KoPSA uusi ratasuunnitelma
piethein kirjoitti: Ja Tumpin pyyntö mustalle päin levenevästä ajopöydästä, niin punasen kuski näkee suoran lopun ja mutkat, kun ei vatsat ole tiellä.
....
Jeps, tama on ihan must, kun siihen kerta tilaa on ! helpottaa punasen ajamista suoran loppuun! muutamilla kuskeilla kun on tapana vielä nojata aikas rajusti eteenpäin... ainakin sen 20cm saisi olla tuota eroa..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
piethein kirjoitti: .....
Pits alue tuonne 1900mm suoralle. On lähellä mekkipöytiä ja kuitenkin kohtuulähellä laskureita. Ei tartte kiertää mekanikon tuonne suoran alkuun nostajien ohi.
...
Ei hyvä ! Selkein paikka on suoran päässä laskurien jälkeen! monen monta kertaa saattaa se auto kulkeutua mekaanikon käteen vaikkapa heti laskurien jälkeen, ennen pitzonea (vaikkapa nostajan kautta) siitä saapi edun (edun saa, vaikkakin sitä aikansa tumpuloi kuntoon) kun vie sen auton sitten tonne pitzonelle joka olisi jossain radan puolivälissä tms...... se on selkein paikka heti laskurien jälkeen. Mekaanikot kyllä joutaa kiertää .....
tossa 1900mm suorassa saattaa tulla muutakin hässäkkää kun autot ajelee pihalle sitä edeltävässä kurvassa ja tökkii toinen toistaan etiäpäin siinä suoralla! siihen ei olisi sitenkään hyvä tuoda muuta aktiviteettia !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
krp kirjoitti: Tuossa on pieni haaste ISRA:n sääntöjen/ suositusten (???) kanssa, eli pit zone ei tiettävästi saisi olla laskurien lähellä. ARH:n radalla oli, en kyllä koe sitä ongelmana eli suoran loppu olisi optimi. Se on sitten kuten ARH:n radassa eli laskurit heti oikeanpuoleisen ajopaikan jälkeen, ja pit zone heti sen jälkeen. Laskuri on noin 2m ennen suoran loppua, joten pit zone kyllä mahtuu.
Niin ei siellä säännöissä mun tietääkseni tommosta ole, tai sitten en osaa lukea
ARH:n radassa se PitZone oli hiukka liian lyhyt, senpä takia sallin siellä sen, että auton laittoi radalle ennen PitZone aluetta -koska siitä ei hyötyä saanut.
Kyllä 2m etäisyydellä, laskureiden jälkeen voipi jättää puoli metriä ja siitä sitten metri PitZonelle jää vielä puoli metriä jarrualueeksi.. se on selvin paikka.
Toki tuossa on se huono puoli että autot tulee parhaimmillaan satasta tuohon ja kaverin leveä käsi voipi sitten tuhoa aikaan saada... tosin ei tainnut ISRA2009 kisoissa varmaan olla yhtään vai oliko yksi tommonen tapaus. toi toinen vaihtoehto 1900mm suora on mun mielestä huonompi koska sille pikkusuoralle tulee sitä muuta aktiviteettia kuten aikaisemmin kerroin...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Yly kirjoitti: Ei noi kulje kun 60 km/h
kyllä mä veikkaan että IsooSportti ottaa enempi pitkällä suoralla...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Koska ajetaan?
-eemeli-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kuitenkin tämä on pääsuoran ja laskurin jälkeen ensimmäinen paikka johon sen saa laitettua. Etua tulee, mutta kai siinä käteenottaessa jo muut on ohittanut tuon pits paikan. Vai onko joku skenario, missä tulee suurempi ongelma (stoppi tms.)
Huomioin kyllä tuon ulosajomahdollisuuden 1900mm suoran alussa. Jos pit alueeksi riittää 1500mm, jäisi 400mm uloasajotilaa. Kai tuossa hitaassa paikassa saa lyhyemmällekin alueelle osumaan. Pääsuoralla alue varmaan pitää olla pidempi.
Samoin pitää katsoa, ettei autot tee vastaheittoa tuolla alueella, kuten Malmön radan pits oli. Käskin aina Arzzin ajaa ihan pits alueen loppuun, kun muuten viereiset tuli päälle.
Pääsuora, laskuri ja pits kai on se optimi, mutta sitten pits alue jää hivenen hankalasti kuljettavatksi.
Ei oo kokemusta ISRA2009 pits toiminnasta.
T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
tp kirjoitti: Autojen nopeudet tutkataan, kun päästään ajamaan. :smile:
Hieman OT....Iisalmen radalla Hawk koneinen X25 meni parhaimmillaan Sorsanpojilla 31 km/h keskinopeutta.
Kuitenkin suoralla mennään selvästi kovempaa, kuin mutkissa.
Siinä mielessä Eurosportin 60 km/h on aika hidasta....
Nimim: 159 km/h Laihialla
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
eemeli kirjoitti: Hep.
Koska ajetaan?
-eemeli-
Riippuu siitä kuinka hyvin löytyy talkooväkeä kasaukseen ja sähköjen vetoon. :smile: No eiköhän talkooväkeä riitä ainakin ennekkokyselyjen perusteella. Sain eilen vielä toisen ruotsalaisen radantekijän osoitetiedot ja pyysin häneltä tarjouksen. Alustavan tarjouksen perusteella hinta oli selvästi kalliimpi kuin Hassen tarjous. Tilaan radan varmaan alkuviikosta ja kaksi kuukautta menee Hassella radan rakentamiseen. Toivotaan siten, että rata olisi ajokunnossa kesäkuun alussa. Vähän nuo Laihian MM-kisat mietityttävät, kun niihin oli tarkoitus osallistua. En tiedä malttaako kisoihin lähteä, kun rataa pitäisi olla rakentamassa...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- vanttmi
- Vieras
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tuo silta on nyt turhan korkea, sitä voi laskea ainakin 10 cm niin näkyvyyskin paranee.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Se saattaa vähän peittää takalenkin jarrupaikkaa mustalla (siis kurvi ennen loivempaa banaania).
Mutta hankalahan noista kaikista katveista on eroon päästä.
T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.