Ei tapahtumia

Kuvia SSH:n toiminnasta

Lisää
01.04.2020 18:34 #39903 : Kaitsu
Tarvittaisiin valokuvia SSH:n historian ajalta. Eli jos sinulla on jotain valo- tai digikuvia SSH:n tapahtumista, niin voisitko ottaa yhteyksiä. Historiikkiin olisi kiva saada joku kuva. Mulla ei montaa ole.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.04.2020 18:40 #39907 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Kuvia SSH:n toiminnasta
Mulla löytyy varmaan satoja kuvia koneelta, esim. ihan kaikkien aikojen ensimmäisestä malliautokisasta Hyvinkäällä...
Oisko joku Google Drive sopiva paikka pistää noita ladattavaksi?

Lisää
08.04.2020 19:28 #39908 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Kuvia SSH:n toiminnasta
Kyllä GD on OK, jos se ei pienennä niitä, että säilyy painokelpoisina. Rajataan SSH:n tapahtumiin. Eli tuo eka malliautokisa olisi just hyvä.

-kaitsu

Lisää
09.04.2020 11:04 #39909 : PekkaN
OK, ilmoittelen kun saan kuvat ladattua tässä pääsiäisen kuluessa.

Lisää
10.04.2020 10:57 #39910 : PekkaN
Pistin yksityisviestillä linkin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaitsu

Lisää
18.04.2020 17:58 - 18.04.2020 19:25 #39911 : Kaitsu
Tässä on nyt pari ongelmaa SSH:n historian taltioimisessa kuvin:

1) Kuvia mulle on tarjottu erittäin vähän. On jotenkin hämmentävää ajatella, että 26 vuotta pyörinyttä toimintaa on oikeasti dokumentoitu kuvin näin vähän. No eipä tässä voi omaakaan toimintaansa kehua. Mulla on kyllä ura-autokuvia paljon, mutta SSH:n toiminnasta ei juuri mitään....

2) Mulle toimitettujen/linkattujen digikuvien resoluutio on erittäin pieni. Tästä johtuen painokelpoisuus vaikuttaa heikolta. Toki niillä täytyy pärjätä jos muuta ei ole tarjolla.

Eli edelleen haetaan kuvia fin cup -kisoista, malliautokisoista ja muusta missä SSH on ollut mukana.

-kaitsu

Viimeksi muokattu: 18.04.2020 19:25 Kaitsu.

Lisää
19.04.2020 18:51 #39912 : JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa Kuvia SSH:n toiminnasta
Löytyy jostain Rixun malliautokisasta kuvia ja niistä sai ainakin kymppikuvia tehtyä. Laita txt:llä tietoa mihin laitan jos tarvetta.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaitsu

Lisää
20.04.2020 19:05 #39915 : Kaitsu
Kiitos kaikille, jotka ovat kuvia toimittaneet. Valitettavasti nämä google drivet, fb mesengerit yms. palvelut eivät wörki tässä hommassa. Kuvat pienenee niiden käsittelyssä aivan tolkuttomasti. Parempi hoitaa homma perinteisesti sähköpostilla. Ohjeet

1. Jos sulla on paperikuvia, niin skannaa ne vähintään 300 ppi resoluutiolla. Mieluusti suuremmalla
2. Jos skannaaminen ei onnistu, niin lähetä kuvat mulle kirjeenä.
3. Jos sulla on digikuvia, niin valkkaa niistä muutama mielestäsi hyvä, ja lähetä mulle alkuperäisen kokoisena sähköpostilla (xkaide at gmail.com) HUOM! GMAIL!
4. Pistä kuvan mukaan tiedot (mikäli tiedossa): Koska, missä ja ketä?

Haussa on siis lähinnä SSH:n tapahtumien (fin cup, malliautokisat, historicit, endurancet, kokoukset, messut yms.) kuvia. Kuvan laatu ei ole sinänsä tärkeä, vaan se kuinka harraste siitä välittyy. Tunnistettavat kasvokuvat edesmenneistä jäsenistämme täydentäisivät historiikin in memoriam osiota.

-kaitsu

Lisää
21.04.2020 06:44 #39916 : PekkaN
Tuli tässä mieleen että eihän nuo malliautokisojen ensimmäiset kaudet vielä olleet SSH:n järjestämiä tapahtumia.
En nyt tosin muista milloin adoptoitiin SSH:n alle.

Lisää
21.04.2020 10:26 - 21.04.2020 12:23 #39917 : Kaitsu
Kyllä mä olen ollut aina siinä käsityksessä, että ne olivat SSH:n järjestämiä. Kukas/mikäs ne sitten järjesti, jos ei SSH?

EDIT. Aloin tosissani miettimään ja muistelemaan, että mikä SSH:n rooli malliautoilun käynnistämisessä Suomessa oli? No. Homma tais mennä (kuten moni muukin homma) siten, että touhu polkaistiin käyntiin yksittäisten harrastajien toimesta. Ei siinä yhdistykseltä lupia tai tukea kyselty. Hallituksessa ei tainnut -05 edes istua ketään joka olisi tiennyt jotain 1/24 malliautoista? Joka tapauksessa SSH hyppäsi kelkkaan jo ekalla kaudella päätellen siitä, että keväällä -06 on SSH jakanut palkintoja FSC-sarjalle: www.finslot.net/forum/15-suomen-scalextr...h-n-vuosikokous.html

-kaitsu

Viimeksi muokattu: 21.04.2020 12:23 Kaitsu.

Sivu luotiin ajassa: 0.304 sekuntia