Ei tapahtumia
Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2
×

Kysely:TS-24/PR-24

Kyllä
14 66.7%
Ei
7 33.3%
Äänestäjiä yhteensä: 21 ( karisi, NikoS, MF, H.Virtanen, JVPouttu ) Katso lisää
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.

AIHE: TS-24/PR-24

TS-24/PR-24 08.02.2020 13:07 #21

  • piethein
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Viestejä: 481
  • Karma: 6
  • Vastaanotettu kiitos 91
Moikka,

Vääntäkääs nyt mulle rautalangasta, mitkä ankkurit sitten tulisi olemaan 2021 hyväksyttyjä?

G-12 merkityt?
G-15 merkityt?
X-12 merkityt?
H-12 merkityt?
ISRA merkityt G-12 ankkurit? Proslot, Kojo, Valiko yms.
Netistä löytyvät GP12 "cheater" ankkurit?
Loppuunajetut korjatut, uudelleenkäämityt ankkurit X-12 tunnuksilla?

Eli mitkä on selkeät speksit ja rajat, mitkä ankkurit kelpaa, että osaa alkaa katsella kauppaan mahdollisesti sopivia ankkureita.
Pahoin pelkään, että mennään speciaalien ankkureiden suuntaan, jolloin niiden hyllyssä pitäminen ja välittäminen perusharrastajalle ei ole taloudellisesti järkevää. Aktiiveilla on omat kanavansa ja heille se ei ole ongelma.

T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 17:30 #22

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 560
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 170
Hep.

Tähän lienis syytä ottaa nopeesti kantaa, koska harrasteemme on mahdollista näinkin helposti mm. siksi että meillä on kotimainen Kauppias. Ei ole kenenkään etu, että hyllyyn jää vanhentunutta tavaraa sääntöjen äkisti muuttuessa.

Kapan kommenttiin "korit eivät ole merkittävästi aerodynaamistuneet 10 vuodessa" niin kun katsoo tämän vuoden teslan kuvaa, niin eipä!

Jokohan 2022 sallitaan produssa kahden tuuman siivet? mitä paremmin kori ja runko toimivat, sen nopeempi kone tarttetaan.

-eemeli-

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 19:14 #23

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 633
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 199
Yhtälailla esim. prosolotilta saa "special" ankkureita. Jotka on tämänkin vuoden sääntöjen puitteissa sallittu.

Minun mielestä jos ankkurilla voi ajaa og:ta niin sillä voi ajaa produa.

Mutta ei näitä muutoksia ole missään muodossa nuijittu mihinkään kirjaan vielä joten minun mielestäni voidaan kevään kisoissa pitää palaveria aiheesta porukalla. Sisällytetään vaikka ihan kilpailun aikatauluun niinkuin ennenvanhaan.
KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 20:40 #24

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2523
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 426
2021 vuoden Veten korin keula on magee, siihen on hyvä kaks puol teipillä liimata vanhan ajan kunnon "mylari" :-D :-D

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 21:25 #25

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 560
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 170
Hep.

Onks tuosta 2021 tapahtumasta tai sen vuoden siipikorista jotakin tietoa facebookin ulkopuolella?

-eemeli-

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 21:30 #26

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 633
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 199

eemeli kirjoitti: Hep.

Onks tuosta 2021 tapahtumasta tai sen vuoden siipikorista jotakin tietoa facebookin ulkopuolella?

-eemeli-


Tuossa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com
Liitetiedostot:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: eemeli

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 21:35 #27

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2281
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 376
Eikös Ladalla saa jatkossa ajaa ?

Ei kai kukaan pakota ajamaan Teslalla tai Corvetella ?
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 21:43 #28

  • piethein
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Viestejä: 481
  • Karma: 6
  • Vastaanotettu kiitos 91
Kyllähän kaikkea saa ja tarvittaessa tehdään, mutta siis nyt peräänkuulutan sitä specifikaatiota, missä sanotaan, että mitkä ankkurit ovat laillisia.

AKK säännöt sanoo:
Moottori OG-12-24
Sarjatuotanto-osista kasattu C-kannu moottori ja siinä tulee käyttää G12/G15 -luokkiin tarkoitettua ankkuria, jonka ankkuripakan halkaisija on min 0.500” (12,7 mm) ja siinä on vähintään 50 käämikierrosta, max AWG 29 lankaa (D 0,2845 mm ilman lakkaa). Pakan pituus min 8.89mm. Ankkurin akselin halkaisija oltava koko mitaltaan 2 mm. Moottorin akselin saa lyhentää

OK. Siis G12 tai G15 luokan ankkuri.
Sitten etsin G12 ja G15 luokan sääntöjä / specifikaatiota.

USRA 2019 säännöistä löytyy seuraavaa:

Group 12
Armature
See Armature Technical Specifications table for armature specs.
Must be commercially available, as defined in the Bylaws Article X.
USRA Maximum Retail Price applies.

Sieltä löytyy myös Hillbilly Box 12, joka ei ole Group 12 ja siellä sallittu eri ankkurit
Arms
Arms must be tagged 12/ X-12 / Or H-12. Arms must meet Diameter & Length specifications.

Ja löytyy International 15
Armature
(Note: the reference regarding machine winding was eliminated in 2006.)
See Armature Technical Specifications tab for specifications.
Must be commercially available, as defined in the Bylaws Article X .
USRA Maximum Retail Price applies.

Ja sitten löytyy hyväksyttyjen ankkureiden lista GP-12 (ilmeisesti nyt sama Group 12):

Approved Components for GP-12

Armatures - All Classes
Camen
GP-12
Intl-15
C12 27

Koford
M468-15 Legal thru 2019
M467-12-B&C (C-12)
M467-15 (Intl 15)
M468 Box (GP 12) M467-27A
M468-H12

ProSlot
206 (Intl 15) 207 (C-12)
211 (27)
701 Series (GP 12)
702 (Spec 15)

ISRA säännöissä ei ole OG-12 tai Group 12 specifikaatiota. On ainoastaan Produn speksi ja sen alla ohjeistus produ ankkurista:
Armature
Minimum Ø 13.03mm / Maximum Ø 13.16mm / Minimum stack length 8.89mm Wire Size 29
AWG
Turns per pole 50
Arms should be just tagged as 12’s no special ISRA tag
Must have drill blank or better hardened shaft

Etsin siis OG-12 luokan specifikaatiota tai Group 12 luokan ankkurin specifikaatiota.
Jos joku tietää, mistä löytyy, niin laittakaa ihmeessä linkkiä.

T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 08.02.2020 22:54 #29

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 560
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 170
Hep.

Eihän G7 -luokassakaan taida olla pakko käyttää siipiä, saanee ajaa ilmankin? (muistinvarainen tieto, ei fakta)

Näin kuvat missä oli toi tesla-produkori ja esikuvansa, ja yhtäläisyyksiä oli, että ne on molemmat ehkä autoja. Kait mä olen sitten ainoa tyyppi joka ei halua että mennään korien osalta downforcen maksimoinnin tietä sinne missä ei sitten enää ole tolkkua.

Corvette näyttää kyllä varsin persoonalliselta, ja ainaski on kunnon etuspoileri.

-eemeli-

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 09.02.2020 09:27 #30

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2281
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 376
Corveten etuspoileri on jopa hieman esikuvan mukainen. Välillä C7-R:ssä on ollut aikamoinen splitteri etupuskurin jatkona.

Tarkennuksena vielä, jos joku Kori ei miellytä silmää, niin voi valita sen mikä miellyttää.....varsinkin, jos sillä mieleisellä korilla ulosajo nopeus on myös mieluisempi !

P.S: G7 ei ole ajettu maksimi down forcella enää vuosiin !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Yly.

TS-24/PR-24 09.02.2020 15:19 #31

  • tp
  • tp hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 819
  • Karma: 4
  • Vastaanotettu kiitos 91
Alustavasti on puhuttu, että OG:n moottorisääntö tulisi myös TS-24 luokkaan. OG:n moottorisäännöt on ollut yhtenevät Ruotsin sääntöjen kanssa, jossa sama sääntö on myös produssa. Nyt tälle vuodelle sinne on tullut uutena määräyksenä minun huonon ruotsinkielen taidon mukaan konekäämityksen vaatimus. Itse en lähtisi muuttamaan ainakaan OG:n moottorisääntöä tältä osin, koska tämä rajaisi Valikon ja tulevat S&K:n produankkurit kokonaan pois. Proslotilla ja Kofordilla on myös käsinkäämittyjä ankkureita, jotka eivät ole merkittävästi kalliimpia (noin 10€). Yleisesti ottaen X12 ankkureiden hinnat ovat nousseet tuplaksi viimeisen 10 vuoden aikana, kun USRA-hinnoittelu on noussut joka vuosi. En tietä tämän perusteita, mutta yleisesti maailmalla on siirrytty ajamaan halvemmilla kiinakoneilla, joka varmasti on laskenyt X12-moottoreiden ja ankkureiden kysyntää. Valmistajat yrittävät kompensoida tätä nostamalla hintoja.

Jussin alkuperäiseen kysymykseen, että sallitaanko itsekäämityt ja cheater ankkurit, niin sanoisin niiden olevan nytkin jo kiellettyjä. Enkä näitä alkaisi hyväksymään. Sarjatuotanto = Commercial availability on myös meille vaadittu nykyään, joten tässä pysytään. Valikon ja varsinkin S&K:n tulevien ankkurien osalta tilanne on hieman ongelmallisempi, kun näiden saatavuus on huonompi kuin USA:ssa tehtyjen ankkureiden. Proslotin osalta voisin sanoa ankkureiden toimitusten olevan erittäin nopea, koska tilauksesta olen saanut ankkurit kotia parhaimmillaan alle kahdessa viikossa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : tp.

TS-24/PR-24 09.02.2020 17:51 #32

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2523
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 426

(facesta poimittu kuva)

Ohessa kuvaa ko Vetestä… Tuohon keulaan kun pistää vanhan ajan millisen etumylarin niin se on kuten 20vee sitten, vanhan ajan VakioSport autot :-)
Saa rauhassa kolata raadot pois edestä, ei mene keula paskaksi kuten noissa nykykoreissa... sanomattakin selvää että entistä lujempaa mennään tuolla.
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

TS-24/PR-24 09.02.2020 18:10 #33

  • piethein
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Viestejä: 481
  • Karma: 6
  • Vastaanotettu kiitos 91
Moikka,

Juu, siis näköjään tuo mistä äänestettiin ei vaikuta ankkureihin mitenkään.
Äänestyksen esitys:
*******************
"Sarjatuotanto-osista kasattu C-kannu moottori ja siinä tulee käyttää G12/G15 -luokkiin tarkoitettua ankkuria, jonka ankkuripakan halkaisija on min 0.500” (12,7 mm) ja siinä on vähintään 50 käämikierrosta, max AWG 29 lankaa (D 0,2845 mm ilman lakkaa). Pakan pituus min 8.89mm. Ankkurin akselin halkaisija oltava koko mitaltaan 2 mm. Moottorin akselin saa lyhentää. Moottorin kuoren (kannun) keventäminen on kielletty, mutta taka-akselia varten saa tehdä kuoreen ja magneettiin loven. Koneen laakerireiän saa suurentaa. Laakerointi vapaa. Magneettien liimaaminen kuoreen ja ilmaraon sovittaminen (shimmaus) on sallittu. Päätykappaleen tulee olla muovia. Moottorin saa purkaa ja huoltaa. Sallittu ainoastaan seuraavien mittojen mukaiset keraamiset singlemagneetit +/- 10%
- Pituus 12,70 mm
- Paksuus 3,81 mm
- Korkeus 13,97 mm
**************************

Nuo 3 ankkurivalmistajaa, mitkä listattu on edelleen mukana ja nuo tyypit mitkä oli mainittu.

Armatures - All Classes

Camen
GP-12
Intl-15
C12 27

Koford
M468-15 Legal thru 2019
M467-12-B&C (C-12)
M467-15 (Intl 15)
M468 Box (GP 12)
M467-27A
M468-H12

ProSlot
206 (Intl 15)
207 (C-12)
211 (27)
701 Series (GP 12)
702 (Spec 15)

Kannuihin näkyy tulevan sitten lisää valikoimaa.

T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : piethein.

TS-24/PR-24 09.02.2020 19:14 #34

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 560
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 170
Hep.

Mitä ilmeisimmni ei vieläkään ole kaikille selvää, että en vastusta yksittäisiä koreja produssa, vaan sitä trendiä, että vuosi vuodelta korit muuttuvat aina vain enemmän downforcea tuottaviksi. Pelkään sitä, että päädymme tilanteeseen jossa ko. luokan alkuperäisestä luonteesta on jäljellä muisto, jos sitäkään.

Joo, voin ajaa vaikka Minin korilla, jos se on muillakin sitten käytössä. Vajavaisella ajotaidollani ei pysty ihan niin paljoa antamaan tasoitusta että tarkoituksella huonoimman mahdollisen ottaisin käyttöön. Selkeesti asia ei mene jakeluun niin ei siitä sen enempiä.


-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: krp

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 09.02.2020 20:10 #35

  • krp
  • krp hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 609
  • Vastaanotettu kiitos 132
Samaa mieltä Eemelin kanssa. Eri luokkien idea lienee... no, olla erilaisia. Mikä tolkku siinä sitten on jos kaikki on melkein samanlaisia. Touringin idea on juuri että aerodynamiikka ei ole ihan samaa tasoa kuin euroluokissa. Jos touringissa saa käyttää isosiipistä koria (lue: ISRA-tyylistä, jota 2018 Lada EI siis edusta, jos kaikki ei ole tajunneet, vaan se on paljon niitä hitaampi!) ja samaa konetta kuin OG:ssa, niin eikös OG ole aika turha, nehän on varsin samanlaisia sitten? Pidetään luokkien erot selkeinä niin niissä on sitten mieltä ihan eri tavoin.

Ymmärrän kyllä että kv-kisoissa aktiivisti käyvät hyötyisivät siitä että täällä ajetaan samoilla spekeillä kuin ulkomailla, mutta tässä kohtaa en ole varma, kannattako kv-kehitystä seurata ihan orjallisesti. Muistetaan että MM-kisoissa on handout-osat, autot voi olla joka vuosi ihan erilaisia. Sillä tulee varmaan olemaan jonkinlainen negatiivinen vaikutus kotimaan osanottoon touringissa, jos konesääntöä ruuvataan vapaampaan (kalliimpaan) suuntaan. Tämä on sellainen väliluokka jossa noiden sääntöjen kanssa kannattaa vähän miettiä, tuetaanko enemmän kv- vai kansallista skeneä. Euroluokat menköön vapaasti kv-sääntöjen mukaan ja junnuluokat kansallisen pähkäilyn mukaan, mutta touring on aiemminkin ollut tasapainoilua, pääpaino sääntöjen stabiiliudessa, mitä suosittelen nytkin harkitsemaan.

Eräskin kuulemani huhu kertoo, että Latviassa saatetaan ajaa Championin rungolla...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 10.02.2020 16:10 #36

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2281
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 376
Mielestäni ero tulee takasiivet alareunan alkamis kohdasta, nimen omaan pystysuunnassa.

Olemme ajaneet Mikkelin Endurossa MB korilla, missä on kuulemma hillittömästi down forcea.....ainakin Team Ylisipola pääsee ihan helposti seinään silläkin !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 10.02.2020 17:48 #37

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 560
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 170
Hep.

Unohdan nyt tarkoituksellisesti tässä viestissä vertailun esikuvaan, koska yhteneväisyyksiä on vähänlaisesti, monestakin syystä.

Kun katsotte sivusta, miten Ladan takasiipi muodostuu, huomaatte siipiosan etureunassa kynnyksen, joka on vaikkapa tässä Audissa huomattavasti pienempi, eli Audin siipi alkaa alempaa, ja on jyrkemmässä kulmassa. Audin ohjaamon ohitse pääsee myös siivelle enemmän ilmaa, jolloin sen vaikutus on isompi sitäkin kautta. Audin keulan muoto on myös kiilamaisempi, jolloin ilma ei niin hylji konepeltiä kuten Ladassa oletan tapahtuvan.

MIkään yksittäinen ominaisuus ei tee autosta voittajaa (tai häviäjääkään) kuten olen aiemminkin todennut. Koitan tässä vaan herätellä ajatusta siitä, mikä tämän luokan tulevaisuus on? Kun autot vuosi vuodelta pikkuisen kerrallaan nopeutuvat, ollaan tiellä joka mielestäni johtaa tuhoon. Toki voin olla väärässä (usein olenkin).

Asioiden jatkuvuus ja ennustettavuus ovat arvostettavia ominaisuuksia.

-eemeli-

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

TS-24/PR-24 10.02.2020 21:59 #38

  • OPK
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 192
  • Karma: -1
  • Vastaanotettu kiitos 36
Kyllähän tuo Lada on suhteellisen korkealla downforcella varustettu. Ollaan kokeiltu erään toisen ISRA-kisoissa käyvän kuskin kanssa noiden korien eroja. Viime vuoden Audi (vai mersu vai bemari, kaikki käytännössä samoja koreja) eikä saatu Hyvinkään radalla eroa kuin ehkä sadasosasekunteja. En ole kuullut kenenkään muun taholta kuin mutuun perustuvia väitteitä. Väitän että ohuen kuskittoman ja paksun kuskillisen Ladan korin välillä on enemmän eroa kuin paksujen Ladan ja Audin välillä, mikäli ne on kumpikin leikattu sääntöjen mukaan. Voin tätä kokeilla uudestaan ja raportoida tarkempien numeroiden kanssa jos yleisö vaatii.

Eipä viime lokakuun ISRA-kisankaan aikana että se produ olis ollu kauhean helppo ajaa, ehkä en osaa vaan rakentaa. Nykyisessä digiympäristössä harrastaminen on helppoa lajissa kuin lajissa, niin ihmettelen tätä vaatimusta, että ei saisi kehittää autoja helpommin lähestyttäviksi. Junnuja varmaan innostaa kovin paljon auto, jonka miellyttäväksi saamiseen tarvitsee 10 vuotta kokemusta rakentamista vaan sen takia että 15 vuotta lajia harrastanut (minä) on kärsinyt samasta aiheesta Touring-luokassa pienempänä. Vihasin EM-24 aikanani kauan sitten touringin ajamista koska se auto joka toimi EM:ssä ei toiminut Touringissa. Kyllä se ajotaito ratkaisee nopeammissakin luokissa.

Suurin epäkohta TS-24 luokassa on mielestäni ylivoimaisesti ankkuri. Luokan henki on taata kaikille tasapuolinen kalusto, mutta silti luokkaan pystyy tilaamaan custom-ankkureita custom pakoilla, custom käämeillä ja custom ennakoilla, kuten kuultiin moneen kertaan eurosarjan aikana. Itsehän olen ajanut Kojon BOX-ankkureilla, ne on ihan riittävän hyviä Touringiin, ehkä jopa parempia ehkä kuin tietyn valmistajan Custom-ankkurit. Mielestäni jonkun Cahozan setupin salliminen on ihan ookoo, Cahozalta löytyy valmiita moottoreita jotka on kilpailukykyisiä ja niiden saatavuus käsittääkseni maahantuojallekin on ollut parempi kuin vaikka Red Foxin. Nyt moottoreihin joutuu haalimaan palikoita jostain maailmalta tai entisistä ISRA-kisoista.

Oma mielipide on se, että "kilpailukykyisiä" moottoreita pitäisi olisi saatavilla maahantuojalta TS-24 luokkaan valmiina, eikä osia ensin tarvitse metsästää ja sitten rakennuttaa jollakin kaverilla, samalla säilyttäen validiteetti KV-kisoja kohden. Valmiiksi (hyvin) kasattu Cahoza nyt saattaa maksaa jonkun 150 €, mutta jos katsoo vastaavan BOMmia niin ei siinä kauaksi jäädä muutenkaan. Muiden valmistajien valmiiksi kasatut ei oo vakuuttanut oikein missään kohtaa, mm. Kojon "EL-24" koneissa oli joskus .523 ilmarakoa suoraan paketista, eli se oli laiton jo kaupasta. Nykyisetkin TS-24 säännöt vaatii kikkailua melkein osien tilaamisesta lähtien, mikä ei mun mielestä tällaisessa Stock-luokassa ole kauhean toivottavaa.

EDIT: Mun ideaalisessa TS-24 luokassa olis vielä handout-pyörätkin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaitsu, krp, JVPouttu, Pora, Yly, Hapa, pyrtsy, Kanu

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : OPK.

TS-24/PR-24 30.12.2020 13:22 #39

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2281
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 376
Sain just Corveten näppeihin.

Jos tuolla korilla auto menee kaasupohjassa rataa ympäri, niin väitän, että silloin vika on moottorissa !

Odotin, että vihdoin tulisi kori, jolla jopa meidän team pysyisi uralla, mutta katinkontit !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
  • 2