Ongelmia Difalcon kanssa
04.01.2013 15:48 #20115
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Ongelmia Difalcon kanssa kirjoittanut Kaitsu
Mulla on kohtuullisen vähän ajettu Difalcon 30-nastainen kahva. Siinä ilmeni nyt varsin erikoinen vika. Pystyisiköhän täällä joku auttamaan?
Kahvan alapäässä on alue, jolla kahva ei anna lainkaan sähköä. Suurin piirtein nastojen 2-6 kohdalla. Testasin asian myös yleismittarilla mittaamalla resistanssin valkoisen ja mustan johdon välistä. Kontaktipalan ollessa tuossa em. kohdassa resistanssi hyppää kilo- tai megaohmeihin. Liukupalan ollessa muissa kohdissa lukemat ovat järkeviä (tein vertailumittauksen 15-nastaisen Difalconi kanssa)
- puhdistin ja tarkastin piirilevyn liukupinnan; ei poikkeuksellista kulumaa
- piirilevyssä ei havaittavissa mitään mekaanisia vaurioita
- kokeilin painaa liukupalaa sormella tiukemmin piirilevyä vasten ongelmakohdassa; ei vaikutusta
- kokeilin toisella vastuskammalla; sama juttu
- mittasin resistanssin piirilevyn liukupinan nastojen väliltä. Joka välistä tulee n. 5 ohmia.
Vinkkejä?
-kaitsu
Kahvan alapäässä on alue, jolla kahva ei anna lainkaan sähköä. Suurin piirtein nastojen 2-6 kohdalla. Testasin asian myös yleismittarilla mittaamalla resistanssin valkoisen ja mustan johdon välistä. Kontaktipalan ollessa tuossa em. kohdassa resistanssi hyppää kilo- tai megaohmeihin. Liukupalan ollessa muissa kohdissa lukemat ovat järkeviä (tein vertailumittauksen 15-nastaisen Difalconi kanssa)
- puhdistin ja tarkastin piirilevyn liukupinnan; ei poikkeuksellista kulumaa
- piirilevyssä ei havaittavissa mitään mekaanisia vaurioita
- kokeilin painaa liukupalaa sormella tiukemmin piirilevyä vasten ongelmakohdassa; ei vaikutusta
- kokeilin toisella vastuskammalla; sama juttu
- mittasin resistanssin piirilevyn liukupinan nastojen väliltä. Joka välistä tulee n. 5 ohmia.
Vinkkejä?
-kaitsu
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
04.01.2013 16:12 - 04.01.2013 16:12 #20116
: piethein
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Vastaus käyttäjältä piethein aiheessa Ongelmia Difalcon kanssa
- Liipasimen laakerin päittäis (sivuttaisliike) (nastan kosketus piirilevyyn) (Olitkin jo kokeilluta...)
- Valkea lanka nastasta eteenpäin. Pätkiikö jos laittaa noin 15 kohdalle ja liikuttelee valkeaa piuhaa kahvan sisällä (piuha poikki)
T.Jussi
- Valkea lanka nastasta eteenpäin. Pätkiikö jos laittaa noin 15 kohdalle ja liikuttelee valkeaa piuhaa kahvan sisällä (piuha poikki)
T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Viimeksi muokattu: 04.01.2013 16:12 piethein.
04.01.2013 16:39 #20117
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Ongelmia Difalcon kanssa
Väliaikatietoa. Jynssäsin liukupinnan vielä kertaalleen oikein kunnolla puhtaaksi jarrucleanerilla (vaikka olin jynssännyt jo pari kertaa aiemminkin). Sitten lähdin jumpalle. Pari tuntia myöhemmin löin yleismittarin kiinni valkoiseen ja mustaan. Kappas. Nyt skahva antoi koko alueelta järkeviä lukemia.
Tsekkkaan kahvaa radalla huomenna Hyvinkäällä.
Toi valkoinen piuha oli hyvä vinkkki. Tsekkaan sen seuraavaksi. Tai viimeistään huomenna.
-kaitsu
Tsekkkaan kahvaa radalla huomenna Hyvinkäällä.
Toi valkoinen piuha oli hyvä vinkkki. Tsekkaan sen seuraavaksi. Tai viimeistään huomenna.
-kaitsu
04.01.2013 21:51 #20123
: leksa
Vastaus käyttäjältä leksa aiheessa Ongelmia Difalcon kanssa
Kannattaa vaihtaa se valkoinen piuha, ja olla huolellinen ettei liipaisimen liikkeestä tule jyrkkiä taivutuksia siihen. t LP
05.01.2013 12:48 #20128
: eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa Ongelmia Difalcon kanssa
Hep.
Passelin näköstä piuhaa moiseen olen nähnyt mm. Parman 16D koneissa.
Minä laittasin, jos mahdollista, niin ruuvi- tai puristusliitoksilla tuon piuhan kiinni. Juotettuna, kun tina imeytyy säikeiden väliin, tulee kohta mistä murtuu poikki.
Tosin mulla ei oo DiFalcoa, mutta vastaavan onkelman kanssa olen joskus ollut tekemisissä.
-eemeli-
Passelin näköstä piuhaa moiseen olen nähnyt mm. Parman 16D koneissa.
Minä laittasin, jos mahdollista, niin ruuvi- tai puristusliitoksilla tuon piuhan kiinni. Juotettuna, kun tina imeytyy säikeiden väliin, tulee kohta mistä murtuu poikki.
Tosin mulla ei oo DiFalcoa, mutta vastaavan onkelman kanssa olen joskus ollut tekemisissä.
-eemeli-
05.01.2013 13:12 #20129
: zipper
zipper
Vastaus käyttäjältä zipper aiheessa Ongelmia Difalcon kanssa
Se katkeaa yleensä sieltä keskeltä missä se joutuu eniten taivutelluksi (on kokemusta).
zipper
05.01.2013 20:03 #20132
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Ongelmia Difalcon kanssa
Jeps. Tämän päivän kokeilut viittaavat voimakkaasti ko. valkoiseen piuhaan. Välillä kahva toimi ongelmittta. Välillä ei.
Vaihdan piuhan ja palaan asiaan jos aihetta. Kiitoksia kaikille neuvoista.
-kaitsu
Vaihdan piuhan ja palaan asiaan jos aihetta. Kiitoksia kaikille neuvoista.
-kaitsu
Sivu luotiin ajassa: 0.268 sekuntia