Kilpailukutsu:GT/P, Scaleauto ja FSC Hyvinkää 22.2
23.02.2014 13:14 #23268
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Kilpailukutsu:GT/P, Scaleauto ja FSC Hyvinkää 22.2
FSC prototuloksista. Ensinnäkin onnittelut Nukarin Markukselle hienosta kehityskaaresta. Vimpan päälle mallattu kalusto alkaa olemaan myös nopeaa. Sen verran kuitenkin prototuloksista, että 17 + 16 = 33. Ei 35.
Kisoissa nähtiin myös monta muuta kovaa suoritusta, tässä mulle mieleenpainuvimmat:
Niemelän Arska on tehnyt huippuluokan kehitystyötä autojensa kanssa, ja vauhti erityisesti GT-luokassa oli liian kylmää vastustajille. Kaikkeni yritin minäkin, ja ajo sujui, mutta en mahtanut... Huhun mukaan Arska on tulossa ensi kaudella mukaan myös FSC:hen. Tämä tulee asettamaan koko FSC kärkitaistoon aivan uudet standardit sekä autojen nopeuden, että mallaamisen suhteen.
Veteraaneista Rautaman Kimmo näytti mihin vuosikymmenien skaala-/siipikokokemuksella päästään malliautopuolella kun hommaan paneutuu. Scaleautojen ylivoimainen voitto, protojen kakkossija ja rataennätys toimikoon myrskyvaroituksena Suomen malliautoilijoille. Noita jätkiä on Suomessa useita muitakin... Esim. Jokisalon Saku oli kisoissa kahdeksan vuoden tauon jälkeen, veti kylmiltään erittäin hyvin. Lisäksi Saku sanoi tykänneensä malliautoista.
Homma ei ole kuitenkaan pelkkää vanhojen partojen juhlaa. Em. Markus veti kaikissa luokissa viiden sakkiin.
Koko kastin nuorinta polvea edustava Santeri Savikko teki myös äärikovaa tulosta. GT:ssä 5. ja protoissa 4. Taakse jäi iso kasa Suomen (ja Euroopankin) tasolla menestyneitä kuskeja.
Runsaslukuisesta juniorikastista poimin myös muita nimiä joiden kehityskaari on ollut hienoa katseltavaa. Venni Pitkänen hätyyttelee joka kisassa Scaleautojen kärkeä. Leevi Lauren on noussut nopeasti tasolle, että hänkin hätyyttelee pian kärkiukkoja.
Kaikessa tässä näkyy malliautoilun vahvuus; voit olla viisikymppinen kaiken ura-autoilussa nähnyt veteraani tai kymmenvuotias nassikka. Radalla ajatte tasapäisesti toisianne vastaan. Toisaalta voit olla viisivuotias tai kuusikymppinen noviisi tietämättä lajista mitään. Malliautojen hitaus ja helppous kuitenkin mahdollistaa osallistumisen hyvin pienellä harjoittelulla tehden ajamisesta mielekästä.
-kaitsu
Kisoissa nähtiin myös monta muuta kovaa suoritusta, tässä mulle mieleenpainuvimmat:
Niemelän Arska on tehnyt huippuluokan kehitystyötä autojensa kanssa, ja vauhti erityisesti GT-luokassa oli liian kylmää vastustajille. Kaikkeni yritin minäkin, ja ajo sujui, mutta en mahtanut... Huhun mukaan Arska on tulossa ensi kaudella mukaan myös FSC:hen. Tämä tulee asettamaan koko FSC kärkitaistoon aivan uudet standardit sekä autojen nopeuden, että mallaamisen suhteen.
Veteraaneista Rautaman Kimmo näytti mihin vuosikymmenien skaala-/siipikokokemuksella päästään malliautopuolella kun hommaan paneutuu. Scaleautojen ylivoimainen voitto, protojen kakkossija ja rataennätys toimikoon myrskyvaroituksena Suomen malliautoilijoille. Noita jätkiä on Suomessa useita muitakin... Esim. Jokisalon Saku oli kisoissa kahdeksan vuoden tauon jälkeen, veti kylmiltään erittäin hyvin. Lisäksi Saku sanoi tykänneensä malliautoista.
Homma ei ole kuitenkaan pelkkää vanhojen partojen juhlaa. Em. Markus veti kaikissa luokissa viiden sakkiin.
Koko kastin nuorinta polvea edustava Santeri Savikko teki myös äärikovaa tulosta. GT:ssä 5. ja protoissa 4. Taakse jäi iso kasa Suomen (ja Euroopankin) tasolla menestyneitä kuskeja.
Runsaslukuisesta juniorikastista poimin myös muita nimiä joiden kehityskaari on ollut hienoa katseltavaa. Venni Pitkänen hätyyttelee joka kisassa Scaleautojen kärkeä. Leevi Lauren on noussut nopeasti tasolle, että hänkin hätyyttelee pian kärkiukkoja.
Kaikessa tässä näkyy malliautoilun vahvuus; voit olla viisikymppinen kaiken ura-autoilussa nähnyt veteraani tai kymmenvuotias nassikka. Radalla ajatte tasapäisesti toisianne vastaan. Toisaalta voit olla viisivuotias tai kuusikymppinen noviisi tietämättä lajista mitään. Malliautojen hitaus ja helppous kuitenkin mahdollistaa osallistumisen hyvin pienellä harjoittelulla tehden ajamisesta mielekästä.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
23.02.2014 15:13 #23269
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Kilpailukutsu:GT/P, Scaleauto ja FSC Hyvinkää 22.2
Ratennätysanalyysi:
Tämän kauden uudet teknikkasäännöt lisäsivät selvästi GT/P-autojen vauhtia Hyvinkäällä. Niemelän Arska pisti molemmat enkat uusiksi GT-luokassa. Protoissa allekirjoittanut paransi kokonaistulosta, ja Rautaman Kimmo kirjasi nimiinsä uuden kierrosennätyksen.
Kimmo oli liekeissä myös Scaleautoissa, ja paransi rataennätyksiä huolimatta siitä, että nyt ajettin 1,0 V pienemmällä jännitteellä kuin vuosi sitten.
FSC:ssä tekninen kehityskulku on ollut hieman rauhallisempaa, tästä huolimatta allekirjoittanut paransi protoluokan ennätyksiä. GT/touringissa vuoden takaiset jäivät voimaan.
Tämän kauden uudet teknikkasäännöt lisäsivät selvästi GT/P-autojen vauhtia Hyvinkäällä. Niemelän Arska pisti molemmat enkat uusiksi GT-luokassa. Protoissa allekirjoittanut paransi kokonaistulosta, ja Rautaman Kimmo kirjasi nimiinsä uuden kierrosennätyksen.
Kimmo oli liekeissä myös Scaleautoissa, ja paransi rataennätyksiä huolimatta siitä, että nyt ajettin 1,0 V pienemmällä jännitteellä kuin vuosi sitten.
FSC:ssä tekninen kehityskulku on ollut hieman rauhallisempaa, tästä huolimatta allekirjoittanut paransi protoluokan ennätyksiä. GT/touringissa vuoden takaiset jäivät voimaan.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Liitetiedostot:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
23.02.2014 16:38 - 23.02.2014 16:38 #23271
: msa003
Korjattu, uusi versio alkuperäisten tulosten paikalla.
-A
I am the engine.
Vastaus käyttäjältä msa003 aiheessa Kilpailukutsu:GT/P, Scaleauto ja FSC Hyvinkää 22.2
Kaitsu kirjoitti: Sen verran kuitenkin prototuloksista, että 17 + 16 = 33. Ei 35.
Korjattu, uusi versio alkuperäisten tulosten paikalla.
-A
I am the engine.
Viimeksi muokattu: 23.02.2014 16:38 msa003.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
23.02.2014 20:41 #23280
: JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa Kilpailukutsu:GT/P, Scaleauto ja FSC Hyvinkää 22.2
Kaikessa tässä näkyy malliautoilun vahvuus; voit olla viisikymppinen kaiken ura-autoilussa nähnyt veteraani tai kymmenvuotias nassikka. Radalla ajatte tasapäisesti toisianne vastaan. Toisaalta voit olla viisivuotias tai kuusikymppinen noviisi tietämättä lajista mitään. Malliautojen hitaus ja helppous kuitenkin mahdollistaa osallistumisen hyvin pienellä harjoittelulla tehden ajamisesta mielekästä.
Tää on 100% totta.
Nuorimmat Scaleautoihin osallistuneet ovat 6 vuotiaita ja varsinkin Niko Jormalaisen vauhti vasta kolmannessa ajamassaan kilpailussa oli melkoisen kovaa sijoittuen Scaleautoissa 16 jääden vähän Korolaisen Jussille jolla on selvästi enemmän kokemusta Hyvinkään radasta ja ehkäpä myös kilpailemisesta.
Vaikka pojat ei osaa lukea/kirjoittaa niin ajaa ne jo osaa, mutta apua tarvitsevat siinä, että joku kertoo milloin on heidän ajovuoronsa.
Tää on 100% totta.
Nuorimmat Scaleautoihin osallistuneet ovat 6 vuotiaita ja varsinkin Niko Jormalaisen vauhti vasta kolmannessa ajamassaan kilpailussa oli melkoisen kovaa sijoittuen Scaleautoissa 16 jääden vähän Korolaisen Jussille jolla on selvästi enemmän kokemusta Hyvinkään radasta ja ehkäpä myös kilpailemisesta.
Vaikka pojat ei osaa lukea/kirjoittaa niin ajaa ne jo osaa, mutta apua tarvitsevat siinä, että joku kertoo milloin on heidän ajovuoronsa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
24.02.2014 10:54 #23294
: piethein
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Vastaus käyttäjältä piethein aiheessa Kilpailukutsu:GT/P, Scaleauto ja FSC Hyvinkää 22.2
Joo.
Ihan kiva oli olla siellä pienempien ohitettavana ja isompien kiusana. Ittellä ei tuo voittamisen tarve ole niin pinnassa, kuin tuolla meidän kisakuskilla, mutta ihan kivasti välillä pysyi muitten tahdissa.
Liialliset ulkoilut (yliyrittäminen) ja sitä myötä kolareissa koriin aiheutettu horkka vei ajosta parhaan terän.
Pömpelihommaakin yritettiin vetää jämäkästi, ettei aikataulu pahemmin venyisi. Eka opettelu round-robinilla pikkasen meni pieleen, mutta hoitu sitten kumminkin ja Scaleauton yhden tuloksen vääristymisellekin löytyi ihan inhimillinen syy. Onneksi huomasitte.
T.Jussi
Ihan kiva oli olla siellä pienempien ohitettavana ja isompien kiusana. Ittellä ei tuo voittamisen tarve ole niin pinnassa, kuin tuolla meidän kisakuskilla, mutta ihan kivasti välillä pysyi muitten tahdissa.
Liialliset ulkoilut (yliyrittäminen) ja sitä myötä kolareissa koriin aiheutettu horkka vei ajosta parhaan terän.
Pömpelihommaakin yritettiin vetää jämäkästi, ettei aikataulu pahemmin venyisi. Eka opettelu round-robinilla pikkasen meni pieleen, mutta hoitu sitten kumminkin ja Scaleauton yhden tuloksen vääristymisellekin löytyi ihan inhimillinen syy. Onneksi huomasitte.
T.Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.244 sekuntia