31.01.2025
Eurosarja 1 | Kotka

Kyläsarja 4, 16.3.2024 Hämeenlinna, skaala- ja malliautokilpailu

Lisää
02.03.2024 13:16 #43075 : JussiK
Vielä on mahdollisuus tehdä suomalaista skaala- / malliautohistoriaa osallistumalla Kyläsarjan historian ensimmäisen kauden kilpailuun!
Hyvän mielen kisasarjan kauden 2023 - 2024 viimeinen osakilpailu ajetaan lauantaina 16.3.2024 Hämeenlinnassa.
Kilpailukutsu löytyy liitteenä. Ilmoittautumiset kisapaikalla.

Terveisin Kyläsarjan aktiivit

Mutkat on tehty hidastamaan kilpailun kulkua...
Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.03.2024 18:14 #43079 : Kaitsu
Moi.

Mulle ei oikein valkene mikä pointti on järjestää malliautokilpailu Hämeenlinnassa samana päivänä kun Lempäälässä järjestetään malliautokilpailu. Mutta ehkä siihen joku järjellinen syy on olemassa.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
02.03.2024 18:45 #43080 : JussiK
Hei!

Kiitokset viestistä! Itse en ihmettele yhtään miksi Hämeenlinnassa järjestetään samaan aikaan skaala- ja malliautokilpailut kuin jossain muualla ilmeisesti ajetaan. Toisaalta voisi kysyä miksi jossain muualla järjestetään malliautokilpailu samaan aikaan kuin Hämeenlinnassa ajetaan skaala- ja malliautokilpailu.

Jokainen voi valita kumpaan kilpailuun haluaa osallistua. Itse (ja moni muu) en missään nimessä halua toistaiseksi osallistua enää toisen organisaation järjestämiin kisatapahtumiin. Et Kaitsu välttämättä tiedä aivan kaikkea mitä kotimaisessa malliautoharrastuksessa on tapahtunut viimeisien vuosien saatossa? Olen kirjoittanut tästä aiheesta noin 5 kpl A4 sivun verran, mutta olen toistaiseksi jättänyt ajatukseni julkaisematta. Kirjoitukseni julkaisu saattaisi aiheuttaa jo(i)ssakin henkilö(i)ssä suurta mielipahaa? Mielestäni tämä harrastus on kuitenkin mukavaa ajanvietettä. Olen menossa kisatapahtumiin viettämään laatuaikaa kivan harrasteen parissa.

Kyläsarjan osakilpailuihin ovat kuitenkin kaikki tervetulleita ajamaan ja Kyläsarjan kilpailuissa ei mm. tarvitse kilpailijoiden pelätä että joku toimitsijoista olisi käyttäytymässä tökerösti kilpailijoita kohtaan.

Nämä ovat hyvän mielen kilpailut ja sellaisena ne halutaan myös pitää. Samoin nämä ovat hyvän pidon kilpailut ja myös sellaisina ne halutaan pitää!

Kyläsarja tulee jatkumaan myös kaudella 2024-2025!

-Jussi

Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/

Lisää
12.03.2024 07:38 - 12.03.2024 07:40 #43117 : SRC

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Moro!
Kyläsarjakilpailussa ajetaan Alue 8 mestaruuskilpailun ensimmäinen osakilpailu
Luokat jossa aluemestaruudet jaetaan on EM-24 ja PR-24
tervetuloa kilpailemaan
Viimeksi muokattu: 12.03.2024 07:40 SRC.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: JussiK

Lisää
16.03.2024 18:32 #43134 : haukku
Minua ei tulla kyllä koskaan näkemään kilpailemassa näissä hyvän mielen kisoissa.

Lem Ua .Tein itse säästin.

Lisää
17.03.2024 14:52 #43141 : JariL

Minua ei tulla kyllä koskaan näkemään kilpailemassa näissä hyvän mielen kisoissa.

Elämässä on monia valintoja...
Esim. tankkaako Nesteellä, ST1 vai Shell huoltsikalla ja jotkut ei tankkaa ollenkaan vaan lataavat autojaan..
Muistaakseni Haukku, et ole vielä edes käynyt ajamassa Kyläsarjan kisoissa, vaikka kovin vahva on kommenttisi?
Jos joskus haluat ajaa kunnon pidolla, eli juurikin sellaisella pidolla, jolla kansainvälisissä kilpailuissakin ajetaan, niin suosittelen Kyläsarjan kilpailuja.
Mun mielestä voi turhan keskinäisen "vääntämisen" myös Haukku lopettaa SSH:n ja Kyläsarjan kisojen välillä, kun molemmille sarjoille on paikkansa Suomalaisessa autoratailussa, eikä ne käytönnössä vie toisiltansa juurikaan harrastajia. On ne niin erilaisia kuitenkin.
Muistutuksena vielä Haukulle, tämä uudempi sarja nimenomaan on lähtenyt sen jälkeen liikkeelle kun SSH:n jäsenet (ne jotka ei itse aja) halusivat heittää aktiiviset kilpailijat pihalle SSH päättäviltä paikoilta ja muuttaa säännöt jne jne. 

Lisää
17.03.2024 17:04 #43143 : eemeli
Höm.

En ole minkään vastakkainasettelun kannalla lajissa, jonka harrastajakunta on melko pieni.

Arvostan aina sitä, kun joku saa järjestettyä toimintaa, missä pääsee ajamaan kilpaa. Muutamia kyläkisoja järjestämässä mukana olleena tiedän, että siinä on jonkin verran tekemistä aina.

Käyn itse sellaisissa kisoissa, missä minusta tuntuu, että olen tervetullut paikalle ja saan saman kohtelun kuin muutkin kisaajat. Jos joskus käy niin, ettei näin ole, niin sitten en niihin kisoihin mene uudestaan. Vanhemmiten olen tullut herkemmäksi äänestämään jaloillani. Jos esimerkiksi nostajana toimiessani minulle jatkuvasti huudetaan ajopaikalta, vaikka parhaani yritän, niin laittaa se miettimään josko seuraavan kerran jättäsi väliin. En minä sitä autoa siihen mutkaan nostopaikaltani ulos ajanut. Saatanpa huutaa trackin ja kertoa mielipiteeni kuskin toiminnasta. Mieluummin hyvän kuin pahan mielen kisoissa.

Minut todennäköisesti vielä syksyllä nähdään jossakin Kyläsarjan kisassa. Saatetaan nähdä muissakin malliautokisoissa, jos saan joko liisattua tai rakennettua auton (molemmat epätodennäköisiä vaihtoehtoja). Ensi vuonna voi olla toisin.

-eemeli-

Lisää
17.03.2024 17:59 - 17.03.2024 18:02 #43144 : haukku
Tää nyrkkeily sankari ottelua on turhaa puida yhtään enempää. Ja mustamaalaa yhtään SSH sarjan suuntaan. Ajetaan kisat omina kisoina. Ilman turhaa musta maalaamista. Ajakoon kuka mitä tahtoo.

Lem Ua .Tein itse säästin.
Viimeksi muokattu: 17.03.2024 18:02 haukku.

Lisää
17.03.2024 20:34 #43145 : JussiK

No nyt on aikamoinen lupaus! Pidetäänpä mielessä...
Jari ja Eemeli tuossa kirjoittivatkin erittäin hyvin, että jokainen tekee omat valintansa. Eipä niitä täällä kannata huudella. Ihmettelen tuollaista huutelua ylipäätään. Tämä oli nyt toinen kerta, kun omaan postaukseeni tulee samalta henkilöltä mielestäni hieman kyseenalaista tekstiä. Ensimmäisen kerran se tapahtui Kyläsarja 3 Facebook mainoksen postaukseen. Siellä mainosteltiin jotain toisen malliautosarjan kisaa. Ei tämä homma nyt vaan mene näin! Kuinkahan hyväksyttävää se olisi, jos minä tai joku muu menisi postaamaan esimerkiksi Eurosarjan tai jonkin malliautosarjan kisakutsuun että VMP tms.? Sanoisin että syvää halveksuntaa tuollaista toimintaa kohtaan!

Jari tuossa hyvinkin avasi sitä miksi Kyläkisat pidettiin ja sitä myöden Kyläsarjaa nyt pyöritetään. Totean vielä Haukun postaukseen että "pahanilmanlinnut" voivat puolestani ajaa jossain muualla kuin Kyläsarjan kisoissa. Painotan vielä sitä että minut on ajettu ulos niin erään kotiautorata- sekä malliauto-organisaation aktiiveista, että myös lähes 15v. edustamastani autourheiluseurasta. Vedin kyseisen autourheiluseuran perhe- ja nuorisojaosta noin 10v. ajan varsin aktiivisesti ja menestyksekkäästi. Jari kiteytti erittäin loistavasti mitä on tapahtunut (ja kuka saanut aikaan) ja miksi Suomessa on tällä hetkellä kaksi malliautosarjaa.

Itse ajaisin mieluusti kisaa myös toisessa malliautosarjassa, mutta... Jätetään ne kisat toistaiseksi muiden ajettaviksi. Samaan on sanonut moni Kyläsarjan kisoihin osallistunut. Ei tässä kukaan ole maalannut sen toisen organisaation kisoja. Kyllä Haukku tuntuu mustamaalaavan enemmän Kyläsarjan touhuja.

Kyläsarjaa ajetaan siksi, että ihmisten on mukava harrastaa samoista asioista kiinnostuineiden kanssa mukavaa lajia. Kyläsarjan pito-olosuhteet vastaavat myös kansainvälisiä malliautosarjojen pito-olosuhteita. Kansainvälisistä skaalakisoista minulla ei ole toistaiseksi kokemusta, joten en osaa omakohtaisesti kertoa toteutuuko pito-olosuhteet samoin Kyläsarjassa kuin kv skaalakisoissa.

P.S. Yritetään tuupata Kyläsarjan tulokset ja yhteispisteet alkuviikosta foorumille. Sitä varten tämä topic oli alkujaan luotu!

Lisää
20.03.2024 11:32 #43156 : JussiK
Päästään välillä ihan oikeaan aiheeseen!
Historian ensimmäinen skaala- ja malliautoilun Kyläsarja on saatu menestyksekkäästi päätökseen! Sarjahan sai alkunsa, kun useat pitkän linjan malliautoharrastajat halusivat luoda harrastajaystävällisen malliautosarjan Suomeen. Itse olen tyytyväinen, kun olen saanut kilpailla Suomessa ensimmäisen kokonaisen malliautokauden sitten vuosien 2019-2020. 

Kuinkas sitten kävikään? Malliautosarjan puolella Hämeenlinnan kisatulokset ja sarjan lopputilanne löytyvät oheisesta pdf:stä.

Scaleautoluokan koko podium meni nuoremman sukupolven kilpailijoille:
1. Vertti Mäkinen
2. Onni Nykänen
3. Leevi Laurén

Scaleauto/GT luokassa oli kilometrejä podiumkolmikolla hieman enemmän, niin elämässä kuin radalla:
1. Jari Laakso
2. Ari Niemelä
3. Jussi Kokki

LMP/LMH luokassa oli ehdottomasti tasaisin vääntö:
1. Jari Laakso
2. Ari Niemelä
3. Vertti Mäkinen

Jarille siis tuplamestaruus ja Vertille Scaleautoluokan mestaruus! Suuresti onnea!

Onnittelut myös kaikille muille sarjaan osallistuneille kuljettajille! Olette todellakin tehneet kotimaista malli- ja skaala-autoilun historiaa osallistumalla aivan ensimmäiseen Kyläsarjan kisakauteen!

Sarjaan osallistuvilta kuljettajilta on tullut pelkkää positiivista palautetta ja sarja jatkuukin syksyllä 2024. Pieniä viilauksia tehdään sääntö- ja kilpailukalenteripuolelle, kuten kehittyvän kilpasarjan onkin syytä tehdä.

Suuret kiitokset kaikille Kyläsarjan mahdollistaneille tahoille: kilpailijoille, nostajille, toimitsijoille ja erityisesti pömpelimies Arzzille!

Lisää
26.03.2024 13:32 - 26.03.2024 13:47 #43175 : JariL
Hei,

Saisiko vielä skaalaluokkien kauden tulokset? 
Voittiko tyttö alle 13v. Miniluokan?
Produluokan kärjen sijat taisi viedä myös nuoriso?
Viimeksi muokattu: 26.03.2024 13:47 JariL.

Sivu luotiin ajassa: 0.269 sekuntia