Moikka,
Juu. Oli alunperin tarkoitus ajaa tuo kisa Riston parina, mutta heti ekan harkan jälkeen kyselin Porsche klubin kavereista Ristolle nopeampaa paria, kun itse olin noin 3 sekuntia Ristoa hitaampi kierroksella treenauksenkin jälkeen.
Onneksi sieltä löytyi Leivon Jarmo Ristolle pariksi ja mulle löytyi samaa tasoa oleva Viljakaisen Jarmo (ajanut 2000-luvun alussa slotteja junnuna).
Treeneissä asetin itselleni tavotteeksi 1:41.xxx ajan, mutta 1:42.1ssä tuntui tulevan seinä vastaan. Ajopari pääsi 1:41.6 kyytiä.
Perjantaina sitten tulin kipeäksi ja etsittiin jo Jarmolle toista kuskia, mutta aamulla oli jo sen verran tolpillaan, että päätettiin ajaa parina.
Jarmo veti aika-ajon ja ekan stintin.
Aika-ajon viimeinen noin 1sec perässä edellistä paria. Oletus oli, että kärki ohittaa meidät 3 kertaa tunnissa.
Ekalla kierroksella yleensä tapahtuu ja niin nytkin siitä edestä pari autoa pyörähti ja Jarmo sai välistä ajettua kolaroimatta. Jossain 20 kiekan kohdalla tuli hänelle vierailu hiekalle ja oltiin sitten kisan viimeisinä.
Tunnin kohdalla pysähdys ja hyppäsin rattiin. Tarkoituksena ajaa "uraa myöden" ja se onnistuikin noin 10 kierrosta, kunnes lipesin hiekalle. Tämän jälkeen sain pidettyä auton ladulla paremmin. Ajaessa tärkein näkymä oli relative time näyttö, josta näki, erot edessä ja takanatuleviin. Yritin pysyä mahdollisimman kaukana kaikista kärkiautoista, etten vaan saa ratkaisijan viittaa hartioilleni. Ei ole ihan stressivapaa ympäristö tuo.
On myös jokseenkin epämukava tunne, kun tajuaa olevansa vielä täyskaasulla ja oma jarrupaikka livahti juuri näkyviin peilistä. Tuostakin selvittiin ja mustalla alustalla pysyttiin, mutta ei ollut niitä parhaita kierroskia se.
Tokan stintin alussa hetken aikaa ajelin samaa kyytiä toisen peräpään teamin kanssa, kunnes pienen jarruvirheen ja ohipäästettävien takia pääsivät hivenen karkuun. Kohta tilanne tosin kääntyi heidän ajovirheen seurauksena, mutta lisää taistelua ei ollut tiedossa, koska ilmeisesti keskeyttivät siihen.
Kokemus sinällään, mutta mukavampaa on ajaa samantasoisten kanssa ja se hoituu hienosti noissa iRacinging virallisissa kisoissa.
Joskus 100v päästä kun on oppinut ajamaan, voisi yrittää johonkin vastaavaan osallistua.
T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää