Malliauton maalaaminen

Lisää
07.10.2009 11:09 #11979 : Kaitsu
Aloitin uuden threadin, kun en vanhaa löytänyt.

Eli tässä vaiheessa kiinnostaa:

Onko joillain kokemuksia 'Vallejo Model Color' -mallimaaleista?

Kyseessä on akryylimaali jota voi ohentaa vedellä, mutta sille myydään myös omaa ohenninta.

- Kuinka vertaisit Tamiyan akryylimaaleihin?
- Ohentaminen? Vesi? Oma ohenne? Joku muu?
- Onko riskiä "kiehumisesta" tms. jos vetelee samaan malliin Tamiyan alle/päälle?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.10.2009 11:42 #11981 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: Malliauton maalaaminen
Noita aikanaan ostin kun Tamiyan akryylimaalien maahantuonti lopetettiin. Olisinkohan yhden korin maalannut noilla, ei muistaakseni ollut Tamiyan veroista. Jotain epämääräistä pehmeyttä maalipinnassa tai huono kulutuskestävyys tms. Tai sitten en vaan osannut noilla ruiskutella. Sittemmin olen ostellut vain Tamiyan maaleja ulkomailta ja olen ollut tyytyväinen.

IPMS:n sivuilta lainattua:

"Ei vain jotenkin aukea Vallejon salat."

Sama täällä Niko, joten et ole ihan ainoa kerettiläinen täällä Vallejon nimeen vannovien seurassa! Ruiskussa Vallejot ovat minustakin hankalia. Niitä tosin oppii harjoittelemalla varmaan käyttämään. Itse olen jo vähäisellä kokemuksellani oppinut ennakoimaan "räkimiskohtauksia" Maalin pitoa ja pinnan kestävyyttä voi myös parantaa vahvistamalla Vallejoa n. 10%:lla Johnsonin kirkasvahaa.

Lisää
08.10.2009 07:07 #11985 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Malliauton maalaaminen
Joo, Tamiyalla vetäisisin, mutta taas tämä ainainen ongelma. Kiire.

Pistin Bleckille Tamiya-tilauksen viime viikon maanantaina. Mitään ei ole kuulunut. Täytyisi päästä vetäisemään maalit ennen viikonloppua. Olin meinaan suunnitellut, että ensi viikon aikana koppa olisi maalattu, siirtokuvissa ja lakattu. Vallejoo löytyis heti käyttöön...

Tosin kovempi kiire voi sitten tulla jos homma menee käteen tuon Vallejon ansiosta...

Ihme homma, että niitä Tamiyan maaleja ei Suomeen nykyään tuoda (?), kun kaikki niitä kehuu. Kuinka niitä voidaan sitten Saksaan rahdata?

-kaitsu

Lisää
09.10.2009 08:53 #11991 : Kaitsu
No niin, KVG (Kato V...u Googlesta) periaate auttaisi tässäkin asiassa.

www.mallikauppa.fi/

myy Tamiyan akryylimaaleja. Onko joku tilannut tuolta jotain?

-kaitsu

• BuickMan
  • Vieras
  • Vieras
10.10.2009 17:43 #12000 : BuickMan
Vastaus käyttäjältä BuickMan aiheessa Re: Malliauton maalaaminen
En ole koskaan kyseisestä liikkeestä tilannut mitään, mutta asioin liikkeessä milloin mitäkin ostamassa. Liikkeestä tulee mieleen vanhat lelukaupat joissa hyllyt notkuu mitä mielenkiintoisempia tuotteita joita saa rauhassa tutkailla ilman myyjän häirintää :wink: Suosittelen kauppaa ainakin paikan päällä asioiville.

-Marek-

Lisää
19.10.2009 09:46 #12055 : Kaitsu
Pähkäilin taas noita maalaukseen liittyviä ongelmia. Viime aikoina olen tehnyt hommat kaapissa, jossa ei ole mitään poistoa. Tämä lienee eräs syy siihen, että jälki ei tyydytä.

Poiston rakentaminen esim. liesituulettimella voisi toimia. Toisaalta tuolla mallarifoorumeissa varoitellaan pölystä jonka imuri kaappiin vetään huoneilmasta.

Toinen keino mitä jengi ehdottelee on maaluskaapin vuoraaminen aaltopahvilla ja tämän kostuttaminen ennen maalauksen aloitusta. Kerää kuulemma tehokkaasti maalipölyn. Onko jollain kokemuksia?

-kaitsu

Lisää
19.10.2009 09:56 #12056 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Re: Malliauton maalaaminen
Itse kastelen suihkupullolla seinät ja pohjan, en tosin läpimäräksi.
Mutu tunne on että on auttanut.

Liikkuva Shikaani !

Sivu luotiin ajassa: 0.279 sekuntia