- Vastaanotettu kiitos 40
BRM 1/24 kesäcup, osakilpailu 2/3, Vihti 20.07.2022
Os. Juurakkotie 4, Nummela. (Harmaa kaksikerroksinen rakennus, käynti takapihan puolelta).
Harjoittelemaan pääsee klo 15.00 alkaen ja kisalähdöt aloitetaan viimeistään klo 18.00.
Ajat tarkentuvat myöhemmin.
Säännöt www.finslot.net/forum/2-kilpailut-ja-muu...%C3%A4cup.html#41385
Luokkaan käyvät BRM:n ja TTS:n valmistamat 1/24 pienet touring-autot joko ajovalmiit tai White kitistä rakennetut.
Tällä hetkellä sallittuja ovat Renault 8, Simca 1000, NSU TT, Fiat 1000TCR, Mini Cooper, Ford Escort MkI, Opel Kadett C-Coupe, Alfa GTA 1300 Junior, Autobianchi A112 sekä BMW 2002.
Ajetaan aika-ajo ja kaksi kisalähtöä, kummassakin 4 uraa / 3 min.
Toinen lähtö myötäpäivää, toinen vastapäivää.
Ensimmäinen lähtö aika-ajon mukaan, toinen lähtö edellisen tulosten mukaan.
Molemmista lähdöistä jaetaan puolitetut kisapisteet. (Voittaja 10, kakkonen 8,5, kolmonen 7 jne).
Mahdollisuus katsastaa kaksi autoa par fermeen, eli toisen lähdön voi ajaa eri autolla.
Osallistumismaksu 10e, sis. kahvia ja pullaa, maksetaan käteisellä paikanpäällä.
Myynnissä limua ja mehua.
ILMOTTAUTUMISET VIIMEISTÄÄN ti. 19.7. klo 17.00 mennessä tähän viestiketjuun, sähköpostiin riku.litja@elisanet.fi tai
tex. nro 040 5734 904.
Tervetuloa
Vihdin Pienoisautoilijat
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Rauli Blom , Mini Cooper
Vesa Huttunen , Simca 1000 / Ford Escort MkI
Ismo Karrikka , Alfa-Romeo GTA 1300
Mika Silta-aho , Simca 1000
Casper Varis , BMW 2002 / Renault 8
Seppo Hagerlund , NSU TT
Maisa Litja , NSU TT
Riku Litja , Fiat 1000TCR / Autobianchi A112
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Alfa Romeo GTA 1300 Junior / Mini Cooper 1300
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- A. J. Foyt
- Poissa
- Senior Boarder
- Vastaanotettu kiitos 6
Alfa Romeo GTA 1300 Junior / BMW 2002
"The older I get, the faster I was."
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- porscheowner
- Poissa
- Super User
- Vastaanotettu kiitos 5
Otto Valtamo
Renault 8 "EL:) F" / Gittanes ja Fiat 600 Abarth "Jägermeister"
ja
Tommi "T" Laine
Ford Escort 1100 Sport ja tai Alfa Romeo Gtam 1300 ja/ tai Opel Kadett Coupe 1200 SS ja tai Fiat 600 Abarth "Gulf"
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- porscheowner
- Poissa
- Super User
- Vastaanotettu kiitos 5
Tony Raikas
Mini 1000 "Martini" white
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Opel Kadett, green own
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
BMW 2002 sekä Fiat 1000 TCR
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Klo 15.00 ovet auki.
15.00-15.30 ajosuunta perinteinen vastapäivää.
15.30-16.15 ajosuunta myötäpäivää.
16.15-17.00 vastapäivää.
17.00-17.45 myötäpäivää eli suunta sama kuin aika-ajo ja ensimmäinen lähtö.
17.45 ohjaajakokous.
18.00 kisan aloitus.
Ole hyvä ja huomioi taas heikentynyt korona tilanne.
Paikalta saatavissa hengitys-suojaimia ja käsidesiä.
VPA
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Opel Kadett
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Arvottu ensimmäiseen osakilpailuunsa osallistuvien kesken 19.7. klo 17.30
Aleksi Salminen
Seppo Hagerlund
Rauli Blom
Maisa Litja
Casper Varis
Tommi Laine
Lassi Sirviö
Ismo Karrikka
Riku Litja
Krisu Kusnetsov
Oliver Bitz
A.J.Foyt
John Turkki
Arto Ruuhonen
Tony Raikas
Kai Kivekäs
Otto Valtamo
Tervetuloa kisaamaan!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
AcAce kirjoitti: John Turkki
BMW 2002 sekä Fiat 1000 TCR
Joudun perumaan osallistumiseni.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Itselleni aiheutti yllätyksen radan napaisuuden käännöstä aiheutuneet ongelmat käsisäätimeni (Difalco) kanssa. Ilmeisesti virrat käännettiin virtalähteen syötöstä? Tällöin muuttuu myös kahvapistokkeen napaisuus ja jarrunapaan syötetään virtalähteen + ja virtanapaan virtalähteen -. Perinteisellä vastuskahvalla tämä ei aiheuta ongelmia. Difalcolla (ja kenties muillakin transistorikahvoilla) ongelmia ilmenee. Mulla se ilmeni siten, että kun kytkin kahvan rataan, niin auto sai täydet jännitteet ja seinään. Jarrupiiriä suojaava sulake myös pamahti. Difalcon tapauksessa onni on se, että se on erittäin robusti, sulakkeella suojattu, kahva ja kestää erittäin hyvin väärinkytkentöjä. Jonkun muu kahvan tapauksessa kahva olisi saattanut olla entinen.
Difalcolta on saatavissa myös mallia, jossa kahvan napaisuuden voi radan mukaan kääntää katkaisijasta. Mulla sellaista ei ole. Enkä tiedä onko kellään Suomessa, sillä täällä kaikilla radoilla napaisuus on ns. positiivinen:
Positive polarity (gate) means an ohmmeter shows a “+” (power terminal is positive) when measured between the tracks power terminal and the brake terminal (red ohmmeter probe on power terminal). Negative polarity (gate) will show a “-” (power terminal is negative) when measured this way. The large majority of tracks today (80% - 90%) are positive polarity..
Muiden valmistajien transistorikahvojen ominaisuuksista tässä suhteessa en tiedä. Samoin PWM kahvojen (esim. ACD Pro) napaisuusvaatimukset on mulle mysteeri.
Jos jatkossa ratojen ajosuunta halutaan kääntää 1/24-malliautokisoissa, niin mielestäni se tulee kääntää siten että kahvojen kytkennän napaisuus ei muutu. Ts. pidetään kiinni tuosta em. positiivisesta napaisuudesta, joka on myös AKK:n sääntökirjan mukainen kytkentä. Jos näin ei toimita, niin tuloksena voi olla kallista romua.
Tällä kertaa ongelmani ratkesi sillä, että Riku lainasi mulle tavallisen DS-kahvan jolla ajoin kun napaisuus oli käännetty. Kiitos siitä. Kahva oli kyllä ihan erilainen ajaa kuin Difalco, ja treeniä tahkosin paljon että sain tuntuman kahvaan.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
mutta samalla kiitos kaikille kisailijoille kivasta ja muuten hyvin sujuneesta illasta.
Tapahtunut tuli meille täytenä yllätyksenä koska oletimme, että jo Minilandin aikana toiseen suuntaan ajettaessa suunnanvaihto olisi tehty näin.
Meidän käyttämien kahvojen kanssa ongelmia ei ole ilmennyt.
Pyrimme selvittämään asiaa vastaisuuden varalle.
VIhdin Pienoisautoilijat / Riku
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.