- Vastaanotettu kiitos 126
Slotti harjoittelu
08.11.2013 06:48 #22446
: tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa Slotti harjoittelu
Tässä ketjussa on tullut hienoja juttuja esille. Antin mainitsema itsenosto ei oikein onnistu nykyisillä radoilla, kun ei ole ylimääräistä tilaa ratojen reunoilla. Kotkan vanhalla kerholla (ei Kolmikulma) oli hyvin tilaa juosta ja nostaa itse autot. Se tosissaan vaati hermoja, että pystyi ajamaan kovaa ja pysyä samalla radalla.
Itse pidän vielä siipiautoulua hyvänä harjoitteena kolarien välttämiseksi. Harmi vain, että nykynuorisolla ei ole enää juuri mahdollisuuksia siipiautoiluun, kun ei ole kisoja ja kustannuksetkin ovat nousseet sen verran paljon. Ennen vanhaan ajettiin paljon siipikisoja vaikeillakin radoilla, jolloin varmasti rytisi, jos ei osannut varoa.
Yleisesti ottaen kilpailut kehittävät paljon vähän pidemmälle päässeitä. Siksi on tärkeätä ajaa kaikki mahdolliset kisat ja luokat, jos vain lompakko kestää. Kerhotyössäkin olisi hyvä pitää välillä kerhon sisäisiä kisoja, jos riittää kuljettajia. Kotkan kerholla oli ainakin kymmenen vuoden tauko kerhokisojen järjestelyissä, mutta parina viime vuotena pidettiin syys- ja kevätkauden lopetuskisat, joista nuoriso tykkäsi paljon.
Itse pidän vielä siipiautoulua hyvänä harjoitteena kolarien välttämiseksi. Harmi vain, että nykynuorisolla ei ole enää juuri mahdollisuuksia siipiautoiluun, kun ei ole kisoja ja kustannuksetkin ovat nousseet sen verran paljon. Ennen vanhaan ajettiin paljon siipikisoja vaikeillakin radoilla, jolloin varmasti rytisi, jos ei osannut varoa.
Yleisesti ottaen kilpailut kehittävät paljon vähän pidemmälle päässeitä. Siksi on tärkeätä ajaa kaikki mahdolliset kisat ja luokat, jos vain lompakko kestää. Kerhotyössäkin olisi hyvä pitää välillä kerhon sisäisiä kisoja, jos riittää kuljettajia. Kotkan kerholla oli ainakin kymmenen vuoden tauko kerhokisojen järjestelyissä, mutta parina viime vuotena pidettiin syys- ja kevätkauden lopetuskisat, joista nuoriso tykkäsi paljon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
08.11.2013 11:04 #22450
: Taiska
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
Vastaus käyttäjältä Taiska aiheessa Slotti harjoittelu
Muutenkin kannustan vahvan kerhosarjan pyörittämistä. Itse kilpa ajo on varsin opettavainen kokemus. Ja jos vain rahkeet antaa myöten, niin suosittelen että kokeneemmat ja kokemattomamma pysyis ajaa yhdessä samoja lähtöjä. Tätä en tietenkään suosittele ihan aloittelijoiden kanssa. Mutta jos yhtään on jo lajiin perehtynyt niin kyllä siinä hyvin oppii jarrupaikoista ja ohittamisesta kun ajaa kisaa vähän kokeneemman kuskin kanssa. Itse aikoinaan sain parannettua pari kymppää kierros ajasta kun kisassa pääsin hetken ajamaan Tompan peesissä ja yritin seurata sitä parhaan kykyni mukaan
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.273 sekuntia