Riihimäen rata.

Lisää
12.05.2009 08:09 #11427 : KaiR
Riihimäen rata. kirjoittanut KaiR
Edellinen vierailu radalle oli tammikuussa FSC -osakilpailun merkeissä. Radan huonohkosta kunnosta oli puhetta ja siitä, että jos osakilpailu aiottaisiin uudestaan pitää olisi rataa syytä prepata.

Kesän aikana radalle ei ainakaan tapahdu mitään. Kerhotoiminnan loppumisen myötä rata on ajamatta kesäkuun alusta syyskuun alkuun. Syyskauden aluksi aktiivisimmat harrastajat tod. näk. hieman fiksaavat punoksia sekä pesevät ja pidottavat radan.

Koska asiasta oli hieman puheensorinaa talvella, niin kuulostellaan josko tämän forumin kautta saisi muodostumaan talkooporukan joka kävisi radan kimppuun. Suurin urakka lienee punosten uusiminen. Vanha punos pahimmista paikoista pois, punoksen alusen puhdistaminen vanhasta liimasta ja uuden asennus ( pikakorjaksissa punoksen alle kertyneen vanhan liiman vuoksi uusi punos jää hieman kantamaan ja on pian huonossa kunnossa ). Samalla voisi vaikka paklata/hioa radan epätasaisuuksia ja muutenkin siistiä ulkonäköä. 4 - 6 hlöä / 1 vrk ? Ajankohta joskus loppukesästä / syyskuun alussa ? Ehdottajana olen itse automaattisesti mukana.

Rata on tod.näk. Suomen vanhin toiminnassa oleva PSA -rata, jolla ikää jo 40 vuotta. SSH:n toimesta ( Julius ) radalle on saatu jo ajanmukaiset ajanottolaitteet, mikä on näkynyt radan aktiivisempana käyttönä. Ratapreppaus voisi saada aikaan samaa, tai ainakin edesauttaa radan säilymistä tästä ikuisuuteen.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.05.2009 08:48 #11428 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: Riihimäen rata.
Kannattanee vaihtaa kaikki punokset samantien, ei ole rahallisesti juurikaan eroa "?" mistä sitten punoksen hommaattekaan... asiasta voipi kysyä tämän forumin AIR tunnarilta, Impire Oy, joka moista tuo myös maahan.

Mulla löytynee tuohon punosuraan sopiva terä yläjyrsintä varten. Vanhat punokset ensin pois, sen jälkeen radan pinnan hionta ja vaikkapa maalaus. Sitten yläjyrsimellä punosurien uudelleen jyrsintä, sopivalle korkeudelle, ei jää sitten punokset liian ylös, vaan tulee oikealle korkeudelle.

Noi urapohjat ajaa tuohon noin kahdessa-neljässä tunnissa, ei ole iso homma. Aikataulujen osuessa kohdille voin jeesata..

Lisää
12.05.2009 13:58 #11429 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Riihimäen rata.

Kannattanee vaihtaa kaikki punokset samantien, ei ole rahallisesti juurikaan eroa

Oon samaa mieltä, mutta kun tekijöistä ei ole vielä tietoakaan niin en ainakaan lähde paisuttamaan urakkaa, saati vaatimaan keneltäkään mitään. Eihän tätä ole PAKKO tehdä. Jos paikalle saadaan käsiä, innostusta asiaan ja remppaan soveltuvaa osaamista niin sitten asia on kokonaan toinen.

• tmäkelä
  • Vieras
  • Vieras
12.05.2009 19:36 #11431 : tmäkelä
Vastaus käyttäjältä tmäkelä aiheessa Re: Riihimäen rata.
Kyllähän hyvään asiaan päivän tai pari voisi kuluttaa, jos aikataulut vain sattuvat sopimaan. Jos homman tekee Tumpin ehdottamaan perusteelliseen tyyliin, niin talkoopäiviä tulisi kyllä enemmänkin. Esim. hiontaan ja maalaukseen saa kulumaan aikaa ihan mukavasti riippuen tietysti työn perusteellisuudesta, talkooporukasta, varusteista ja osaamisesta.

Kuka lystin muuten maksaisi (punokset, maalit, liimat yms): Riihimäen srk, SSH vai joku muu? Onko radan tulevaisuudesta mitään tietoa, eli kauanko nykyinen sijoituspaikka on käytettävissä?

Lisää
13.05.2009 04:40 #11432 : KaiR
Kyllä radan korjaukseen tarvittava tarpeisto ( punos, liimat yms. ) sekä talkooporukan ruokkiminen saa tulla Rii Srk:n puolelta. Periaatteessa tähän on jo suostumus tuolta taholta. Uutta punosta kerhotiloissa onkin yhä aika paljon, ellei muisti pahasti petä. Onhan sitä voinut vuosien saatossa kuluakin...

Ei rata ole mihinkään tuolta Riihimäeltä häviämässä. Rata on ollut samoilla sijoillaan 70 -luvulta asti ja sanoisin, että se on juurtunut paikalleen! Lisäksi virkaatekevä poikatyön johtaja on pienoisautoilumies joka ei ainakaan omana aikanaan anna radan kadota mihinkään.

Lisää
13.05.2009 06:35 #11433 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Riihimäen rata.
Kyllä munkin tapauksessa on kyse lähinnä sopivan ajankohdan löytymisestä. Esim. jo tässä vaiheessa on syyskuun neljästä viikonlopusta kolme lyöty kiinni. Jos Nokwoodin 6 H kisaan tulee karsinta. Jos ei niin sitten on kaksi viikonloppua kiinni ja kaksi vapaana.

Mä olen lomautettuna elokuun viimeisen viikon. Saattuuko muu porukka olemaan tuolloin lomilla? Homman voisi hoitaa viikolla? Kyllä tuohon varmaan kannattaa pari päivää varata. Olla vaikka yö jossain Riksussa ja ottaa sauna?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
13.05.2009 11:50 #11434 : KaiR
Mulla taas todennäköisesti kaikki viikonloput elokuussa vapaata, arki kiinni. Salomaakin ilmoitteli jo privana, että talkoohenkeä löytyisi.

• tmäkelä
  • Vieras
  • Vieras
15.05.2009 11:58 #11450 : tmäkelä
Vastaus käyttäjältä tmäkelä aiheessa Re: Riihimäen rata.
Meikäläinen on näillä tiedoin suuntaamassa elokuun viimeisellä viikolla pohjoiseen fillaroimaan (to 27. - su 30.8.) :( . No joka paikkaan ei voi aina keritä, katsotaan kuinka aikataulut kehittyy.

Lisää
16.08.2009 09:20 #11783 : KaiR
UP !

Eli JOS tämä preppaus saa vielä tuulta purjeisiin niin alkaisi olla korkea aika tehdä suunnitelmaa sen suhteen. Milloin mennään ja mitä voidaan / osataan tehdä ?

Syksy tuo mukanaan kaikille omat kiireet ja esteet, eli kaikki halukkaat eivät tähän projektiin vain yksinkertaisesti pääse.

Otetaan siis kerran vielä nimenhuuto ja päivämääräehdotuksiakin saa heittää.

Mä olen mukana 100 %, toimin yhteys-hlönä Riksun suuntaan, ja kaikki viikonloput periaatteessa käy.

KR

Sivu luotiin ajassa: 0.329 sekuntia