Ei tapahtumia
Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: PROJEKTI PAJA !!!

Re: PROJEKTI PAJA !!! 02.02.2012 22:38 #21

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Kun on nyt näitä pakin pohjimmaisia tuunannut ja niputtanut, niin välillä on käynyt mielessä, että 1) onko muuten ok kunnossa säilyneiden autojen rakentamisessa tällä tavoin oikein järkeä koska tehtyä ei saa tekemättömäksi 2) ei sillä autolla koskaan varmaan juuri ajeta joten miksi edes nähdä koko vaiva. Oman energian voisi keskittää harrasteessa tehokkaamminkin...

Mutta koska Dremelin surinaa on mukavampi kuunnella kuin omatunnon kolkutusta, niin tuo pohdinta jäi aika lyhytkestoiseksi.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 16.02.2012 23:34 #22

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Viime vuonna käsiin kulkeutui SCX:n ylileveä neliweto Audi 90. Turun Hobbylinnan radalla ajetut tyypit paljastivat karun seikan autosta: se oli ajettavana ihan skeida! Ok, auto ei ollut uusi (...ja komponentitkin saattaneet vaihtua tai kulua tai ehkä ei!) mutta kun akselit hölskyi laakereissa ja moottorista ei ollut mihinkään niin tuntui että ajelutan polkupyörää jossa on räpätin! Autolla ei esim. ollut MITÄÄN JAKOA edes Fincup Touring -luokan aikoihin!



No tässä heikomman kaluston preppaushuumassa lykättiin taas Scalextricin hoppaford -projektia tuonnemmas ja otettin Audi askareeksi. Reseptiksi ahdistavaan kulkuun kaivettiin pakista Audiin suoraan sopiva Xsaran Pro Double Rally -mosa joka kiersi jo korvakuulolta paremmin, sopivammat messinkilaakerit, paremmat akselit ja jotkut aluvanteet varmaankin suht huonoilla Ortmaneilla. Alustalle näytettiin Dremeliä jotta saadaan sopivaa väljyyttä. Alakuvassa kori + pohja passattuna 1 mm tech blockille ja renkaat pyöräaukkoihin sovitettuna.



Lyödään auto nippuun ja katsotaan uudestaan kuinka sitten kulkee.

Aiemmin tässä ketjussa preppaamani sinivalkoinen Porsche 962 kulki Turussa 7,5 aikoja originaalimagneetilla ja vakiopannulla. Sellaista hyvää Nascar -vauhtia siis. "Laatikon pohjalta budjettiraaseriksi" onnistui tuon auton kohdalla siis ihan ok. :D
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 23.02.2012 23:53 #23

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Audi 90 prepattuna.


Haluttuun uuteen ryhtiin päästiin hyvin.


Alustaa modifioidessa turhaa paksua muovia vuoltiin pois mm. keulasta ja täytteeksi tyhjään tilaan metalliverkkoa.


Koria madallettiin alustaan nähden. Tämä tosin aiheutti sen että sisuskaukalosta piti vuolla sektio pois koska moottori alkoi ottaa siihen kiinni.

Yksinkertaisilla tuunauksilla auton ajettavuus parani reilusti ja ajat putosivat 10.500 tasosta alle 9.500, vaikka auto kärsi moottorin irtoamisesta kiinnikkeistään (!) eikä oikein sietänyt rääkkiä! Epoksia oireisiin ja katsotaan jos jotain inserttejäkin löytyisi vanteisiin. :lol:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 25.02.2012 20:37 #24

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Moottori kiinnitettynä syntyi Audilla aika 8.957 joka on jo sopivan kaukana lähtökohdista! Auto on yhä hieman täristävä ajettava joten työtä olisi tehtävissä yhä...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 31.05.2012 08:04 #25

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Pahoin viimeisessä Fincup -kisassa Keimolassa vaurioitunut Avant Slotin Audi R10 otettiin iltaprojektina pöydälle. Autossahan ei oikeastaan ollut rikki muuta kuin moottoripukki, mutta se olikin sitten poikki kolmesta kohtaa!

Avant Slotin mukana oli jo alun perin tullut pari alustaa ja moottoripukkia (uusi ja vanha versio) joten varaosat olivat valmiina. Toinen moottoripukki Plastic welderillä autoon kiinni sopivaan set-uppiin, originaali 27.000 krm Hurricane moottori ja voimansiirto paikalleen. Ja taas syntyi romusta raaseri! Kilpakentille en taida sillä kuitenkaan enää lähteä.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 02.06.2012 22:20 #26

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Koska Fincupissa ralliluokka on vauhdiltaan kirinyt kiinni GT/Proto -luokan on todennäköistä, että ralliluokan vauhtia pyritään suhteuttamaan 1:1 luokkaan ensikaudella määräämällä maavara ralliluokassa kahteen milliin. Tämä saattaa antaa uuden mahdollisuuden SCX:n Xsaralle joka on pahoin jäämässä NSR:n ralliohjusten jalkoihin.



Kuvassa ohjurin drop-armilla ja hieman aiempaa isommilla eturenkailla 2 mm maavaraan nostettu Xsara. HUOM! Alustassa näkyvä moottori on alle 2 mm! Se on epoksilla kiinni alustassa ja koska autolla mennään ajamaan "vain" testi korotetulla maavaralla Turun Hobbylinnan radalle, niin NSR 22.ooo Shark saa yhä olla kiinni. Näin myös aiemmin ajettu aika toimii referenssinä paremmin.

Silmämääräisesti tarkasteltuna 2 mm maavara ei näytä pahalta! Ralliautoon siis. :lol:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 05.06.2012 00:07 #27

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Touring -luokkaan sovelias HPI:n valmistama Nissan Skyline jäi viime vuonna testeissä pahasti Sciroccon jalkoihin, eikä päässyt koskaan tositoimiin Fincupissa. Voi olla, ettei asia ole mihinkään muuttunut mutta kokeillaan hakea uuden moottorin ja setupin myötä (uusia sääntöjä mukaillen) uutta nostetta autolle.


Tulihan autoon ostettua eteen oikein 4WD Audi Quattron vanteetkin!

Tästä autosta saatan olla jopa sitä mieltä itsekin, että ei tällä oikein ehdi. Kovasti herkkä oli viime testeissä kippaamaan ja sidewinder -moottorin vuoksi välityksetkin loppui hiukan kesken. Se ei silti estä rakentamasta autoa parhaaseen iskuunsa, vaikkei se ehkä Fincupissa riitäkään. :D
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 06.06.2012 20:02 #28

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Viime kautisen Fincup -rääkin teho-osastolle ajama Avant Slot Audi R10 on saatu myös elpymään! Runkoon liimattiin Plastik welderillä vanhan mallin moottorikehto ja originaali 27.000 Hurricane ruuvattiin voimanlähteeksi.



Ainakin Turussa hieman hankalan luonteinen moottori vaatii miedot välitykset ja 9/30 ratastuksella tuli preppaamisen jälkeen aika 7.973. Tämä riitti elpymisen todentamiseen ja auto pakkiin. Viime kauden Fincup -kisassa Turussa mentiin 8.1 - 8.2 tasoa, vaikkei vertailu testivedon ja kilpailukierroksen välillä kovin reilua olekaan.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 07.06.2012 01:03 #29

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Menikin näköjään pitkälle toisen vuorokauden puolelle, mutta Xsaran sydämensiirto tehty. Jo useita kausia Fincupeissa kiertänyt NSR Shark 22000 otettiin autosta irti ja viime vuotinen protomylly NSR King 25000 kiilattiin paikalleen omavalmisteisella soviteosalla.

Auton maavara on nyt myös 2 mm joten uusi testipäivä Hobbylinnassa tiedossa...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: PROJEKTI PAJA !!! 26.08.2012 23:24 #30

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Forumin heräillessä laitetaan kuulumisia kesältä, jolloin pari ikuisuusprojektia saatiin päätökseen.

Aikanaan tuli Umphilta ostettua Carreran Chevrolet Monza ja uudesta asti se on odottanut uudesti syntymistään. Käsittämättömän oloinen rakenne sai osakseen monia pikku modifikaatioita ja tulos on tämän näköinen.



- koria laskettu alustaan nähden
- pyöränaukkoja suurennettu
- taka-akselia nostettua alustaan nähden
- moottoripukkia laskettu alustaan nähden
- etuspoileria madallettu
- takaspoileri korvattu linjakkaammalla, mutta Monzaan sopivalla
- takana Slot.it F1 aluvanteet + Ortmanit
- edessä Slot.it muovivanteet + renkaat
- raideleveyttä muutettu
- verkko kuskin edestä leikattu pois
- alustaa viilattu koriin nähden väljemmäksi

Pienien asioiden viilaamisessa menee monesti vaan helevatan paljon aikaa. Lopputulos on visuaalisesti onnistunut, vielä kun se kulkis radalla!

Toinen vastaava projekti, eli paketista projektiksi valmistui myös ja kyseessä on SCX Escort Mk II jonka ostin joskus Juliukselta kun Nokialla yhä ajettiin Historicia. Selvä visio rallista radalle oli verkkokalvoille printattuna kauan mutta toteutus näki päivänvalon vasta nyt.



- koria laskettu alustaan nähden
- pyöränaukkoja suurennettu
- takana kavennetut Slot.it F1 aluvanteet + "siniset" Ortmanit
- insertit sorvattu muovisista nelipuola -Scalextric -vanteista, maalattu.
- edessä Slot.it vanteet + renkaat
- ohjaamoa nostettu hiukan ylöspäin ja kartturi saanut kyytiä.
- ohjuria upotettu hiukan alustaan

Kaiken kaikkiaan pari mukavaa kesäprojektia saatiin hyvään kuosiin ennenkuin kesä ja loma vei totaalisesti mennessään.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 13.10.2012 21:56 #31

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Lienee arkipäivää monissa autojen preppauksissa että auton alkuperäinen ohjuri vaihdetään Nincon ohjuriin. Itse päädyin Flyn rekkanupin kanssa hieman toisenlaiseen ratkaisuun ja syy muutostyöhön oli auton suhteettoman iso koko verrattuna ohjurin ominaisuuksiin. Muuten hyvin kulkeva auto kärsi tahattomista poistumisista kurveissa ja tälle oli tehtävä jotakin.

Ensin sovittelin originaalin ohjurin paikalle vain syvempää lapaa mallia Fleischmann, mutta tuloksena oli kiinnitysongelmia ja ympäripyörimisen eston rajaavia hankaluuksia. Jossain vaiheessa sitten keksin päätyä uudenmallisen Carreran ohjurin asentamiseen ja homma meni näin:


Syteen tai saveen. Mersun pohjaan vuollaan reippaan kokoinen reikä!


Fin cup -Sciroccosta ylimääräiseksi jäänyt ohjurikokonaisuus menossa asennukseen.


Plastic Welderillä on juuri liimattu pystytuet alustaan ohjurikompleksin asennusta varten.


Ohjuri koesovituksessa.


Ohjuri tulee saada oikealle korkeudelle että se kantaa keulan juuri sopian etäällä radasta.


Ohjuri alustaan ruuvattuna.

Sen verran uusi ohjuri vei sitten kuitenkin tilaa että yhtenäinen etuakseli piti korvata erillisakseleilla.
Ratkaisu EI OLE hyvä mutta onneksi paksu messinkilaakeri tukee sen verran ettei pyörä ole rauhaton.
HUOM! Autossa on 3 mm akselit ja malliauton eturenkaat.


Rakenne alta kuvattuna, virtaharjat puuttuvat.


Auton takapäätä on prepattu jo Nokian Historiciin vuosia sitten. 3 mm akseli, kuulalaakerit, Ortmanit.


Valmistuihan se lopulta! Saadaan tämäkin tökättyä sivummalle ja jatkettua tärkeämpiä projekteja!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 19.10.2012 23:30 #32

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Tuhti Slotboxin paketti ehti Suomeen sopivasti ennen viikonloppua ja Salama McQueenien sekä muiden kilkkeiden mukana tuli uusi pohjalevy Nincon Meganeen. Autohan oli edesmenneen Touring -luokan ykköspyssy ja itse ajoin ensimmäisen voittoni Fincupissa juuri ko. autolla, kun kilpasarjaa ajettiin Hertsikassa Järvisen Ollin duunipaikalla Juliuksen siirrettävällä Nincon radalla!


Juliuksen radan levikkeistä on tarttunut kuonaa korin sisäosiin, yhä näköjään putsaamatta!

Touring luokan jäätyä pois tuli Meganesta hieman käyttökelvoton ja kun otin siitä tekniikan pois niin alusta kärsi vaurioita. Hieman puistatti tuo auton kohtalo ja uuden pohjalevyn myötä auton voisi herättää uudelleen;autohan on luokiteltu Fincupissa nyt GT/P -luokkaan.

Joka tapauksessa Megane olisi ollut hengessä mukana myös nyky -touring luokassa, koska ajamani Carreran Sciroccon poisruuvattava ohjuriratkaisu on korjattu omavalmisteella ja ohjurin pidikkeen luovuttajana on toiminut juuri vanha Meganen pohja!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 31.10.2012 09:32 #33

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Vacform huumassa päätin lopuksi kokeilla kokonaisen korin muovaamista pienehköllä laitteellani. Katsoin, että haltuuni päätynyt Mondeo on muodoiltaan tarpeeksi yksinkertanen kori, joskin korin korkeus tulisi olemaan haaste. Ilman minkäänlaisia ennakkovalmisteluja homma eteni seuraavasti:


Mondeo vacform laitteessa jonka mitat riittävät juuri ja juuri.

Kokonaisen korin muovaukseen kalvo pitää lämmittää paljon hartaammin kuin pienempien osien kanssa. Lisäksi kalvo pitää painaa koria vasten muovauksen alkaessa, koska imurin tuottama alipaine ei vielä katon rajasta imaise kalvoa kiinni imualustaan.


Lämmitetty kalvo peitti korin kokonaisuudessaan!

Korin kaivaminen muotista on oma operaatio sinänsä mutta tässä kokeessa en sen kummemmin surrut asian vuoksi. Olihan korin pintaan tullut muutama poimukin formauksen aikana. Kori mallintui kuitenkin ensivedokseksi yllättävän hyvin!


Muotistaan ulos kaivettu raakakori.

Noin 5 minuutissa muotoon leikattu kori sitten passattiin alustan päälle. Korin paino varmaan parin gramman paikkeilla?



Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen kokeilu ja yllättävän onnistunut lähtökohtiin nähden. En tiedä onko tätä vielä kotiratapuolen autoissa pahemmin kokeiltukaan? Asiaan voisi palata kunhan saan uuden vacform -laitteeni viimeisteltyä. Se on kooltaan n. 1/4 isompi kuin nykyinen hässäkkä ja antaa paremmat valmiudet onnistumiselle.

Niin ja janohan näissä hommissa tahtoo aina tulla. :grin:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 31.10.2012 14:43 #34

  • 1300ti
  • Vieras
  • Vieras
Mikä maali pysyy kiinni noissa itse impatuissa koreissa? Ne kun ovat sen verran ohuita, että maalikalvo tuppaa irtoamaan ainakin perinteisillä emalimaaleilla väritettynä, korin eläessä kun sitä käsittelee ja etenkin kun sitä radalla kolhii. Teen tässä jokin ilta kun innostun pellistä oman vakuumilaatikon, lukisin mielelläni kehitysideoita ja kokemuksia tuollaisen mitoituksesta.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 31.10.2012 14:47 #35

  • Ramiü
  • Vieras
  • Vieras
Tarkoituksenmukainen lexan-maali pysyy, eli millä rc-autojen korit maalataan. Minilandista ja Hobbylinnasta löytyy varmasti hyllystä värejä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 31.10.2012 14:53 #36

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157

Teen tässä jokin ilta kun innostun pellistä oman vakuumilaatikon, lukisin mielelläni kehitysideoita ja kokemuksia tuollaisen mitoituksesta.


Vacformauksessa käyttämäni kalvoa ostan A4 kokoisena, uuden vacformlaitteen ulkomitat (pituus ja leveys) tein siis A5 kokoiseksi (syvyysmitta ei liene niin kriittinen). Nykyinen laitteeni on tehty Carreran autarata -autoboxin muovikopasta joka on toimiva mutta hieman epäkäytännöllinen. Pienten osien ja korien valmistus pitäisi onnistua ja tarkoitukseen hankittu kalvo tarvitsee vain leikata keskeltä poikki -> käytännöllistä ja kalvoa ei mene "hukkaan".
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 31.10.2012 16:57 #37

  • Janoz
  • Janoz hahmo
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Viestejä: 423
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 15
Meillä on kanssa Carreran laatikosta väsätty ja on toiminut ihan hyvin. Sitä olen mietiskellyt, että olisiko tulokset parempia jos korvaisi tuon reikälevyn esim. oikein tiheällä ja pieni "silmäisellä" verkolla.
ajetaan millä ajetaan ja Gilettellä loput

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 31.10.2012 19:33 #38

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Itse olen kohentanut tuloksia seuraavilla jipoilla.

- mallinnettava objekti nostetaan hieman irti reikälevyn pinnasta (esim. asettaa sen sinitarran päälle)
- objekti asemoidaan reikälevyn päälle mahdollisimman suotuisasti reikien suhteen
- myös se, miten (esim. missä kulmassa esineeseen nähden) lämmin kalvo viedään reikälevylle vaikuttaa
- lämmitetään kalvo kunnolla!

Ainakin nämä yhä Clas Ohlsonilta hekemat kalvot kestää lämmitystä puhkeamatta enemmän kuin mun näpit!

www.clasohlson.com/fi/Kansilehti-Exibel/Pr364201000
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR. Syy: Lisätty LINKKI

PROJEKTI PAJA !!! 03.11.2012 16:42 #39

  • 1300ti
  • Vieras
  • Vieras
Joo kappale kuuluu impatessa olla irti ritilästä. Olen käynyt syvävetokurssin joskus. Muotoiluosastolla Mynämäellä oli ainakin 2000 Talmun vanha kone, joka tosin vuosi öljyä ikävästi, mutta sillä pystyi vetämään noin 1.2 x 1.4 m levyn. Valovirralla toimivassa koneessa oli aika suuri, ehkä 70 cm korkea imukammio alapuolella, johon sähköinen pumppu ensin hakkasi alipainetta jonkin aikaa vastuksia lämmitellessä. Lämpövastuskelkka vedettiin plexin tai styreenilevyn ylle muutamaksi minuutiksi ja kelkan päästä apumies pystyi koittamaan kepillä, koska muovi alkoi valahtaa. Sitten koneen käyttäjä kytki paineilmatoimisen imun päälle, vastukset työnnettiin sivuun ja kappale oli valmis jäähtymään pari minuuttia. Nopeaa toimintaa. Muotti jyrsittiin MDF:stä ja kappaleet sahattiin vannesahalla irti toisistaan. Valaisimet ja lokerikot olivat aika helppoja tehdä tuollaisella, koneella kun pystyi imemään ainakin 5 mm paksua muovia hyvin, eli toistaisi pienoismallista varmaan jok'ikisen epätasaisuuden ja yksityiskohdan kopioitaessa...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : 1300ti.

PROJEKTI PAJA !!! 27.11.2012 22:21 #40

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Jos Suomi on joskus jotain ratapakettia pumpattu täyteen niin sen täytyy olla Scalextric 200 kahdeksikko -rata kallistetuin kurvein Shadow -formuloilla varustettuna. Oikeastaan aika karu formula on valettu yhdestä palikasta poislukien kuskin pää, takasiipi ja moottorin ilmanotto -scooppi kuskin pään yllä. Näistä jälkimmäiset ovat yleensä vuosien saatossa kadonneet ja nyt vinteiltä pölyttymästä löytyy enää torsoja renkaat haljenneina. Eivätkä ne kelpaa kenellekään.



Itsellekin näitä on kertynyt useita ja lopulta lopetin näiden autojen karsastamisen, kun keksin että niitähän voisi kunnostamisen yhteydessä päivittää ja mallintaa paljon alkuperäisempää vastaavaksi. Nettiä selatessa törmäsin linkistä löytyvään vastaavaan projektiin, ja lopputulos onkin tuossa paljon alkuperäisempää realistisempi.

www.slotcarouthouse.com/viewtopic.php?f=8&t=749

Omaa inspiraatiota siis odotellessa. Aihiot ei romulaarin pohjalta lopu kesken...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.