Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: PROJEKTI PAJA !!!

PROJEKTI PAJA !!! 21.02.2015 18:10 #81

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Jaahas, taidan omin nokkineen pitää projektipajaa yllä? :D

Noh, jostain oli mulle kulkeutunut vanha inhokkini Porsche 962 mutta hieman innostuin siitä kun huomasin, että sen valolaitteet (auton muuten huonosta kunnosta huolimatta) toimivat. Slot Cityn kautta ostin puuttuvan tuulilasin ja sitten auto pajaukseen.


Alkutilanne.


Auton uusi ryhti alkaa hahmottua Fincup -Audista omituilla renkailla.


Ohjaamon kojetaulua siirsin 5 mm eteepäin jotta Polistilista omittu kuski mahtuu paikalleen.


Etuakselin uudelleen asemointia, myös ohjuria on muokattu keulan laskemiseksi.


Valolaitteet asennettuna vaikka ahdasta oli. Kruunuratas Slot.it 10/25 välityksillä. Moottori on alkuperäinen.


Mukavia pieniä yksityiskohtia lisäämällä auto herää enemmän eloon. Tuulilasin pyyhkijä on Scalextricin Ford GT Mk II mallista ja peilit Hamiltonin McLarenista. Myös korin aukkoja leikkasin surutta auki.


Dodii! Auto uudesti syntyneenä ja tätä katsoo jo mielellään! Korin uppoviivoja korostin ohennetulla mattamustalla.

Voimansiirto pelaa hyvin ja valot/jarruvalot pelaa. Auto tuodaan Vihdin kisaan huhtikuussa.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 21.02.2015 18:23 #82

  • JariL
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 537
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 74
Hyvä kun laitoit juttua tosta autosta.
Mä taidan kans kaivaa jonkun tommossen vanhan kasarimuseoproton esiin ja osallistua kans classikiin ja säästää vintage protoja.
Tosin orkkis pyörillä vähän hiottuna tietenkin ja ilman korin muokkauksia, kun ne joskus tulevaisuudes on Vintageja ku ei leikkele ja modaa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 21.02.2015 20:02 #83

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Ja ettei öisin tulisi aika pitkäksi niin uutta projektia pöydälle.

Kasari -ratapaketin mukana tuli 2014 pitkään hinkumani vihreä March 2-4-0. Auton ilmanotto -scoop puuttui ja takaspoileri oli rikki. Teliakselin kannatin puuttui ja teliakseli oli liimattu autoon. Kun sain Slot Citysta teliakselin kannakkeen niin projekti siis työn alle.


Alkutilanne.

Päätin unohtaa tämän esim. englannissa ihan halutun auton konservoinnin ja tämän jälkeen tapahtuikin seuravaa...


Kaiversin pienoisporalla kuskin alueen tyhjäksi jotta paikalle saadaan aidomman näköinen kuski.


Moottotin ja voimansiirron aluetta detaljoin referenssikuvista saaduilla vinkeillä: tukivarsia yms. linkkirautoja syntyi pianolangasta, moottorin päälle nätit imutorvet ja 3 mm messinkiputkesta pakoputken päät. Pakoputken kannatin on ideoitu moottorin hilen jousesta. Metalliverkkoa käytettiin osan sivujen detaljoinnissa.


Polistilista omittu kuski koesovituksessa ja takasiipi prepattuna. Spoilerin päätylevyt tein alkuperäisiä paljon ohuemmasta muovilevystä ja siipi viimeisteltiin alumiiniteipillä ja mattamustalla. Myös sivuponttooneihin lisätty detaljeja.

Projekti jatkuu...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 21.02.2015 20:23 #84

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4639
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 238
Tee siitä nelivetoinen, kuten esikuvansakin (ilmeisesti) oli :o Olisi jotain uutta ura-autopuolella. Telillä varustettu 4wd formula...

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 23.02.2015 21:44 #85

  • Rami Yliniemi
  • Rami Yliniemi hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • King of Nothing
  • Viestejä: 1059
  • Karma: -9
  • Vastaanotettu kiitos 84
Ajatusprojektia työstin tuossa, kun tuli taas mieleen, notta mitä jos ratojen punosten tilalle asentaisikin metallikiskot. Jäisi ne punosten liimailut ja vaihtamiset, kun olisi jokseenkin ikuiset kiskot niiden tilalla.
Onhan niitä tehty, ei siis mikään uusi innovaatio, mutta minua aina kiinnostaa, että miten. Neliöprofiilin taivuttaminen mutkaosuuksiin on suurin haaste ja kahden minuutin kooklettelun perusteella paras työkalu olisi lie "Ring roller", eli tämmönen kapine



Työstettävää kankea siis juoksutetaan rullien välissä ja rullien etäisyyttä säätämällä saadaan kurviin lisää asteita jne. Rullien profiilia vaihtamalla tuolla voi juoksuttaa vaikka minkälaista profiilia tai pyöröputkea.

Noin, nyt ei mietitytä sekkään ennää :smile:
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 23.02.2015 22:17 #86

  • leksa
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 225
  • Vastaanotettu kiitos 29
Viron pojat tehny 2mm messinkilatalla monta rataa, sieltä varmaan sais vinkkejä! Leveys jotain 5-6mm.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 27.02.2015 13:32 #87

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4639
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 238
Kuluneen viikon entisöinti-/terapiaprojekti oli tuollainen Wompin sukuinen Parman 1/32-auto 70-luvulta. Toisaalla täällä foorumissa ( uusin ura-auto ostos!!! ) olen kertonut auton ostopäätökseen vaikuttaneista syistä.

Vastapainona erittäin hyväkuntoiselle (lähes uudenveroiselle) korille auton muu tekniikka oli varsin huonossa hapessa.

Alusta

Alusta oli molemmin puolin hapettunut ja sen pinnoite oli rikki. Kokeilin alustaan sekä kemiallisia (joku VIMn järeämpi versio), että mekaanisia (teräsvilla ja teräsharja dremelissä) menetelmiä. Puhdasta tuli mekaanisin keinoin, mutta ei alustasta enää alkuperäisen kaltaista himmeän kiiltävää saanut vaan se jäi tuollaisen laikukkaaksi.

Positiivista oli se, että alusta oli ehjä ja varsin suora. Hieman oikaisin ohjurin kieltä jako-avaimella vääntämällä.


Alustan komponentit

Ohjurin mutterilla oli väännetty ohjurin kierteet rikki ja ohjuri ei saanut irroitettua kuin katkaisemalla sen varsi. Hyväksi onneksi mulla on varastoissa uusia 70-luvun Parman ohjureita. Mutterin pystyi vielä hyödyntämään kun kierteen putsasi.

Akselit kärsivät samasta kuin alusta. Ne olivat ruostuneet / hapettuneet pahasti. Helpommalla olisin päässyt vaihtamalla uudet tilalle. Tämä oli kuitenkin samalla ekologinen projekti tarkoituksena hyödyntää kaikki vähänkään käyttökelpoinen. Niinpä pistin akselit sorviin pyörimään ja jynssäsin ne hienolla hiomapaperilla / Mirkalla puhtaiksi/kiiltäviksi. Mahdollinen pieni alamittaisuus/väljyys ei haittaa, sillä ei tästä ole tarkoitus tehdä mitään pro-tason kilpuria.

Alumiiniset vanteet olivat myös hapettuneet aivan harmaiksi. Pistin sorviin ja kiilloitin.

Takarenkaat olivat odotetusti kuivuneet pinnaltaan. Hudyyn pyörimään ja tuoreempaa kumia etsimään pinnan alta. Kyllä sieltä vähän pehmeämpää alta löytyi. Yritän vielä herätellä WD40:llä. Hieman skeptinen kuitenkin olen renkaiden toimivuuden suhteen. Selviää testeissä.

Taka-laakerit ja lautauspyörän pesin puhtaaksi UÄ-pesukoneella.


Moottori

Moottori (päätyvetoinen FT16-kokoinen Johnson 222 kullan värisellä kannulla) oli surullisessa kunnossa. Kannu hapettunut. Samoin hiilen jouset, hiilikanavat jne. Virtaa tarjotessa kone ei inahtanutkaan. Tässäkin tapauksessa toimivan vastaavan etsiminen olisi ollut helpoin tapa pistää auto ajokuntoon. No kuten edellä mainitsin, niin kakki kunnostetaan jos vain jotenkin mahdollista.

Joten kone paloiksi ja ihmettelemään. Ankkuri vaikutti ehjältä, mutta kollektori kaamean ryönäkerroksen peittämä. Pesuun UÄ-pesuriin. Kollektorisorvia en jaksanut viritellä, mutta pisti ankkurin tavalliseen kärkisorviin ja hienolla hiomapaperilla kiilloitin kollektorin. Lopuksi putsasin shimmipellin terävällä särmällä kollektorin urat ja puhalsin ankkurin irtipölyt pois. Yleismittarilla mittasin ankkurin ja totesin sen olevan kunnossa.

Hiilet olivat täysin jumittuneet kanaviinsa, mutta kun koneen otti auki ne sai painettu ehjinä ulos.

Pesin kaikki muutkin koneen osat UÄ-pesurilla, mutta ei se hapettumiin tepsinyt. Kannun jynssäsin patapatalla hieman puhtaammaksi. Päädyn metalliosat ja hiilen jouset dremelöin teräsharjalla. Hiilikanavat (joita ei saa päädystä irti) putsasin sisäpuolelta kulmikkaalla timanttiviilalla.

Positiivista oli että koneen laakerit olivat kunnossa. Kaikki koneen alkuperäiset osat kelpasivat siis uudelleen käyttöön puhdistusoperaatioden jälkeen. Pistin koneen nippuun shimmaten sen päittäisvälyksen samalla kohdilleen.

Mielenkiinnosta löin mosan dynamometriin. Tulokset olivat hiemen epämääräisiä, sillä ne paranivat joka vedolla. Ehkä hiilet asettuivat tms. Toistakymmentä vetoa vedettyäni päätin, että saa riittää. Keskimäärin tämä vintage-mosa kiersi 27600 rpm. Lukkomomentti 165 gcm. Ja tehoa tuli pihalle 11,8 W. Varsin vaatimattomia lukuja. Olisi kiva saada jostainvastaava uusi kone jostain ja tsekata sen arvot.

Moottorilla oli vielä yksi yllätys tarjottavana. Kun ruuvasin sitä alustaan, niin totesin molempien kierrereikien väännetyn pilalle. Isommat ruuvit eivät oikein tulleet kyseeseen. Täytin reiät plastic welderillä ja annoin kuivua kaksi päivää. Sitten porasin (1,0 mm ja 1,5 mm) uudet reiät. Kun hetki sitten kiristin koneen paikoilleen ruuvit purivat erinomaisen hyvin ja koneen kiinnitys vaikuttaa tukevalta.


Kori

Kuten mainitsin, niin kori oli tässä projektissa parasta. Pienet repeämät oli helmoissa. Vedin helmoihin laskuituteipit vahvikkeiksi ja samalla tein uudet korinkiinnitysreiät.

Mulla oli varastossa myös vanha kohtuullisen hyväkuntoinen Parman Porsche 917 kori (perua Kaukajärven kerhon ajoilta 70-/80-luvun taitteesta), jonka istutin myös alustalle. Oheisesta kuvasta voi nyt verrata Parman P917 ja F512 korien eroja.

Juuri hetki sitten sain auton nippuun ja napsin siitä noi kuvat. Ensi viikolla otan sen jonnekin kerholle mukaan ja vähän testailen. Vihdin Classic GP:hen ajattelin sen tuoda viivalle.






Vasemmalla Porsche 917K ja oikealla Ferrari 512M. Molemmat lienevät tunnetun korivalmistajan M.A.C.:n tuotoksia. Ferrarissa näkyy jopa MAC-leima. Koreista Porsche on huomattavasti matalampi ja mun mielestä muutenkin menevämmän näköinen.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Kaitsu.

PROJEKTI PAJA !!! 02.03.2015 12:25 #88

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
MARCH 2-4-0 projekti päätökseen.


Pienellä etsimisellä löytyi Juliukselta hankittua pyörästöä auton alle ( kuvassa koesovituksessa ). Vaikka kuva ei sitä juuri kerro eikä muutenkaan huomaa niin takasiipeä on pudotettu selvästi alkuperäiseen verrattuna. Etusiipi on päällystetty alumiiniteipillä jotta se ei näyttäisi niin raskaalta ja kirveellä veistetyltä.


Alkuperäisen Johnsson 111 moottorin tilalle kairattiin Flyn vanhaa patarautaa 10/25 välityksillä. Etupyörien tuentaa muutettu alkuperäisestä. Etupyörät ovat muuten 1:43 kokoisesta SCX:n F1 -autosta.


Etupyörien ripustuksien kömpelöitä alkuperäisdetaljeja korvattiin omavalmisteilla.


Uusi kuljettaja on siis vanhaa Polistilia Revellin NSU:sta repäistyllä kuskin päällä. Vyön solki on alumiiniteippiä. Kuskin taakse on sovitettu alumiinipelti johon on kiinnitetty kypärää tukeva "headrest". Peilit on kaapattu Scalextricin Indy Dallarasta. Ratin taakse lisätty rattiputki ja kuvitteellinen ohjaamon turvakaari.


Auto valmiina. Hienosäätöä tietty vaatii että se alkaa toimia, mutta rakentaminen muuten finaalissa.

Testipenkissä voimansiirto toimii nätisti ja auto istuu rataan tasapainoisesti. Hieman lyijyä pohjaan ja sitten menoksi. Hetken mietin jopa hihnalla toimivaksi nelivetoiseksi takatuuppariksi rakentamista mutta päädyin sitten turvallisempaan alkuperäisratkaisuun. Jos sopiva o-rengas olisi löytynyt omasta pakista niin... :D
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 09.03.2015 00:25 #89

  • T-BZ
  • T-BZ hahmo
  • Poissa
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Viestejä: 59
  • Vastaanotettu kiitos 0
Ristus ku makee. Hienosti väsätty.
Virtaa Kansalle!!!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 09.03.2015 07:09 #90

  • lordjw
  • lordjw hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 1383
  • Karma: 4
  • Vastaanotettu kiitos 99
Postitellaas tänne jotakin, ettei pelkästään Kaitsut jyrää.

Tässäpä uusi kippula tonniluokkaan (1:32). Arii Honda N360. Huomatkaa hienot kromaukset.



T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Janoz

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 09.03.2015 07:21 #91

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Vieläkö voi 1/32 scaalan auto pienemmäksi mennä? :grin:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 09.03.2015 13:34 #92

  • lordjw
  • lordjw hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 1383
  • Karma: 4
  • Vastaanotettu kiitos 99
Hondasta seuraava pienempi olisi sitten varmaankin Messerschmitt. Täytyy käyttää erikoispieniä slottimiesten rattaita.
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 11.03.2015 08:44 #93

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Melko tuoreeltaan hankittu Flyslotin BMW M1 on päässyt harrasteenhallintajärjestelmäni keskipisteeksi. Kohtalainen maanantaikappale on omistukseeni osunut sillä takavasen laakeripukki oli todella väljä ja voimansiirto piti aikalailla ääntä. Muutenkin laakerien asemointi ja akselin asentaminen autoon välyksettömillä messinkilaakereilla tuntui olevan hankalaa joten päädyin suosiolla aloittamaan prjoketin muovilaakereilla ja niiden liimaamisella alustaan. Auto saatetaan ajokuntoon pääsiäisen Nokian 1/32 Grupe -kisaan mennessä.


Taustalla lymyää vanhempi Scalextricin M1.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 11.03.2015 21:05 #94

  • Rami Yliniemi
  • Rami Yliniemi hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • King of Nothing
  • Viestejä: 1059
  • Karma: -9
  • Vastaanotettu kiitos 84
Tuon turkkuuslaisen pöljän pojan innoittamana miekin kaivoin muutaman pahvilaatikollisen pienoismalleja ja tykötarpeita varastosta, ajatuksena yrittää elvyttää muutama lohduton haaska Vihdin lassik keeteehen.
Elvytyksessä ei tähdätä museo-kelpoisuuteen, vaan mennään "anything goes" -tyyppisesti siitä missä aita on jo kaatunut.
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 22.03.2015 13:14 #95

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Nokian pääsiäiskisan ja Vihdin Historicin kalusto valmiina. Sais kisat jo tulla!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 22.03.2015 15:11 #96

  • Rami Yliniemi
  • Rami Yliniemi hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • King of Nothing
  • Viestejä: 1059
  • Karma: -9
  • Vastaanotettu kiitos 84
Maailman ensimmäinen oikea MiniVan tekeillä!
Seuraavaksi tukirakenteita, ikkunakarmit ja sit kilo pakkelia, nih pääsee hiomaan kyljet klommoille. Hommaa helpottaa auton alkuperämaa, englantilaiset kun ei aikanaan saaneet suoraa peltiä aikaiseksi edes yrittämällä, joten tääkin voi olla vähän paskasti tehty :mrgreen:





Vai onkohan se MinionVan...jotain samaa tuossa lookissa on.

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Liitetiedostot:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: PekkaN

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Rami Yliniemi.

PROJEKTI PAJA !!! 25.03.2015 12:08 #97

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4639
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 238
Projektipaja aamupäivällä 25.3.2015:



Kuvaan kiteytyyn kohtuullisen kattavasti meikäläisen ura-autoharraste koko sekamelskassaan (kirjaimellisesti). Tavaraa on Scalextricin vintage Ministä EM-/MM-tasolla kohtuullisesti pärjänneeseen malliautoon. Skaalapuolen JK-runkoa säädellään Expo-kisaan. Mielenkiinnosta sovitin siihen myös Parman vintage-koria (Chevy Monza). Vasemmasta alakulmasta pilkistää 'testirata' (jouluna ostettu ja olkkarin lattialle kasattu Scalextric Sport), jonka hyppyrit ovat päätyneet projektipajan pöydälle. Työntömitan alla lojuu brand-new jenkkisääntöjen mukainen retro-runko. TS-korin alta pilkistää Parma Whisperin runko...

Muun kuvassa näkyvän roinan käyttötarkoitusta voitte vain arvailla :)

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 27.03.2015 12:49 #98

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Sellaisen pienen muutoksen tässä on omassa tekemisessä huomannut ( kun olen aiemmin rakennettuja autoja ottanut elvytykseen erilaisten tulevien kisatapahtumien tiimoilta ), että muutaman vuoden takainen työnjälki ei enää miellytä eikä riitä itselle.

Nokian pääsiäiskisaa varten otin työn alle lainaksi menevän Flyn Racing Caprin vain huomatakseni, että moottorin akseli on sorvannut mennessään taka-akselilla olevaa kruunuratasta ja auton perä oli täynnä messinkipölyä. Tänään asiaa peilatessa tuo näyttää hieman alokasmaiselta virheeltä mutta tuolloin ei asiaan huomannut kiinnittää tarpeeksi huomiota.

Autoa fiksatessa Flyn Racing -mallien 2,50 mm akselit vaihdettiin 2,38 mm standardiin ja tekniikka sitä myöten hieman vaihtoon. 23500 rpm moottori oli liimattu paikalleen joten annoin sen olla mutta renkaat ja vanteet varastin kuluneen kauden Touring Hondasta alle ja näillä eväillä sitten kohti Nokiaa.

Miltäköhän tämänkertainen työnjälki näyttää v. 2020 ? :)
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

PROJEKTI PAJA !!! 30.04.2015 08:47 #99

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Torista kulkeutunut Airfixin Cooper pääsi työn alle ja maalin poistoon.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

PROJEKTI PAJA !!! 02.05.2015 11:28 #100

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2228
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 157
Keväinen maalinpoistohuuma jatku ja lokareita korjataan Plastic Welderillä.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.