KILPAILUKUTSU : 2010-2011 FSC & GT/P 1 NOKIA

Lisää
08.10.2010 09:13 #13991 : JussiK
Kun jengi on rakennellut GT autoja ja protoja, niin mielestäni niillä olis kiva päästä myös ajamaan. Koska on kyseessä kaksi eri luokkaa, niin mielestäni niille pitäisi olla eri aika-ajot ja eri lähdöt. Ei tulisi aika-ajoissa laskelmointia ja pääsisi ajamaan ihan kunnolla. Kun se ajaminenhan tässä harrastuksessa varmaankin monella on se pääasia.

Itse ajan GT:llä ja homma on siltä osin selvä. Lähinnä vaan harmittaa Johnin puolesta, joka joutuu kilpailemaan näillä näkymin itseänsä vastaan :shock:

Kun vuoden päästä keväällä/syksyllä laaditaan sääntöjä, niin luokkajakoa voisi ainakin harkita?

Mutkat on tehty hidastamaan kilpailun kulkua...
Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.10.2010 10:24 #13992 : Kaitsu
Tämä case toi kyllä selvästi esiin epäkohdan GT/P-sarjassa. Kilpailija voi käyttää kymmeniä tunteja auton rakentamiseen. Vain huomatakseen, että sille ei ole edes luokkaa jossa kilpailla. Ei hyvä.

Mun mielestä kaksi viritysasteeltaan poikkeavaa luokkaa on hyvä, mutta erillisten kisaluokkien lisääminen voi tehdä malliautokisapäivien aikataulusta entistä ahtaamman.

Luokkien lisäämiseen suhtaudun edelleenkin kriittisesti myös siitä syystä, että autojen rakentamiseen kuluu tolkuttomasti aikaa, jota harrastajakunnalla lienee aika rajallisesti käytettävissä.

Itse aloin eilen vakavasti miettimään, että onko tämä touhu oikeasti sovelias harraste normaalitöissä käyvälle ihmiselle. Mulla menee yhden FSC-auton rakentamiseen tunteja varmaan yhden työviikon (40 h) verran. Tiedä edes riittääkö. Jos autoja tekee vuodessa esim. 3 tai 4 se on aika paljon aikaa, joka on kaikesta muusta elämästä pois. Jännä ilmiö on myös se, että rakentelutaitojen kehittyessä käytetty aika ei suinkaan lyhene. Vaatimustaso vain kasvaa ja sitä nysvää yksityiskohtien kanssa entistä pidempään.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
08.10.2010 10:32 #13993 : Jussi
Allekirjoittanut ja Ruususen Kaitsu käytiin juuri puhelinneuvottelu asiasta ja päätimme että tästä eteenpäin kilpailija voi ajaa sekä GT että P-luokassa. molemmilla on omat aika-ajonsa sekä finaalinsa.

Elikkä jos olen oikein ymmärtänyt tällä hetkellä K.Kivekäs ja J.Kokki ajaisivat molemmat luokat. Onko muita ?

Laittakaa tietoa minulle pikimmiten.

Tuo huomisen aikataulu tulee venymään jonkin verran että tällä hetkellä se on vain suuntaa-antava. Oletan että FSC-luokat siirtyvät n. puoli tuntia eteenpäin. Korjaan aikataulua illemmalla.

Juha

Liikkuva Shikaani !

Lisää
08.10.2010 11:49 #13994 : PekkaN
nonni, nysse lähtee...
nimittäin tilaus germaaniaan.

Lisää
08.10.2010 12:05 #13995 : Jussi
Täytyy myöntää että itselläkin tuo proto on houkutellut tuossa jonkin aikaa ja nyt pitää katsella vaihtoehtoja (kilpailukykyisiä).

Pitääpä huomenna kysellä porukoilta mitä kukakin ehdottelee

Liikkuva Shikaani !

Lisää
08.10.2010 13:42 #13996 : AcAce
Jussi\n

Allekirjoittanut ja Ruususen Kaitsu käytiin juuri puhelinneuvottelu asiasta ja päätimme että tästä eteenpäin kilpailija voi ajaa sekä GT että P-luokassa. molemmilla on omat aika-ajonsa sekä finaalinsa.

Harrastaja Vantaalta kiittää ja kumartaa (syvään), että arvoisa direktoraatti on tehnyt oikeamielisen sekä kilpailutomintaa lisäävän ratkaisun :D

- John

Lisää
08.10.2010 14:00 #13997 : KaiR

Itse aloin eilen vakavasti miettimään, että onko tämä touhu oikeasti sovelias harraste normaalitöissä käyvälle ihmiselle. Mulla menee yhden FSC-auton rakentamiseen tunteja varmaan yhden työviikon (40 h) verran.

Kyllä tämä ihan soveliasta hommaa on, mutten mä ainakaan ole antanut olla sen muusta elämästä pois. Turun Autoratayhdistyksen puuhamiehenä painaminen vie mulla vähintään 20 h / kk - pahimmillaan jopa 40 h ( lue : yksi ylimääräinen työviikko / kk ). Totuus lienee jotain siltä väliltä, kyseessä on silti omasta hyvästä tahdosta painettava talkoohomma.

Tuon ajan päälle olisi sitten nysvättävä radalla tai kotioloissa Fincup/FSC/GT -autoja ja eihän mulla nyt viikonlopuksi oikein valmista ole mitään. No, siitä selviää olan kohautuksella ja sillä, että ajan Nokian sijaan Haminaan kavereita morjenstaa ja käyn samalla Jurvansuun Eeron kanssa vähän Haminan radalla sudittelemassa.

Harraste on siis all right, mutta ei se mun oman ajan yli kyllä kävele koskaan. Tullaan sitten neppailukisoihin mukaan kun on jotain millä ajaa! Kokeillaan ehtiä Hertsikkaan :D

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Lisää
08.10.2010 14:32 #13998 : KaiR

Harrastaja Vantaalta kiittää ja kumartaa (syvään), että arvoisa direktoraatti on tehnyt oikeamielisen sekä kilpailutomintaa lisäävän ratkaisu

Ratkaisu oli sinänsä helppo ainakin mun tehdä/puoltaa, koska

1) Protoja on vielä aika vähän ja aika-ajot + finaali selvittäneen ehkä Riihimäkeä ( 4 uraa ) lukuunottamalla "kertavedoilla". Kisapäivät eivät siis veny "liikaa" useampien erien takia.

2) Nokian kisassa selvitään pienin aikataulumuutoksin, seuraavan kisan osuessa kohdalle kisapäivän pituuteen osataan jo varautua. Mikäli päivä uhkaa venyä liian pitkäksi, voidaan aina sopia heatien pituudeksi 2 min kolmen min sijaan ja voitetaan hieman lisäaikaa. Tosin muuan kaima valotti näkemystään kisapäivän pituudesta jo keväällä. Jos kerran ajaa täytyy ja päivä menee muutenkin harrasteelle niin onko sen sitten väliä jos se vähän venyy? No, tähän on tultu.

3) Tällä kaksimielisellä ( Juha + mä ) päätöksellä saadaan rauha maahan ja selkäpiissä karmiva pelko siitä, että joku joskus pissaa radalle, häipyy.

4) Erilaisia näkemyksiä veijarimaisista, tai toisen osapuolen tulkinnan mukaan tuloksia manipuloivista aiko-ajo -suorituksista ei tarvitse seurata (toivottavasti) enää kilparadoilla.

5) Tätä päätöstä voi perustella järkisyin, jatkamista vanhaan malliin ei olisi voinut samoilla eväillä tehdä.

T: Arvoisa Direktoraatti

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Lisää
08.10.2010 16:43 #13999 : Jussi
Aikataulua vähän rukattu, en kerennyt ihan hirveesti paneutumaan kun joku on taas jättänyt noi autot viimeisen illan varaan.
Aikataulu on tehty vähän isommalle porukalle kun nyt on ilmoittautunut.

Liikkuva Shikaani !

Lisää
12.10.2010 16:54 #14039 : Jussi
Tulokset julkaistu :
www.finslot.net/index.php?option ... &Itemid=41

Liikkuva Shikaani !

Sivu luotiin ajassa: 0.326 sekuntia