- Vastaanotettu kiitos 179
Kohti neljää uraa...
Koska ratana classic on aika elastista niin nyt saa tarjota runsaasti hyviä vinkkejä miten mutkakohdissa saadaan 2 ja 3 uran välinen ratasauma siistiksi ilman häiritsevää kynnystä ja muutenkin erilaisia ratkaisuja siihen, että leveästä radasta saadaan siisti napakka yhteenhitsautunut paketti eikä sinne tänne poimuileva rataryteikkö. Rata rakennetaan kiinteälle alustalle eikä sen purku ole ensimmäisenä mielessä.
P.S. Jos jollain muuten sattuisi olemaan Polistil -rataan 4 -uraisuuden mahdollistavia "outer curve" -osia tm. speziaalipalaa niin niitäkin saa tarjota!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Scalextric fani
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- -SPF-
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Itse olen miettinyt ihan täsmälleen samaa asiaa. Tähän mennessä olen ollut siinä uskossa että niitä Scalextricin alkuperäisiä klipsuja ei saa yhtään mistään, joten olen kehitellyt korvaavia tapoja.
Ensin tuli mieleen että tilaan Purso Oy:ltä mittojen mukaan tehtyä alumiiniprofiilia, mutta homma kaatui tilauksen minimimäärään, joka taisi olla jotain 500 kg.
Sitten tuli mieleen että sopivan muovilevyn reunaan jyrsii Dremelillä uran ja sen jälkeen sirkkelillä ottaa levyn reunasta sopivan siivun. Lopuksi pätkii itsevalmistetun U-profiilin sopiviksi noin 6 mm pätkiksi. Tämä kaatui homman ilmeiseen työläyteen.
Tuo levikkeiden väliin asentaminen on ollut myös mielessä, mutta itse laittaisin vielä ratapalojen alle kokolattiamaton kiinnittämiseen tarkoitettua teippiä. Sillä saisi mahdollisesti hieman pakotettua rataa alustanmyötäisemmäksi. Teippejä oli paikallisessa rautakaupassa kahta laatua. Semmoista jonka saa irti jälkiä jättämättä ja semmoista, joka tarttuu kuin tauti. Toistaiseksi en ole vielä keksinyt mikä tässä viimeksi mainitussa ratkaisussa mättäisi.
-KHS-
Kaikki pitäs ite tehä!
- Lauri Perkele
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Scalextric fani kirjoitti: Minulla ainakin homma on hoidettu siten että ratojen väliin on laitettu sellaisia scalextric hakoja. ne pitävät radat yhdessä. Kannattaa scalexshopilta kysella ainakin viimenäkemällä siellä niitä oli.
Suosittelen näitä samoja scalen tuotteita. Pysyy nipussa ja siististi. Eivätkö nuo samat clipsit toimi classiciin siinä kuin sporttiinkin?
- AMC_Javelin
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- mrbeet
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- ismo
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Kuinka pitkä rata on?
Pituutta radalla n. 19,5 m. Baanat yhtä pitkät. Rata on kuvissa vain mallattuna puuosien päälle jotta nousut ja laskut saatiin kohdalleen. Nyt alkaa puuduttava vanhojen rataosien pesu. Parman kahvat ja kierroslaskurit tulossa + jonkunlainen maisemointi. Teemaa ei ole mietitty.
Ratarakenteissa käytetty 100% ( ja ilmaista
Toivottavasti pian ajokuntoinen. Sehän se vaikeinta onkin!!!
- AMC_Javelin
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Omaksi ja kaverien ( 4 kuskia/100 autoa ) huviksi olen tämän rakentanut ja ajoa varten se on tehty! Rata on Kaarinassa ja ydinajatuksena tässä voisi olla tutustuttaa Turun seudun harrastajia toisiinsa ja pitää vaikka ajoiltoja silloin tällöin? Radassa vielä kaikkea pikku säätämistä mutta ajamaan pääsee jo.
Jos kiinnostusta löytyy niin saa laittaa mailia ja katsotaan sitten mitä tapahtuu. Itselläni toki pidätän oikeuden kertoa radan sijainnin tai olla kertomatta. Mitään sisäpiirin juttua ei oikeastaan tästä halua mutta tilat ovat pienet joten kaikki halukkaat eivät oikein mahdu.
Eiku ajamaan!
Kaitsu
- AMC_Javelin
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- Scalextric fani
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
laita ihmeessä lisää kuvia radasta meidäm muidnkin pällisteltäväsksi!
T Henkka
ps. onko radalla jokin teema? Joku vuosiluku/aikakausi ?
Ja kyllä se asennekin oli kesken loppua kun kolme viikkoa on duunin päätteeksi useita tunteja joka päivä tämän projektin kimpussa!
Lopussa kiitos seisoo?
- Scalextric fani
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Henkka