- Vastaanotettu kiitos 35
EJ-24
KPA-24 eli KiinanPakettiAuto 24 voisi olla minin nimi. MIC-24 olisi myös hyvä minin nimi. Se tarkoittaisi Made In China 24.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ihan niinkuin Formula renault on formula renault, eikä mikään nuorten ihmisten pikkuformula luokka 250hv takaveto etusiipi
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
JM - JK Modified?`Meneekö liian lähelle junnumestaruutta?
LMPT1 ja LMPT2 ( Le Mans Prototype )
Jos jättää ton Le Manssin siintä pois ja olisikin vain PT1 ja PT2 ( Proto1 ja Proto2)
Eikös nuo mini/junnu/sporttiautot juuri noita protoja jäljittele ?
Nuorille kuskeille Proto2 ja kun ikää ja kokemusta tulee lisää niin sitten siirtyis Proto1 luokkaan, ja siintä halutessaan Sporttiin.
www.fct.fi/
Kaitsu kirjoitti: Historian hämäristä hyvä nimi: Vakiosport (VS-24)
. Kuvastanee luokan nykyhenkeä varsin osuvasti.
OG-12 nimeä ihmettelen, että jos kaikissa AKK:n pienoisautoluokissa (samoin RC puolella) viimeinen numero kertoo mittakaavan, niin miksi tämä on poikkeus? Vai ajetaanko Suomessa nykyään mun tietämättä jotain 1/12-mittakaavan ura-autoluokkaa?
-kaitsu
Joo tuo OG-12 on "väärä" nimi, ovat kertoneet että se on kv luokan ko. nimi, on vain siitä huolimatta väärin nimetty tulisi olla nimeltään OG-24 ...
www.fct.fi/
On samassa linjassa ylemmäs asti..
EuroMini, EuroLight, EuroSport. OG on kuitenkin enemmän ja vähemmän "lisäluokka".
JK tekniikkaa ko. luokissa on nyt, mutta onko 3-5vuoden päästä"?" ei tuota "valmistajaa" ole pakosta mielekäs tunkata luokan nimeen.
R.O kirjoitti: Mä olen aika pitkään ollut sitä mieltä, että EM ja EJ pitäs kuopata luokkina kokonaan. Tilalle yksillä säännöillä esim. JK:n RTR -autoilla ajettava ns. aloittelijoiden luokka. Tässä ei tarvitse olla mitään ikärajaa kun aloittelija voi olla vaikka 50-vuotias. Palkinnot voidaan jakaa ikäryhmittäin mm. alle 12-vuotiaat jne. Luokan nimellä nyt niin väliä ole mutta eikö noita luokkia ole jo nyt pikkusen liikaa?
Eurosarjan luokat olisi: "aloittelijoiden luokka", OG-12, TS-24, ES24, F1-32, ES-32. <- Eikö noista löydy jokaiselle jotakin..
Jos nykyisellään mennään niin EJ-24 voisi olla esim. OG-12 Light, niin saattaapi joku ulkomaalainen ymmärtää jossain määrin mistä on kyse. Tai Ylyn ehdottama LG-12.
Tota noin ...
Tätä asiaa väännettiin jonkun aikaa sitten "hieman"
Nyt autojen tekniset säännöt ja osanotto oikeudet on kohdallaan. Kun vain nyt päätetään ( päätettiin
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Yly kirjoitti:
R.O kirjoitti: Mä olen aika pitkään ollut sitä mieltä, että EM ja EJ pitäs kuopata luokkina kokonaan. Tilalle yksillä säännöillä esim. JK:n RTR -autoilla ajettava ns. aloittelijoiden luokka. Tässä ei tarvitse olla mitään ikärajaa kun aloittelija voi olla vaikka 50-vuotias. Palkinnot voidaan jakaa ikäryhmittäin mm. alle 12-vuotiaat jne. Luokan nimellä nyt niin väliä ole mutta eikö noita luokkia ole jo nyt pikkusen liikaa?
Eurosarjan luokat olisi: "aloittelijoiden luokka", OG-12, TS-24, ES24, F1-32, ES-32. <- Eikö noista löydy jokaiselle jotakin..
Jos nykyisellään mennään niin EJ-24 voisi olla esim. OG-12 Light, niin saattaapi joku ulkomaalainen ymmärtää jossain määrin mistä on kyse. Tai Ylyn ehdottama LG-12.
Tota noin ...
Nyt autojen tekniset säännöt ja osanotto oikeudet on kohdallaan. Kun vain nyt päätetään ( päätettiin)nimi entiselle EJ-24 luokalle !
Mä en vaan ymmärrä tarpeellisuutta erilliseen EM ja EJ -luokkaan kun kalusto on niin lähellä toisiaan ja ainakin nykyisillä kilpailiamäärillä ne ajetaankin yhtenä luokkana. Toivottavasti tulevaisuudessa osallistujia on se 15 molempiin.
Mutta joo.. Nimeä voi toki päivittää kun vanha EJ-24 ei oikein kuvaa nykyistä EJ-24.
R.O kirjoitti:
Yly kirjoitti:
Tota noin ...
Nyt autojen tekniset säännöt ja osanotto oikeudet on kohdallaan. Kun vain nyt päätetään ( päätettiin)nimi entiselle EJ-24 luokalle !
Mä en vaan ymmärrä tarpeellisuutta erilliseen EM ja EJ -luokkaan kun kalusto on niin lähellä toisiaan ja ainakin nykyisillä kilpailiamäärillä ne ajetaankin yhtenä luokkana. Toivottavasti tulevaisuudessa osallistujia on se 15 molempiin.
Mutta joo.. Nimeä voi toki päivittää kun vanha EJ-24 ei oikein kuvaa nykyistä EJ-24.
Jos sääntöjä muutetaan joka vuosi, niin siitähän se hyvä tulee....
Junnussa on kuitenkin sallittu se hieman pähkäilyä aihettanut Koford moottori, joka on ihan liian tehokas pikkupojille. Joukossa on kuitenkin myös niitä minikuskeja jotka niillä pysyisivät ajamaan.
Kun nyt hieman mietit asiaa ja muistelet vuoden takaisija keskusteluja, niin huomaat ( ehkä ) että autojen tekniset säännöt eivät ole koskaan olleet niin hyviä, kuin ne on nyt.....
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel