Scuderia Kaitserrari GTP/OEPS-projekti: Acura ARX-02a

Lisää
08.01.2011 21:13 #14623 : Kaitsu
Ostin keväällä 2010 hollantilaiselta Bert Hochstenbachilta Ferrari 312P -korin FSC käyttöön. Koska kori oli kaikinpuolin varsin hyvä päätin kokeilla saman kaverin muitakin koreja.

Ostin häneltä Acura ARX-02 korin GTP/OEPS-aihioksi. Valitettavasti Acuran koppa ei ole lähellekään Ferrarin tasoa. Kori on aika karun ja viimeistelemättömän oloinen. Myös valu on paikoitellen huokoista. Se oli kuitenkin painoltaan kohtuullisen passeli (hylsy n. 20 g), joten päätin ottaa sen projektin kohteeksi.

Se missä ja koska Acuralla kisataan on hämärän peitossa. Vai kisataanko sillä koskaan. Voi olla, että se jää vain projektiksi erinäisten asioiden testaamiseen. Joka tapauksessa vehje rakennetaan täyttämään sekä OEPS- että GT/P-säännöt.

Homma alkoi korin "parantelulla". Lisäksi olen hahmotellut autoon jäykkää yksiosaista alustaa. Kokemukset Scaleauton jäykästä Porschesta ovat olleet niin positiivisia, että pakko ainakin kokeilla jäykkää protoa. Ajatus on työstää alusta yhdestä hiilikuitulevyn palasta ja painottaa se sopivilla lyijy- volfram - tms. levyillä.

Koria tässä nyt on tosiaan työstetty. Sen virheitä on yritetty korjata ja rakentaa sitä paremmin esikuvan näköiseksi. Kaikessa tohinassa koppa on pikkuhiljaa keventyvät. Nyt hylsyn paino kun diffuusori on kiinni on n. 20,5 g. Ei ihan huippukevyt, mutta vanhaan Audiin verrattuna lähtökohta on kohtuullinen.

Kuten näkyy, niin pakkeloitavaa ja työstettävää piisaa. Laadukkaan Ferrarin kopan jäljiltä olen kyllä lievästi pettynyt. Teen kuitenkin tästä ajoauton. Makso mitä makso :)

Omavalmisteinen diffuusori on ihan onnistunut. Saas nähdä kuinka se kestää. Diffuusori on osa, joka malliautossa on äärikovilla. Audinkin diffuusorin sain tehdä useasti uusiksi.

Onkohan noita kuvia järkevä linkittää tänne laudalle? Kaikki (ja vähän enemmän) on mun picasa-albumissani. Jos pistäisi linkin vain sinne?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.01.2011 21:22 #14624 : KaiR
Kyllä noita kuvia on ihan mukava katsoa tästä forumiltakin! :D

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.335 sekuntia