ei valittanut liian kovaa pitoa.

Kun sitten sunnuntaina vedettiin FSC- ja BRM-kisat, niin ei niistä mitään kaatumatautisten kokoontumista muodostunut. Tarkkana toki sai olla erityisesti BRM-autoilla, mutta hyvin kuskit olosuhteet hallitsivat. Kenenkään en kuullut olosuhteita moittivan.

Lauantai oli Aleksin totaalista hallintaa. Ei ollut muilla mitään jakoa siihen kyytiin. Itse kyllä yritin tosissani Viperillä Scaleautoissa. Uusien sääntöjen myötä Scaleautoja ei voi painottaa samalla tavalla kuin aiemmin ja minäkin riisuin Viperin korikiinnikkeistä ”tonnin” wolframia. Ei auto huono ollut kevennettynäkään, mutta en tiedä olisiko se ollut parempi, jos olisi ehtinut sitä testaamaan uusien sääntöjen mukaisena.

Protot meni samaan malliin. Eli Aleksi katosi maisemaan ja meikä vakiinnutti paikkansa kakkoseksi kunnes pinjoni irtosi. Mekkaamisen jälkeen oli kova työ ajaa Jyrki viimeisten heatin aikana kiinni, mutta onnistuin tässä. Autona mulla oli vanhaan GT-runkoon istutettu Orecan kori (made by Arsca). Vehje on nykysääntöihin verraten rajusti ylipainoinen (yli 190 g vs. 160 g), mutta ei ollut aikaa alkaa uutta vehjettä tekemään. Harjoituksissa omilla renkailla meni vielä kohtuullisesti, mutta handouteilla ei oikein. Teippaus kesken kisan auttoi asiaa parin heatin ajaksi, mutta kyllä tässä varmaan modernimpaan kalustoon pitäisi siirtyä, jos noita kisoja lisää ajaa :D

Kisojen jälkeen jäätiin vielä ajelemaan PU-renkaisilla vehkeillä. Se oli hyvä, sillä vanhasta muistista olin ilmoittautunut T/GT-luokkaan Testa Rossa Ferrarillani. Avoautona moinen ajoneuvo on kuitenkin kielletty T/GT-luokasta jo vuosia sitten, jonka joku mulle sitten ystävällisesti kertoi… Siinä oli sitten miettimistä mistä vehje sunnuntain kisaan…

Ratkaisuni oli tehdä BRM:n Alfasta FSC-kelpoinen tekemällä renkaat, istuttamalla Fox-moottori ja puntittamalla vehjettä rajusti. Voi kuulostaa pikkuhommalta, mutta koko ilta siinä meni. Samalla vaihtui BRM-luokan autoksi vanha sotaratsuni eli puuradoilla hyvin toimiva Mini.

Sunnuntain käynnistyi FSC proto-luokan laitteilla. Siihen vielä vanhempi sotaratsu eli Ferrari 312P, jolla ikää jo reilusti toistakymmentä vuotta. Piti huoltaa vehje kunnolla ennen kisaa ja siistiä sitä concursea varten. Haaveeksi jäi. Lauantaina kuivahioin renkaat, sunnuntaina ennen kisaa rasvasin vehkeen ja ruuttasin moottoriin jarru cleaneria. Siinä oli huolto. Olinkin varsin yllättynyt, että vehje laukkasi edelleen parhaiten päivien malliin eikä mulla ollut oikeastaan mitään ongelmia voittaa luokkaa radalla. Concourse oli sitten vähän toinen juttu.

FSC touringin kanssa oli aamun harjoituksissa vähän pito-ongelmia, mutta sitkeästi jaksoin puuhastella renkaiden parissa ja hyvät niistä lopulta tuli. Jopa liian hyvät. Pirun tarkasti joutuu BRM-alustaisella vehkeellä ajamaan kun vastassa on oikeita jousitetulla alustalla varustettuja malliautoja. BRM alusta toimii hyvin BRM-luokassa, mutta kun se valjastetaan Fox-tehoisella moottorilla kera pitävien renkaiden, niin alkaa alustan ominaisuudet loppumaan. Pitkään roikuin kisan kakkosena, mutta lopussa Jyrki painoi ohi ja kolmossijaan oli tyytyminen. Ehkä urani korkeimmat concourse-pisteet (18,5) auttavat jotain lopputuloksissa. En tiedä tätä kirjoittaessa, että kuinka paljon.

Viikonlopun päätteeksi ajettiin sitten suosittu BRM-luokka. Alkujaan piti lähteä siihen Alfalla ja kopsata Ministä vähän säätöjä Alfaan. Kun sitten tajusin, että BRM-luokka ei ole concoursen piirissä aloin tosissani miettimään Miniä, joka on aiemminkin näyttänyt kyntensä nopeilla puuradoilla.

Radan pito oli nyt hieman parempi kuin kesän BRM cupin kisassa, mikä teki ajamisesta enemmän tarkkuuta vaativaa. Vedin aika-ajossa TQ:n, mutta siitä seurannut punainen ura ei sujunut hyvin ja ekan heatin jälkeen olin vasta viides. Siitä sitten alkoi nousu kohti kärkeä ja voitti tuli. Mini on ihan ilmiömäisen hyvä ajaa Lempäälän radalla. Vehje ei edes rullaa hyvin vaan tuntuu jotenkin tahmealta, mutta ilmeisesti kevyt kori mahdollistaa puskea sillä kaarteissa usein kaasu pohjassa, mikä antaa hyvän ulostulonopeuden suorille.

Kokonaisuutena erittäin mukava viikonloppu. Kisoissa vallitsi rento meininki ja aikataulutkin olivat mukavan väljät. Testata ja korjata ehti hyvin. Ja kotiinkin ehti hyvissä ajoin.

Kiitoksia LemUA:n aktiiveille hyvien kisojen järjestämisestä. Seuraavaksi sitten Nokialle tammikuussa suhaamaan PU-luokissa. Niin ja onhan siellä Lempäälässä jo viikon kuluttua Fin Cupia tarjolla, Näkyykin jo olevan hyvin porukkaa listoilla.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: haukku, MaRi, OlliB

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.11.2022 20:02 - 06.11.2022 21:09 #42010 : msa003
Kilpailun tulokset:

Ohessa liite.

Kiitokset kaikille kilpailijoille.
Kilpailijat sen kivan kilpailun tekevät.

Lempäälän Urheiluautoilijoiden Perhe & nuorisojaos kiittää, kumartaa ja pokkaa.

I am the engine.
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 06.11.2022 21:09 msa003. Syy: Liitettä korjattu
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaitsu, KaiR, MaRi

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.11.2022 00:31 #42012 : OlliB
Hei Everybody,

Happy to hear that finally a race took place. Unfortunately, I couldn't participate but that was already a couple of weeks ago clear.
Great report Kai!

Terve
Olli
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KaiR

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.257 sekuntia