Scuderia Kaitserrari osallistuu vuoden 2010 "
Open European Prototype Series" -sarjaan:
www.oeps-info.com/
Sarja ajetaan 1/24-malliautoilla joiden esikuvana on European Le Mans Series ja American Le Mans Series -sarjojen prototyypit.
Sarjalla ei ole mitään tekemistä IMCAn kanssa. Mukana on kuitenkin lähestulkoon kaikki Euroopan parhaat malliautokuskit ja -rakentajat.
Joukkueessa ajaa 2 tai 3 kuljettajaa yhdellä autolla. Kilpailut ovat endurance-tyyppisiä sisältäen myös pimeässä ajetut yöosuudet.
Kilpailukalenteri
06.-07.02.2010 Alsdorf, Saksa
17.-18.04.2010 Kööpenhamina, Tanska
04.-05.09.2010 Trier, Saksa
Matkaan lähdetään perjantaina ja paluu sunnuntaina. Matkat tehdään lentäen.
Tarvitsen teamiini yhden tai kaksi kuljettajaa itseni lisäksi. Team-kaverilta edellytetään sitoutumista hommaan. Paikalle mennään kilpailemaan tosissaan. Kilpakalustoa tullaan testaamaan ja kehittämään aktiivisesti koko syksy -09. Aikaisempi malliautokokemus ei ole välttämätöntä, mutta toki siitä on hyötyä. Team-kaverin iällä ei ole merkitystä. Myös junnukuski käy, mutta alaikäiseltä edellytän huoltajaa matkalle mukaan.
Team-kaverini hoitaa itse kustannuksensa (lennot, hotellit jne.) sekä oman osuutensa osanottomaksuista. Kolmen hengen team 70 EUR ja kahden hengen team 60 EUR. Eli 23-30 EUR / nuppi. Tarvittaessa autan matkajärjestelyissä (lentojen ja hotellien varaukset).
Pikaisesti vilkaistuna Alsdorfin reissun lennot (Helsinki - Düsseldorf) maksaa AirBerlinillä nyt n. 150 EUR / nuppi. Kahden hengen hotellihuone kisapaikan vierestä 75 EUR/yö. Lisäksi tulee muutama kymppi juna- ja bussimatkoista.
Auto (ja tarvittaessa kahva) varaosineen tulevat multa. Kisojen handout palikat (takapyörät ja mosa) jäävät mulle.
Ensisijaisesti etsin kaveria joka kiertäisi kanssani koko sarjan, mutta on myös mahdollista ajaa teamissäni yksi tai kaksi osakilpailua.
Pyydän halukkaita kuljettajakanditaatteja ilmoittautumaan minulle laudan yksityisviestillä mahdollisimman pian. Minulta voi kysellä myös lisätietoja.
-kaitsu