- Viestejä: 170
- Vastaanotettu kiitos 73
1/24 Challenge Kilpailusäännöt 2025-2026
Tekniset säännöt 2025-2026:
Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Luokka 1: Alfa Romeo Giulia GTAm
Luokka 2: Alfa Romeo 33/3, Ferrari 330P4
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Luokka1:
- Alfa Romeo GTAm on syytä lisätä mukaan sallittujen mallien listaan. Näitä nähtiin jo viime kaudella sujuvasti radallakin.
Luokka2:
- Alfa Romeo 33/3 on TTS:n valmistama täysin eri alustalla oleva auto, eikä siksi ole sallittujen listalla
- Ferrari 330P4 näyttää löytyvän joiltain jälleenmyyjiltä ennakkotilauksena, mutta ei esimerkiksi lainkaan BRM:n omilta sivuilta. Oletko löytänyt tästä tarkempaa teknistä- / julkaisutietoa?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mielestäni BRM Lk 2 hukkaa malliautoilun idean tuomalla viivalle samaan lähtöön 60-/70-luvun taitteen prototyypit ja 90-luvun GT-autot. Ei näytä hyvältä tuommoinen sekaluokka.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Lisäksi moottorin kiinnitykseen käytetyt vakioruuvit tökkivät 2mm rakotulkilla.
Kyseessä 917K.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Terveisin,
-raine
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Taka-akselin ja moottorin välissä olevaan reikään saa laittaa ruuvin, holkin ja jousen?
Jos näin, sen voisi selvemmin kuvailla säännöissä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Uutta kautta kohden, olkaahan vain yhteydessä mikäli muitakin epäselvyyksiä havaitsette.
Terveisin
SSH Hallitus (Raine, Tuomas, Max ja Mikko)
Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Muokkasimme sääntöpykälän seuraavanlaiseksi:
"Luokka2: Takajousituksen aktivointi lisäämällä taka-akselin ja moottorin välissä olevaan reikään ruuvin, holkin ja jousen on sallittu (käytetyt osat vapaat). Myös herkkyydensäätöruuvin paikanvaihto on sallittu kolmen vaihtoehdon välillä. Useampaa kiinnityskohtaa ei kuitenkaan saa käyttää yhtäaikaa ja kiinnityksen tulee olla toteutettu alkuperäisillä tai alkuperäistä vastaavilla BRM varaosilla."
Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
LMP Challenge moottori sääntöjen mukaan "Hiiliharjaton DoSlot Brushless 1105 – 3000KV + DoSlot ECOM Chip (V1 tai V2)"
Vaikuttaa siltä, että DoSlotin sivuilla moista moottoria ei ole enää myynnissä. En tiedä onko niitä jossain muualla.
- Malliautoihin soveltuvat valmiit kitit V1 tai V2 säätimellä: SOLD OUT
- 1105 moottorit ei ole 3000 KV versiota. 2000 ja 4000 KV löytyy
Olisi varmaan aihetta selvittää moottoreiden ja säätimien saatavuus ja päivittää säännöt sen mukaiseksi jos tarvetta.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Se on "normaali" tila DoSlotilla..
Riihimäen ssh:n kisassa voidaan joustaa ja sallia viime moottorisäännön moottorit mukaan kilpailuun ja nämä vanhalla painosäännöllä, jos nyt ei ole saatavilla DoSlot 3000 moottoreita ja säätimiä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tämä myönnytys johtuu DoSlot 3000kv moottoreiden hetkellisestä saatavuus ongelmasta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.