1/32 Siipiautot Suomessa vuonna miekka ja kypärä
Aihe alkoi kiinnostamaan minuakin ja ajettelin kysäistä muistaako zipper (tai joku muu pitkään mukana ollut) aiheesta enempää? Eli koska noilla jettiin? Millaisella tekniikalla jne.
Vuoden 1977 maaliskuun Vauhdin Maailmasta löytyy silloiset säännöt ja siellä siellä "LK 6 GT Avoin pikkuluokka 1:32". Vähiin ovat jääneet maininnat (ja kuvat) noista pikkupeleistä.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
zipper
- pasihietala
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Voin skannata ko. artikkelin ja laittaa kiinnostuneille.
VM mulle tuli jo silloin (11 vuotiaana) ja kuolasin noita pelejä lehden sivuilta. Takana oli tuolloin yksi kausi Kaukajärven kerholla (jossa vedettiin Scalextriceilla ja Fleischmanneilla). Suuri hämmästyksen aihe olivat nuo aidot kisaslottipelit silloin. Koskaan ei Tampereelle noussut "kunnon" slottikerhoa, joten siipi- ja skaalavehkeisiin pääsin tutustumaan vasta monta vuotta myöhemmin.
Pistä vaan Kimmo skannaten se juttu. Vai onkohan Tumppi jo sen skannannut tänne jonnekin?
-kaitsu
Kaitsu kirjoitti: ......Pistä vaan Kimmo skannaten se juttu. Vai onkohan Tumppi jo sen skannannut tänne jonnekin?
-kaitsu
Ei ole ainakaan täällä missään... "arkistossa" voi olla. semmonen 500 sivua tuli skannattua joskus viime jouluna "?" Varmaan seuraava rahoittumisen hetki on tuleva joulu
Se tuli kyllä mieleeni kaikesta materiaalista, että yksi aukko taitaa olla materiaaleissa suunnilleen välillä 72-80 "?" Pitänee hiukka "inventoida". Muistini mukaan ei paljoakaan ole tuolta väliltä matskua, tai sitten vain muistan väärin..
Ei ole ainakaan täällä missään...
Mikähän tuo lokaatio on - sun henk. koht arkisto? Miten muuten tällaisten vanhojen artikkelien jakelussa menetellään - näitä ei taida voida laittaa julkiseen jakoon?
Tuota vanhaa materiaalia tosiaan on, pitäis varmaan skannata. Voisi olla jonkinlaista mielenkiintoa panna ne yhteiseen pooliin kaikkien saataville...
Voi laittaa julkiseen jakoon, ainakin jos pistää mulle, kyllä mä ne tänne uskallan laittaa
Olen itse miettinyt kokonaan tänne Finslotin alle omaa "arkisto" -saittia, sinne niitä olisi sitten itse kunkin helppo heittää, kun saapi ensin tunnarit.
krp kirjoitti: Tuota vanhaa materiaalia tosiaan on, pitäis varmaan skannata. Voisi olla jonkinlaista mielenkiintoa panna ne yhteiseen pooliin kaikkien saataville...
Kannatan ehdottomasti. Voin jopa auttaa hommassa, jos apua tarvitaan
-kaitsu
- pasihietala
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Tuo VM:n artikkeli olisi taas mukava nähdä.
Jos materiaalia ei uskalla julkaista täällä, niin saa laittaa emailia
j.p.laakso(ät)gmail.com
Iso kiitos kaikille.
lh4.googleusercontent.com/-rH7M ... _18031.jpg
lh3.googleusercontent.com/-RdAq ... _19032.jpg
lh6.googleusercontent.com/-pj8q ... _20033.jpg
lh6.googleusercontent.com/--kFP ... _21034.jpg
Luettavuuden takia kannattanee kuitenkin mennä sinne picasaan:
picasaweb.google.com/Kaitsu45
ja sieltä kansio 'Vintage stuff'
Edit: pistin sinne myös sen toisen -77 vuoden VM jutun.
www.finslot.net/arkisto/?arkisto ... n%F6t:1977
tuolta löytynee ko. keskustelussa olevat säännöt, sivulta 3 lähtien...
Pistin sitten samantien tuon pystyyn...
Vinkkejä yms. saa antaa, miten noita otsakkeita yms. teidän mielestä tuonne voisi hieroa... periaatteessa kuka tahansa tuonne saa käyttöoikeudet ja siten voipi itsekin tuonne kamaa puukata. Anomuksia saa "pistää" allekirjoittaneelle.. yksittäisen tiedoston lataaminen tuonne on nopea ja simppeli toimenpide, joten tarpeen mukaan mulle postia ja heitän tuonne samantien, otsakkeen tekeminenkin on kohtuu helppo..
-kaitsu