24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

AKK:lle uusi PJ

Lisää
26.11.2011 19:45 #16786 : Tumppi
AKK:lle uusi PJ kirjoittanut Tumppi
www.autourheilu.fi/31803.aspx

Laitetaan nyt tännekin ko. uutinen. (ja samalla käännetään omaa takkia, ko,. liiton tiedottamisen ja tämän saitin suhteen :shock: )

On kyse kuitenkin siitä että myös aikoinaan ura-autojakin ajanut kaveri valittiin AKK:n uudeksi puheenjohtajaksi! Toki Juhani "Juntsa" Pakari on oman uransa tehnyt myös ison autourheilun parissa. Lisäksi kova työ yritysmaailman parissa, aina vaikeista ajoista voittajaksi nousseena !

Kaverilla on varmasti raamia ja osaamista yhdistää Suomalainen autourheilumaailma takaisin "yhteen perheehin", istuvalla pj:llä tämä taito alkasi selvästi karkaavan ja hieman jopa näytti siltä, että ihan pakosta ei lähtenyt edes yrittämään saada "kadotetun" kentän ääniä takaisin, vaan sen sijaan heitti lisää vettä myllyyn "hieman" kritisoimalla joitakin autourheilulajeja, ihan julkisuudessakin asti.

Itselläni ei ollut mitään aikomusta osallistua ko. kokoukseen, mutta muutin mieleni pari viikkoa sitten ja ajattelin mennä oman "velvollisuuteni" tekemään. Antamaan seuramme äänen "muutokselle", jota ko. liitto niin kovasti tarvitsee. (onpahan helmpompi "kritisoida" kun ottaa osaa ;-) ) )

Keskustelut netissä olivat myös varsin mielenkiintoisia kuin olemassa olevan pj:n vaalikampanjakin... jopa Facebook oli otettu avuksi ja kaveriksikin "pyydettiin". Kuitenkin istuvan pj:n toiminta myös meidän ISRA2009 kisoja kohtaan oli kuitenkin semmoinen, ettei moinen kaveripyyntö "lämmittänyt", vaan lisäsi vettä myllyyn -äänestämään muutoksen puolesta! Pakarin kanssa käydyt email vaihdot olivat kuitenkin sellaisia, että nyt jos koskaan olisi käytävä "vaaliuurnille".

Tunnelma oli aikas odottava paikan päällä ja saadut uutiset edellispäivän kokouksesta olivat jo sitten semmoisia selvää suuntaa antavia, että iso muutos on tulossa ! Hetken sitä jo itse ajatteli, että näinköhän istuva pj enää ehdolla pysyy äänestykseen asti vai tekisikö oman ratkaisun ja vetäytyisi. Olisihan se 30vee ko. tehtävää suorittaneelle ja kiistatta meriittinsä ansainneelle pj:lle paljon kunniallisempaa kuin saada rökäletappio, selvä epäluottamus liittokokouksen edustajilta! 248-130 on aikas tylyä lukemaa... Taas voittaja puolelle, äänestys oli varmasti se parempi keino "ottaa valtikka", kuin saada se toisen osapuolen "vetäytymisellä".

Nyt jäämme mielenkiinnolla odottamaan ja katselemaan, miten tämä tulee näkymään Suomalaisessa autourheilussa!

Paljon Onnea Juhani Pakarille !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.11.2011 11:50 #16791 : JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa Re: AKK:lle uusi PJ
No jo oli aikakin vaihtaa joo joo miehet pois hallituksesta.

Toivotaan etta uusi hallitus ja puheenjohtaja saa aikaiseksi jotain, eika ole uusi joo joo ryhma.

Lisää
27.11.2011 14:09 #16793 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: AKK:lle uusi PJ
Mielenkiintoista. Itse en juurikaan AKK:n touhujen kanssa ole tekemisissä, mutta moottoriurheilua tiiviisti yli 35 vuotta seuranneena olen väistämättä jo pitkään aistinut kentän tyytymättömyyden "herrojen" touhuihin.

Kari O. Sohlbergin ansioita suomalaisen autourheilun hyväksi ei voi kiistää. Vuosien saatossa mulle on kuitenkin muodostunut kuva, että Suomessa autourheilua AKK:n alaisuudessa on ikään kuin kaksi porukkaa:

1. Kansainväliseen menestykseen tähtäävä ja suurella rahalla touhuava pieni "eliitti".

2. Kenttäväki, joka viikosta ja vuodesta toiseen kisaa, rakentaa, järjestää jokkista, rallisprinttiä, AS:ää, pienoisautoja jne.

Varsinkin viime vuosina mulle syntyi käsitys, että "eliitti" ei enää norsunluutornistaan kyennyt asennoitumaan perusharrastajien asemaan. Esim. kansainvälisiä sääntöjä ajettiin kansalliselle tasolle kuin käärmettä piippuun. Välittämättä kustannustasosta tai harrastajien mielipiteistä. Eliitti tiesi aina paremmin kuinka hommat tulee tehdä. Katsokaa kuinka esim. Rallin junioreiden SM-sarja on lähes tapettu. Jokamiesharrastajat perustivat jopa oman kilpailevan kattojärjestön.

Ymmärtääkseni tämän "vallankumouksen" pisti todenteolla liikkeelle AKK:n tapa hoitaa jokamiesluokan asioita? Se on kuitenkin harrastajamäärältään Suomen autourheilun ykkönen (ja ilmeisesti myös merkittävä AKK:n tulon lähde).

Tulee olemaan erittäin mielenkiintoista nähdä mitä seuraavat kaksi vuotta tuovat tullessaan.

Vive la Revolution!

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
27.11.2011 15:55 #16795 : Rami
Vastaus käyttäjältä Rami aiheessa Re: AKK:lle uusi PJ

Kaitsu kirjoitti: Mielenkiintoista. Itse en juurikaan AKK:n touhujen kanssa ole tekemisissä, mutta moottoriurheilua tiiviisti yli 35 vuotta seuranneena olen väistämättä jo pitkään aistinut kentän tyytymättömyyden "herrojen" touhuihin.

Kari O. Sohlbergin ansioita suomalaisen autourheilun hyväksi ei voi kiistää. Vuosien saatossa mulle on kuitenkin muodostunut kuva, että Suomessa autourheilua AKK:n alaisuudessa on ikään kuin kaksi porukkaa:

1. Kansainväliseen menestykseen tähtäävä ja suurella rahalla touhuava pieni "eliitti".

2. Kenttäväki, joka viikosta ja vuodesta toiseen kisaa, rakentaa, järjestää jokkista, rallisprinttiä, AS:ää, pienoisautoja jne.

Varsinkin viime vuosina mulle syntyi käsitys, että "eliitti" ei enää norsunluutornistaan kyennyt asennoitumaan perusharrastajien asemaan. Esim. kansainvälisiä sääntöjä ajettiin kansalliselle tasolle kuin käärmettä piippuun. Välittämättä kustannustasosta tai harrastajien mielipiteistä. Eliitti tiesi aina paremmin kuinka hommat tulee tehdä. Katsokaa kuinka esim. Rallin junioreiden SM-sarja on lähes tapettu. Jokamiesharrastajat perustivat jopa oman kilpailevan kattojärjestön.

Ymmärtääkseni tämän "vallankumouksen" pisti todenteolla liikkeelle AKK:n tapa hoitaa jokamiesluokan asioita? Se on kuitenkin harrastajamäärältään Suomen autourheilun ykkönen (ja ilmeisesti myös merkittävä AKK:n tulon lähde).

Tulee olemaan erittäin mielenkiintoista nähdä mitä seuraavat kaksi vuotta tuovat tullessaan.

Vive la Revolution!

-kaitsu

alueen syyskokouksessa muutama vuosi sitten meinasivat Kaakkois-Suomen alueella lopettaa pienoisautojen aluemestaruusmitalien jaon. syynä oli se, ettei porukkaa kiinnosta mitalien haku. Eipä tietenkään voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan. Porukat oli kilpaa ajamassa Laihialla. Kisakalenterikilpailu oli kyseessä. Meinasivat nostaa myös kaikkien pienoisautolajien lisenssien hinnan muistaakseni 75 euroon, onneks tulivat järkiin silloin. asioita seuranneena ja muutaman kerran AKK;n nuorisopäivillä käyneenä on tullut sellainen ajatus, että karting on ainoa nuorisolaji joka saa liiton "siunauksen". Akk;n sivuilta voi jokainen nähdä juttuja ja mainintoja eri lajeista. ovat ihan julkisia. jo ajatellaan asioita laajemmin, niin mitä enemmän on eri lajien harrastajia, niin sitä enemmän on myös toimitsijoita. tämä pitää muistaa.

Lisää
27.11.2011 19:35 #16799 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: AKK:lle uusi PJ

Rami kirjoitti: .....
alueen syyskokouksessa muutama vuosi sitten meinasivat Kaakkois-Suomen alueella lopettaa pienoisautojen aluemestaruusmitalien jaon. syynä oli se, ettei porukkaa kiinnosta mitalien haku. Eipä tietenkään voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan. Porukat oli kilpaa ajamassa Laihialla. Kisakalenterikilpailu oli kyseessä. Meinasivat nostaa myös kaikkien pienoisautolajien lisenssien hinnan muistaakseni 75 euroon, onneks tulivat järkiin silloin. asioita seuranneena ja muutaman kerran AKK;n nuorisopäivillä käyneenä on tullut sellainen ajatus, että karting on ainoa nuorisolaji joka saa liiton "siunauksen". Akk;n sivuilta voi jokainen nähdä juttuja ja mainintoja eri lajeista. ovat ihan julkisia. jo ajatellaan asioita laajemmin, niin mitä enemmän on eri lajien harrastajia, niin sitä enemmän on myös toimitsijoita. tämä pitää muistaa.

Noi maksut nousevat "vanhojen vastuullisten" päätöksen johdosta ensi vuodelle noin 3%, mikälie "index-korotus" minkä olivat keksineet tuleville vuosille...

On pakko myös tuoda esille se asia, että uuden verkkolehden ilmestyessä www.autourheilu.fi/lehti/ olin varsin hämilläni miksei siellä ole PA lajistrategiaa ollenkaan ?? Tuo on asia joka on täysin PA-lajiryhmän vastuulla! Lajipäälliköltä sain vahvistuksen, että sitä on odoteltu ja lienee jossain lajiryhmän pj:llä, työn alla"?"

Nyt oli kuitenkin Liittokokous ja siellä jaetussa materiaalissa oli kaikkien lajistrategiat kerrottu pl. PienoisAutoilun, tuo on yksi iso ja raskas kivi lisää kannettavaksi :!:

Itse kysyisin miksi olla AKK:ssa jos ei haluta itse tehdä sitä työtä mitä tulisi tehdä ja tuoda itseämme esille ! Kokonaisuudessaan PA jätti ison aukon muille autourheilulajeille, ikäänkuin kertomalla "että ei olla olemassa", joten siinä on sitten taas tulevaisuudessa hyvä huudella asioiden perään ja kysellä miksei PA ole AKK:ssa esillä, KUN MEIDÄN oma lajiryhmä ei saa edes perustöitä tehtyä :!:

Lisää
28.11.2011 07:51 #16805 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: AKK:lle uusi PJ
tuolta vielä samaan kokonaisuuteen liittyvät "palkitut"...

www.autourheilu.fi/31798.aspx

Sivu luotiin ajassa: 0.383 sekuntia