Harjattomat moottorit
Huomasin sattumalta, että Sebastian Nockemannin organisoimassa LMH-sarjassa on tarkoitus ajaa harjattomilla mosilla 2023. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että ihan suunnitelmien mukaan ei ole siellä mennyt:
Kuinkahan Suomessa? Ensi kaudella GT/P protoissa harjattomat käytössä?"The brushless parts are ordered but not ready, yet, too.
We know that for different teams the time would be too less for a good preparation.
All dates will stay like published, but first race Mülheim 25.03.2023 will be a testrace without championship rating".
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Piti olla tiedossa valmistajat ja osien tulla tammikuun alussa tai näin lupaili...no, joku viivästys on menossa...
KS-Racing on hommannu uutta kalustoa ja ainakin yksi team on näillä näkymin lähdössä keski-euroopan kisoihin.
Suomessa ajetaan hyvin pidotetuissa "kyläkisoissa" noilla autoilla ja vanhoillakin LMP autoilla.
Vahva epäilys, ettei SSH:n kisoissa noilla saa ajaa pitkään aikaan ja se ratojen liukkaus tekee jo pelkästään sen, ettei ole mitään järkeä ajaa nykyaikaisilla autoilla liukkailla radoilla, jotka eivät vastaa kansainvälisten kilpailujen olosuhteita.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tuskinpa kauteen 2023-24 SSH:n kannattaa harjattomia luokitella, jos niillä LMH-sarjassakin kilpaillaan vasta syksyllä tosissaan. Mutta jos kokemukset maailmalta ovat hyviä ja kustannukset pysyvät kohtuullisina, niin kyllähän nuo 2024-25 voisivat olla kisakoneita Suomessakin. Paljonko maksaa Sebun moottori + säädin paketti?
SSH ry:n kilpailuissa järjestäjällä on käytännössä vapaat kädet radan pidotuksen suhteen. Kilpailun järjestäjä on rataa pyörittävä kerho. Ei SSH ry. Modernit solukumirengasluokat ajetaan pääsääntöisesti nykyään skaalaradoilla joiden järjestäjiltä löytyy välineet ja osaaminen radan pidotukseen. Mitä kansainväliseen kisaamiseen tulee niin kiersin kohtuullisen aktiivisesti ympäri Eurooppaa kisaamassa vuosina 2003-15. Kyllähän sinne aina joutui autot erikseen tekemään oli säännöt tai olosuhteet Suomessa mitkä hyvänsä.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
SSH ry:n kilpailuissa järjestäjällä on käytännössä vapaat kädet radan pidotuksen suhteen. Kilpailun järjestäjä on rataa pyörittävä kerho. Ei SSH ry.
-kaitsu
Tuota hmm...
SSH:n säännöissä on pidotus määrätty ja siitä sitten on jatkuvaa kinaa käyty vuosia, vaikka järjestäjä haluaisi hyvän pidon rataan, niin sääntöihin on vedottu, että on liikaa pitoa jne, pitää rata pestä jne..
SSH:n säännöissä on ollut aiemmin muistaakseni näin: Auto ei saa kaataa liikaa. Pidotuksen kriteereissä, jonka tulkinta on kovin erilainen eri henkilöillä ollut.
Se on aiheuttanut historiassa kinaa pidon määrästä.
Pari vuotta sitten kun SSH:sta potkittiin kv. aktiivikilpailijat pihalle, niin silloin muuttui säännöt pidotuksen osalta hyvinkin radikaalisti pidottomuuden suuntaan ja samalla yrittivät kieltää chokeboxitkin, jolla sutimista olisi rajoitettu.
Nyt on sentään nykysäännössä pitoasia jo palautunut vähän järkevämmäksi...enää ei puutu kisoista kuin uudet kilpailijat pois potkittujen tilalta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Juuri äsken törmäsin facessa kysymykseen "toimivatko PWM-kahvat harjattomien moottoreiden kanssa?" Useampikin kommentoija kertoi testanneensa ja kertoi ettei toimi. ACD mainittiin PWM-kahvoista.
Onko täällä Suomessa mitään kokemusta/tietoa aiheesta? Malliautokisoissa jotkut käyttävät PWM-kahvoja, joten tämäkin asia tullee koskettamaan jossain määrin harrastetta tulevaisuudessa.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.