Seuraamukset sääntöjen noudattamisesta

Lisää
30.03.2009 09:47 #11040 : Rami
Keskusteluja on käyty vilkkaasti tänään ja eilen illalla Hyvinkään kisojen tiimoilta. Hyvä näin toisaalta. Keskusteluissa on viitattu useaan otteeeseen erilaisista sanktioista, jos ei sääntöjä noudata. Vaikka meillä on joka vuosi laadittu säännöt ja ohjeisto, niin jos kilpailuiden järjestäjät eivät niitä noudata, niin mitäs teet. On varmaan olemassa joku säänöstö, mitä seuraa, jos järjestäjä eisääntöjä noudata.
Kilpailusäännnöissä on ja tulee olemaan tulevaisuudessakin ns. porsaanreikiä. Ei niitä sinne kukaan tahallaan tee. Matille, Atelle ja niille, jotka säänöjä sitten viilaavat voin sanoa, että parhaanne olette tehneet, ihmisiähän tekin olette. Toisaalta tämähän on harrastus monelle ja tätä työtä tehdään vapaa-ajalla.
Olen useaan otteeseen sanonut kevättalvella, että ottakaa sääntöasiat tulevalle vuodelle hyvissä ajoin esille ja tehkää aloitteet ja ehdotukset HYVISSÄ AJOIN. Tässä kohdassa on säännöissä aivan selvä maininta ollut jo valovuosia.
En muista tarkkaan, onko kilpailusäännöissä olemassa versioita ennen sääntöjen lukkoonlyömisistä. Ennen muistaakseni oli. Oli useamoi sääntöversio, mihin saattoi ottaa kantaa. Muistaako kukaan tällaista takavuosilta.
Jos meillä on olemassa aukottomat säännöt (onko edes mahdollista), niisn silloin kilpailun järjestäjällä on helpompi olla. Vai onko sittenkään vielä.
Kilpailun järjestäjillä oli virhe pitää "pömpelissä" kavereita, jotka eivät sinne kuuluneet.
Tämä asia tuli esille tuomasriston kokouksessa ja tämä asia myönnettiin.
Ts- luokan kohdalla kokouksessa otettiin kantaa finaalista pudonneista kuljettajista.ja seuraamuksista. Tämä asiakin on hoidössa. Olli kirjasi ennen finaalia puuttuneet nostajat. On olemassa paljon sääntöjä ja ohjeita kilpailun läpi viemiseksi. Esimerkiksi ohjeistossa on maininta perjantain harjoituksista. Siellä sanotaan selvästi, että jos KÄYTETÄÄN 3 - 5 MIN HARJOITUSJAKSOJA, NIIN TULEE AJANEEN KULJETTAJAN POIKKEUKSETTA JÄÄDÄ NOSTAMAAN. Perjantai-iltana harjoitusrumba pyöri aivan kuin piti, mutta oliko pömnpelissä joku, joka valvoi nostovuoroja, Empulle voin sanoa, attä olet aika vastuullinen kaveri. Oli siellä joitain muitakin "isoja poikia" nostamassa pyyteettömästi. Tais olla EM kuskit useimmin nostamassa.Ei tainnut pömpellissä olla ketään valvomassa. Se kuuluisa Lane hoiti hommat.
Nämä esille tulleet asiat ja monet muutkin, niin ovat sellaisia, että harjoituksia tai kilpailua vetävän johtajan täytyy olla sellainen, joka uskaltaa ottaa kantaa oman pojan, oman seurakaverin, tai jonkun muun tekemisiin. Onhen olemassa viielä ne tuomaritkin. Jokainen varmaan tekee parhaansa olkoon sitten kilpailun järjestäjä tai joku muu vastuuhenkilö. Olen joskus sanonut. että EI SE KUMMOINEN KAVERI TARVI OLLA JAKA OSAA ARVOSTELLA. Olisi kivä tietää, kuinka moni viime vuonna kertoi tarpeeksi aikaisin sääntöjen laatijoille mielipiteensä 2009 säännöistä.
Ainakin tanä vuonna on ollut riittävästi "jälkipuheita" säännöistä ja niissä olevista virheistä.
Näistä kaikista asioista olisi hyvä otta jokaisen oppia ja mennä sellaisen peilin ääreen josta näkee itsensä. Sitä kuvaa kun katsoo, niin näkee itsensä (yleensä). Silloin vois kysyä siltä kuvalta, että oletko kaikkitietävä ja virheitä tekemätön ihminen. Jos tällaisen päätelmään pääset, niin onnittelen.
Tehhdään huhtikuussa Hesassa taas parhaamme.
RAMI

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.03.2009 09:57 #11041 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: Seuraamukset sääntöjen noudattamisesta
Hyviä asioita otan niistä vain yhden esille..

Olen infonnut jo, että ensi vuoden kalenteria kun rakennetaan ja jos tavoite on, että perjantaina ajetaan kilpaa, niin kalenteri tulee rakentaa siten, että myös se Pe on virallinen kilpailupäivä ja täten myös niillä tiedossa, jotka anovat ensi vuoden kilpailuja.

Sarjakilpailut ovat ylipäätään sellaisia, että niihin liittyvät asiat tulee olla ohjeistossa riittävästi etukäteen ja ennen sen julkaisua tulee kilpailunjärjestäjien olla tietoisia noista seikoista..

Jos ensi vuodelle tuo perjantai tuodaan viralliseksi kilpailupäiväksi, kuten se ehkä oli ajateltu myös tälle vuodelle, niin silloin me olemme vaatimassa, että osanottomaksuja tulee nostaa, nykyhinnoilla perjantaita ei kannata myydä samaan hintaan... Alustavasti olen kertonut, että voisimme Eurokisaa pitää syksyllä 2010, kevään kisat kun oli ainoat joita oli anottu.. mutta ensin pitäisi tietää minkälaisilla spekseillä kisan järkkäämistä vaaditaan, ettei mene lupaamaan turhaa..

Lisää
30.03.2009 12:06 #11042 : MF
Vastaus käyttäjältä MF aiheessa Seuraamukset sääntöjen noudattamisesta
Kerrotaan tässä yhteydessä Hyvinkäällä 29.3. ajetun TS-24-luokan palkintojenjaon yhteydessä tapahtuneista asioista seuraavaa:

Olen varmistanut asian lajipääliköltämme ja kilpailun tulokset ovat lopulliset. Niihin ei voi enää vaikuttaa. Mitään muitakaan jälkiseuraamuksia ei tapahtuman johdosta AKK:n taholta tule.

Tarkennan myös tässä yhteydessä, että sääntökirjan kohta 2.2.1 C Moottori EM-24 ja TS-24: Sääntö sallii käytettäväksi ainoastaan Mura-merkkiset magneetit. Toisenlaiset tulkinnat säännöstä ovat vääriä.

Olen esittänyt säännön kirjoitusmuodosta tarkennusehdotuksen lajiryhmälle ja lajipäällikölle. Tästä tiedotetaan lisää, kun tiedetään lisää.

Haluaisin myös rohkaista kilpailunjärjestäjiä, tai ketä tahansa, jos joku kohta säännöissä aiheuttaa tulkintaa kysymään luokkayhteyshenkilöltä ( tässä tapauksessa allekirjoittanut ) tai lajiryhmältä, mikäli joku asia on epäselvä. Tällöin voidaan tarkentaa mahdolliset epäselvyydet ja ei aiheuteta turhaa keskustelua tai sääntörikkomuksia kilpailuiden aikana.

Sunnuntaina minulle kerrottiin, että sallituista magneeteista oli käyty keskustelua Helsingin kilpailuiden yhteydessä. Itse en ole osallistunut keskusteluun, eikä lajiryhmästäkään ainakaan Atte ole.

Matti

Lisää
31.03.2009 06:22 #11046 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa Re: Seuraamukset sääntöjen noudattamisesta
Kuten Matti jo sanoi, niin sääntöepäselvyyksissä kannattaa ottaa yhteyttä häneen tai lajiryhmään. Itsekin olen monesti kysynyt sääntötarkennuksia sähköpostilla Matilta ja yleensä vastaus on tullut arkipäivisin muutaman tunnin sisällä. Siksi kukaan ei voi ainakaan vedota siihen, että tietoa tai tarkennuksia ei saisi.

Tuleviin sääntöihin voi myös vaikuttaa antamalla palautetta Matille tai Atelle hyvissä ajoin. Viime vuonna Kopsa:n/KotkaUa:n tekemät sääntöehdotukset menivät kaikki läpi, jotka tein kirjallisesti.

Ensi vuoden sääntöjä ajatellen, voisi varmaan perustaa jo uuden viestiketjun, johon kerätään kaikki ideat. Ketjuun voisi myös laittaa äänestyksiä eri sääntöesityksistä.

Sivu luotiin ajassa: 0.253 sekuntia