- Vastaanotettu kiitos 179
Ja sitten jotain ihan muuta...
Maskun Kotimyymälästä ostin tuollaisen ikivihreän puksipallon, josta voi nyppiä irti pieniä lehdentapaisia (joiden keskelle jää vielä sopivasti reikä). Sopivasti ruostuneista raudoituslangoista (sidontalanka / surrilanka) vääntelin puille rangat ja näitä puksipallon lehdyköitä oksiin pujotellen saadaan ihan näyttäviä ja muovattavia puita ja pensaita ratasomisteeksi.
Parin erikokoisen pallon hinta oli parikymppiä ja toistakymmentä puuta sain niistä väännettyä.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Virtaa Kansalle!!!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
CD -levy asetellaan ratakannakkeiden varaan ja auton alle pyöräytetään vielä käyttökelvoton kotirata -auton rengas.
Sitten vain valaistusasetuksia kohdilleen ja otetaan kuva.
Ja sama temppu tällaisen tuoremobiilin kanssa...
CLICK!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mutkat on tehty hidastamaan kilpailun kulkua...
Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
zipper
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Maalauksessa pettäneet maskin vuotopaikat korjattu metodilla "jossa aita on matalin" ja sitten vaan alumiiniteippiä ja tarroja koriin. Tamiya 1979 RC Sand Scorcher heräilee pikku hiljaa uuteen elämään. Tänän auton edellisestä ajosta on nimittäin KAUAN!!!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- JMSE
- Vieras
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Vuoden 2010 uusintapainoshan toimitettiin elektronisella nopeudensäätimellä ja muitakin pieniä eroja löytyy. Korissa 2010 -mallin lokarit ovat kapeammat, irralliset ovenkahvat ovat muuttuneet koriin valetuiksi ja 1979 mallien sisäkatossa ollut merkintä 1/10 Tamia Sand Scorcher puuttuu.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Huoltomanuualien alla näkyy melkolailla levinnyt SET 50 laatikko. Yksi irti repeytynyt pala oikealla on teipattu sisäpuolelta maalarinteipillä kiinni , noin kämmenen kokoinen pala puuttuu kokonaan.
Paketin reunasta puuttui siis pala. Onneksi laatikon molemmat pitkät sivut ovat visuaaliselta ilmeeltään identtiset.
Sopivalla pahvinpalalla paikataan puuttuva osuus ja teipataan kiinni läpinäkyvällä pakkausteipillä.
Ryhtiinsä korjatun laatikon päälle liimattiin laatikon ehjältä sivulta kopioitu paperituloste.
Kirkkaalla teipillä kasattu ja tuettu kannenrieska istuu napakasti laatikon päälle ja korjattua kohtaa tuskin huomaa (laatikon oikea kulma kuvassa). Hieno laatikko ja hyvä tuli!!!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tulitikkulaatikko antaa perspektiiviä tälle isokokoiselle julkaisulle.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tässä kuva omalta kotiradaltani joka sijaitsi Kaarinassa autoharrastajien kimppatallilla. Classic Scalextricista kootun radan yli on asetettu hitsauslankarullan puolikkaasta mainio silta Hump -bridgen eteen ja mainos rakenteeseen on arvatenkin napattu rakentamista stimuloineelta juomajätiltä. Sillan takana koittava tiukka 180 asteen mutka tuotti päänvaivaa koska osia ei ollut. Niinpä ajoin siltä seisomalta Leskisen Jarkon luokse Röykkään hakemaan palat, palasin radalle neljä tuntia myöhemmin osien kanssa ja rakentaminen jatkui!
Tästä siirrymmekin Leskisen Jarkon omistamalle Speedylle jossa ajoin ensimmäisen Fincup -kisani syksyllä 2007. Kameran etsimessä lienee Cartrixin Honda NSX ja jos en väärin muista niin sekuntikellon viereen laski Mäkelän Teppo.
Samoihin aikoihin ajettiin Fincupia myös Raision Win The Race -centerissä josta tämä muistaakseni Mäkelän Tepon ottama kuva. Carreran Evolution radan hypyssä loikkaavaa autoa piti kuulemma sihdata muutaman kerran ennenkuin hyppy saatiin taltioitua!
Ja jos sitä nyt ei vielä joku lukija tiennyt, niin sama ratahan, nyt vuosikymmen myöhemmin, on tänä päivänä Turun Mikaelringilla.
Palataan muistelujen merkeissä asiaan myöhemmin.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Pitäisi ehdottaa tuollaista kaarea tuonne Luuniemeen menevälle kadulle :mrgreen:
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Riihimäen malliautokisoista samalta aikakaudelta nappasin tällaisen kuvan. Mikähän tuo auto tuossa mäessä on, ajopaikan kaveritkin ovat vielä aika hoikkaa poikkaa!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.