FSC rengassäännöt tuleville kausille

Lisää
08.03.2024 09:24 #43103 : Kaitsu
Moi.

En ole viime vuosina pahemmin kisaillut FSC-luokissa, joten olen vähän tipahtanut kehityksestä. Mulle on kuitenkin kerrottu useamman harrastajan taholta, että nykysääntöjen vaatimia Ortmann Competition renkaita ei ole enää saatavilla? En tiedä pitääkö tämä paikkansa, mutta jos pitää niin silloin FSC-sarja on ongelmissa. Miten saada uusia harrastajia, jos renkaita ei ole saatavilla?

Olen lueskellut, että DSC:n "vetomiehet" ajavat nykyään Haithabu-merkkisillä renkailla. Tästä intoutuneena esitin Matthias Parkelle kysymyksen tuolla facessa:

"Is Haithabu way to go to DSC-style racing? In Finland we have used Ortmann Competion (with grey identification strip) until now. Somebody told me these kind of Ortmanns are not available any more? How to compare to Haithabu to the oldest version (pre '07) of Ortmanns? Many racers still think the pre '07 Ortmanns were the best PU tyres ever made. And some of us (including me) still use them in racing classes without tyre restrictions...." 

Matthias vastasi:
"in my mind it is 

I have several old tyres , but they are slower under not so stable like new one. But I drive at wooden tracks only.
What some forget is that the Curve speed with light blasfiber body’s and brass chassis is much higher today. More pressure on the tyre like in the past .
In the past Dickel, Ortmann and Wieseltyres( the original ) all use the same material, since 2007 they use different material.
You and I ein the 5l Race in 2008 with Haithabu too, I hope you remember"

Tämä siis avauksena mahdolliselle tulevalle SSH:n FSC-luokkien rengaskeskustelulle. Hassua sinänsä, että Haithabu on mulle uusi, mutta olen ajanut niillä jo 2008 yhdessä Matthiaksen kanssa. :D

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.03.2024 10:57 #43104 : JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa FSC rengassäännöt tuleville kausille
Kyllä Ortmann renkaita on saatavilla edelleenkin.
Olen tilannut suoraan Michael Ortmannilta mitä olen tarvinnut ja hyvin on kaupankäynti sujunut.
Ortmannin kaksivärisiä renkaita on myös myynnissä Saksalaisissa autoratakaupoissa esim. Slotpoint ja varmaan muistakin malliautokaupoista löytyy myös, jos haluaa vain klikkailla tuotteita ostoskoriin ja päästä helpoimman kautta ostoksissa?
Kannattaako merkkiä vaihtaa, jos ei joku ota vastuulleen Suomessa kaupankäyntiä kaikilla rengaskoilla ja pidä varastossa riittävää määrää? Osa vanhoista autoista saattaa jäädä pois kisoista rengasuudistuksen vuoksi?

Lisää
08.03.2024 22:46 #43106 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa FSC rengassäännöt tuleville kausille
No sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa jos FSC-sääntöjen mukaisia renkaita on edelleen saatavilla. Kovaan ääneen kisoissa on julistettu, että niitä ei enää ole saatavilla. Ei pitäisi uskoa.kaikkea. Saati kirjoitella tänne tarkistamatta asian todellista tilaa.

-kaitsu

Lisää
09.03.2024 06:06 - 09.03.2024 06:08 #43107 : AcAce
Vastaus käyttäjältä AcAce aiheessa FSC rengassäännöt tuleville kausille
Olen kysynyt Juliukselta mahdollisuutta valmistaa 2-värisiä renkaita malliautoihin muutama viikko sitten. Hän sanoi sen olevan mahdollista. Pitäisi selvittää tarvittavat rengaskoot eli sisä- ja ulkohalkaisijat. Riittääkö esim. Sisähalkaisijat 13, 15, 17mm? Ulkohalkaisija vois ehkä olla yksi vakio, niin ei tulisi älyttömästi versioita.
Viimeksi muokattu: 09.03.2024 06:08 AcAce. Syy: Sana virhe

Lisää
09.03.2024 08:54 #43108 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa FSC rengassäännöt tuleville kausille
Tuntuu aika turhalta alkaa noita Juliuksen toimesta valmistamaan, jos FSC-sääntöjen mukaisia kaksivärisiä Ortmann Competition renkaita on maailmalta saatavissa kuten Jari viestitteli.

Ja kyllä niitä oikeasti olisi hyvä olla myös useammalla ulkohalkaisijalla. Mä lähdin torstaina tekemään uusia renkaita aihioista joiden ulkohalkaisija oli jotain 28 mm. Koko illan sorvaamisella pääsin tasolle 25 mm. Lopullinen tavoite on 22,5 mm. Ihan helvetinmoinen homma tuossa sorvaamisessa. Ja valtava määrä PU-putua. 

-kaitsu 

Sivu luotiin ajassa: 0.205 sekuntia