Moottori äänestys

• honda1
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
18.01.2012 22:28 #17388 : honda1
Moottori äänestys kirjoittanut honda1
Tuli vaan mieleen ottaa selvää että minkälaista kannatusta moottorin vaihtaminen saa aikaan.

Kuinka moni on puolesta ja vastaan

T:Aleksi

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Ville Taalikka
  • Vieras
  • Vieras
19.01.2012 11:46 #17389 : Ville Taalikka
Vastaus käyttäjältä Ville Taalikka aiheessa Re: Moottori äänestys

olisi kiva saada useampia ehdotuksia vaihtoehtoiseksi koneeksi

Lisää
20.01.2012 10:26 #17393 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: Moottori äänestys
Mulle ihan sama millä koneella ajetaan (kunhan nyt jollain), joten en äänestänyt kumpaakaan...

Lisää
25.01.2012 16:23 #17411 : Janoz
Vastaus käyttäjältä Janoz aiheessa Re: Moottori äänestys
Mietitäänpä nyt hallituksenväki Riksun kisaan mennessä kantamme
moottori asiaan. Ja kun olemme paikanpäällä voitaisi asia jo päättää,
koska muuten ei ole mahd. saada uusia ProSlotteja. Kaitsu ei
ymmärrettävästä syystä hanki moottoreita jos niillä ei sitten ajeta.

ajetaan millä ajetaan ja Gilettellä loput

Lisää
26.01.2012 08:31 #17416 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Moottori äänestys

Janoz kirjoitti:

koska muuten ei ole mahd. saada uusia ProSlotteja.

Tuo ei pidä ihan paikkaansa. ProSlotin palikoita voi kyllä tilata käsittääkseni kuka tahansa ProSlotilta.

Kaitsu ei
ymmärrettävästä syystä hanki moottoreita jos niillä ei sitten ajeta.

Tuo pitää paikkansa. Moottorit on multa loppu. Ja kysyntää on tällä kaudella ollut hyvin vähän. Tällä viikolla tuli yksi kysely. Ensimmäinen kuukausiin. Foorumilla velloo keskustelu koneen vaihdosta, jota SSH:n hallitus ei sen paremmin vahvista kuin ammu alaskaan. Mun ei ole järkeä vallitsevassa tilanteessa pistää satoja euroja kiinni moottoreihin, jotka yhdellä päätöksellä joku tekee käyttökelvottomiksi.

Mulle on ihan sama millä ajetaan, jos uusi mosa on huolellisesti testattu ja toimivaksi havaittu. Toki tsekkaisin mihin OEPS päätyy konevalinnassaan (julkistetaan ensi viikolla). Pääsenpähän eroon moottoreiden postituksista ja epäkuranttien koneiden ottamisesta omaan piikkiin, jos siirrytään johonkin toiseen myllyyn.

Jos joku toimittaa mulle läjän vaihtoehtoisia moottoreita esim. 10 kpl voin ajaa ne dynamometrissä ja katsoa mikä on niiden vaihtelu. ProSlotien suhteen olen pyrkinyt omalta osaltani hoitamaan, että Suomessa ajetaan tasaväkisillä moottoreilla. Eli romut olen noukkinut erilleen (PS:n romuprosentti on luokkaa 10 % näillä koneilla). Ja korjattavissa olevat valmistusviat olen korjannut koneista ennen toimitusta.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
26.01.2012 09:47 #17417 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Moottori äänestys
Pitääkö hallituksen ottaa tässä vaiheessa suoranaisesti kantaa asiaan, koska kyseessä on harrastajavetoinen keskustelu? En usko sen, että jos enemmistö haluaa ajaa jollakin toisella moottorilla, tuottavan SSH:lle ongelmaa ensi kauden sääntöjä lukkoon lyödessä enkä myöskään sitä, että SSH ei antaisi muutoksen tapahtua.

Koska itsellä on eri moottorien speksit lähinnä usvan peitossa eikä pelkkä moottorien vertailu paperilla tässä asiassa auta, olen ainakin itse tyytynyt vain maltilla seuraamaan keskustelua. Proslotien hankintahintaa on kritisoitu mutta meillä useimmilla kuitenkin on sellaiset jo? Mikäli moottori päätetään lopulta vaihtaa on luvassa lisää kuluja uuden moottorin myötä. Ja koska kahta moottoria yhteen luokkaan tuskin sallitaan on kallis Proslot jäämässä tarpeettomaksi? Itse en ainakaan sitä haluaisi, eikös tässä ollut kuitenkin kyseessä suhteellisen kestävä moottori...

Omasta puolestani voin jatkaa nykymosalla ja se näkyy äänestyksessäkin. Voin ajaa ensi kautta jollain muullakin.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Lisää
26.01.2012 11:25 #17419 : Kaitsu
Vaihtoehtoiseksi moottoriksi tein vajaa vuosi sitten ehdotuksen, että otetaan protoluokassa käyttöön OEPS:n luokittelema kone. Ja kerätään siitä kokemuksia. Ja GT-luokassa jatketaan Proslotilla ainakin yksi kausi. No, asia ei edennyt jostain syystä ehdotustani pidemmälle.

OEPS-teamit (2 kpl) tekevät kattavan testauksen kevään -12 aikana. Samassa rytäkässä voidaan tehdä myös kattava testaus moottoreista. Eli mulle voi toimittaa moottoreita testiin, jos tarvetta.

-kaitsu

Lisää
20.02.2012 09:06 #17748 : Kaitsu
Eipä ole moottoreita liiemmin testattavaksi tyrkytetty. Kai tämä(kin) homma pitäisi tehdä omalla kustannuksella.

Hassu juttu on se, että tuolla kisapaikoilla kun kuuntelee ihmisten mielipiteitä niin esim. Riihimäellä kisanneista useampi sanoi minulle kannattavansa Proslotilla jatkamista. Eli ei oikein korreloi tuon äänestystuloksen kanssa.

-kaitsu

Lisää
20.02.2012 09:28 #17749 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Moottori äänestys

Pekka: Mulle ihan sama millä koneella ajetaan (kunhan nyt jollain), joten en äänestänyt kumpaakaan...

Jos nykykisaajille käy äänestämättäkin se, ettei muutosta tule ja muutoksen puolesta äänestävät ne joita ei vielä kisoissa näy? Oma ääni on tuolla Pro Slottien seassa...

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Lisää
20.02.2012 10:17 #17752 : jaaha01
Vastaus käyttäjältä jaaha01 aiheessa Re: Moottori äänestys
Oma mielipide on, että mikäli tuo aloittelijaluokka tulee GT:n sisälle mm. omilla moottorispekseillään, niin silloin ProSlot on ihan hyvä vaihtoehto jatkossakin "yleisessä" GT-luokassa .

Jaakko

Sivu luotiin ajassa: 0.289 sekuntia