24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

moottorisäännöstä

Lisää
06.11.2007 07:12 #7717 : eemeli
Hep!

Mullon pro/slot g12 ankkuri kokoa .501" ja pelittää vähintään riittävän hyvin => pian mulla on yksi oikein mainio treeniankkuri =)

(tuon hiomiseen oikean kokoonsa meni noin vartti, vain neljännes siitä ajasta, joka kului akselin sikamaisen karkean pinnan siloitteluun)

Kuulalaakeri myös päätyyn saa siis hiukan kannatusta.

Toivottavasti sääntöjen ohjaamana ei mennä täysin plug and play -meininkiin, jossa mitään ei tartte/voi tehdä tai parannella itse junnutasolla.

(kill the skill -meininki valtaa alaa jo sveitsin kelloteollisuudessakin: pieniin ihmeisiin kykenevä työntekijä, joka sai palkkansa tehtyjen kappaleiden perusteella muutettiin tuntipalkkaiseksi, kun oli niin muuten kallis mies. Ennen teki 30-40 päivässä, nykyään 4; "jos ette ole valmiita maksamaan taidoistani, en niitä käytä" => kappalehinta nousi yli viisinkertaiseksi. Kyllä kannatti, ei maksa ennä niin paljoa...=)

Aika moni junnu ei itte tee autojaan, tiedetään, mutta jos oikeasti haluaa pärjätä myös isojen äijien luokissa aikanaan, ei liene haittaa siitä jos tietää / osaa jotakin tehdä autoilleen. Se ei tosin riitä, kuten olette huomanneet; teknisen osaamisen paranemisen myötä eivät suoritukset välttämättä parane, mutta nykyään osun seinään paljon kovempaa kuin ennen =)

Joka tapauksessa paras juttu tässä on se, että saadaan luvattoman huonolaatuisten muran osien rinnalle parempa laatua. Noin joka erä muran kannuja on ollunna eri kokoisia, vinoja / kieroja, hiilikanavat pokattu miten sattuu, päätymuovit halkiaa laakerin vierestä jne jne.

Kyllä minulla ainakin on käyttöä sille ajalle joka säästyy koneenrakennukselta. Saatan ehtiä jopa joskus treenaamaankin =)

Ja kyllä, oman c-kannun tekeminen voisi olla hauska projekti... harmi kun ei ole omaa tehdasta jotta sais sillä vielä ajaa kilpaakin.

-eemeli-

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.219 sekuntia