KILPAILUKUTSU: VIIMEINEN DOSIS @ Kaukajärvi, Tre 4.2.2023
Tämä on kilpailukutsu osallistua Kaukajärven radan viimeiseen kilpailuun sen historiallisessa muodossa.
Ajankohta: 4.2.2023 klo 10-16
Paikka: Kaukajärven Vapaa-Aikatalo. Osoite: Käätykatu 8, 33710, Tampere
Rata. 26 m neliurainen Fleischmann
Kahvakytkentä: std-mukainen puhelinpistokekytkentä
Ratavirta: kansainvälisen standardin mukaisesti + ajosuunnassa oikealla
Kahvat: omaa kahvaa saa käyttää, paikalta löytyy 4 kpl Parma kahvoja 15 ohm vastuksella
Pito-olosuhteet: sellaiset kuin on eli kaikille sama
Tiloissa ei ole mitään mikroja, jääkaappeja tms, mutta kahvio saattaa olla tapahtumapäivänä auki
Kilpailuluokat
1. 1/32 Vintage T/GT/P
NTSRC vintage sääntöjen mukaiset 1/32-kotirata touring-, GT- ja prototyyppiautot. Kilpailija ilmoittautuu yhteen näistä kolmesta.
2. 1/32 Vintage Single Seaters
NTSRC vintage sääntöjen mukaiset 1/32-kotirata "formulat" (F1, F2, F3, FJ, F Libre, Indy yms.)
3. "1/32" Womp
Parma Womp Womp -tyyppiset autot
Tekniset säännöt liitetiedostoina.
Osanottomaksu 5 EUR / kilpailija
Ilmoittautuminen tähän ketjuun. Kuljettajan nimi, auto, valmistaja, moottori
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Vintage T/GT/P : Porsche 911 / Fleischmann / 3513 vakiomoottori
Single seaters : McLaren C.43 / Scalextric / RX
Womp : Womppi.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Vintage GT: Alpine-Renault A310 / Scalextric / Johnson 222
Vintage Single Seaters: Ferrari 312T / Scalextric / Johnson 111
Womp: Chevrolet Camaro / Parma / Johnson 222
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Arkistoistani löytyy Wompilla ajettu radan rataennätys marraskuulta 1979. Sitä piti hallussaan kaverini Ari "Ahku" Aholin, Samassa kerrostalossa asuttiin lapsuus ja nuoruuttakin pitkälle. Viimeksi tavattiin -94. En tiedä mitä miehelle nykyään kuuluu.
Ahkun rataennätys 4 x 1 min vedossa oli 29,75 kierrosta.
Rata on täsmälleen samassa muodossa kuin tuolloin reilu 43 vuotta sitten. Virtalähde on myös sama, mutta radan sähköistystä on parannettu. Mielenkiintoista nähdä pystyvätkö nykykuskit tuohon tulokseen mihin 14 v jannut ilman mainittavaa teknistä opastusta vakio Wompeilla ylsivät. Yli 7 kierrosta on joka heatissa puskettava ilman ainuttakaan putoamista. Siinä haastetta modernin ajan harrastajille
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- A. J. Foyt
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
- Viestejä: 266
- Vastaanotettu kiitos 6
1. Electra, Scalextric C.4, Raymond 222
2. Panther, Scalextric C.6, RX PowerSledge
3, BMW 320, Womp Womp, Parma
"The older I get, the faster I was."
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- oajmustang
- Poissa
- Senior Boarder
-
- Viestejä: 147
- Vastaanotettu kiitos 6
1/32 Vintage Single Seaters
Ferari 158 Scalextric C9
1/32 Vintage GT/P
Porsche 917/10 Turbo Fleischmann
Olli
Olli
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
1. Javelin / Scalextric
2. Brm P160 / Scalextric
3. Corvette / Kupla Womp
Jesse Juhola
1. Electra / Scalextric - Lotus 40 / Fleischmann
2. Brm P160 / Scalextric
3. Kupla / Womp
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
1/32 formula Ferrari fleischmann
1/32 womp womp sierra rs 500
Lem Ua .Tein itse säästin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Vapaa-aikatalossa järjestetään samaan aikaan valtakunnalliset tanssikilpailut. Kahvio on auki ja myös meidän käytettävissä.
- Parkkipaikalle on tullut 3 h kiekkopysäköinti
. Ja sitä kuulemma vahditaan aktiivisesti. Pidetään tauot n. klo 12 ja klo 14 ja käydään siirtelemässä autot ja kääntelemässä kiekot. Samalla voidaan kahvitella. Yritän saada vielä selvyyttä pysäköintikuvioihin.
- Kaukajärven rata doseerauksineen on nopea, ja paikoitellen vaativa. Radan suoja-alueet eivät ole ihan nykystandardien mukaisia. Emme suosittele osallistumaan tapahtumaan herkästi vaurioituvilla keräilyharvinaisuuksilla. Radan vaativin kohta on 2 x 90 asteen dosis. Sen läpäisy edellyttää hyviä renkaita. Matala painopiste auttaa myös.
- Muistakaa osanottomaksu 5 EUR/nuppi. Käteisellä paikan päällä.
- Ilmoittautuminen torstaihin 2.2.2023 klo 22.00 mennessä. Ajokaaviot ja aikataulut laaditaan siltä pohjalta. Jälki-ilmoittautuminen mahdollista vain jos kaaviossa tilaa.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
1. MB 280 SL Fleischmann
2. Ferrari F1 Fleischmann
3. VW Kupla Parma Womp
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
3. Porsche (womp)
Marko vehmas
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
T/GT/P 10
Single Seaters 9
Womp 9
Kolme erää jokaisessa luokassa. Jälki-ilmoittautuneille on 2 tai 3 paikkaa luokasta riippuen.
Aloitetaan klo 10, Tarkempi aikataulu julkaistaan huomenna.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- T/GT/P aika-ajon ajojärjestys käänteisessä ilmoittautumisjärjestyksessä, Sen jälkeen edellisen luokan tulosten käänteisessä järjestyksessä.
- Pysäköinti P-alueelle joka rajoittuu Juvankadun, Solkikadun ja Käätykadun sisälle. Juvan Grilli sijaitsee P-alueen kulmassa. Kolmen tunnin kiekkopysäköinti, muistakaa kiekko. Vapaa-aikatalolle kävelyä parisataa metriä ohi Kaukajärven kirjaston.
- Tontille on moottoriajoneuvolla ajo kielletty. Huoltoajo sallittu.
- Pääovista sisään. Käytävää pitkin suoraan läpi rakennuksen ohi vahtimestareiden kopin. Palo-oven jälkeen oikealle pari rappusta ylös ja sen jälkeen kierreportaita alas kellariin jossa rata sijaitsee.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.