- Vastaanotettu kiitos 0
Noviisin kysymyksiä FSC Cupin autoista
- Osku
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
Aikansa kun näitä ScaleRacing-topiceja lueskeli, pääsi käymään niin että kärpänen puraisi pahan kerran

Kerrankin laji jossa pääsee sekä ajamaan ja pystyy painorajan puitteissa myös oikeasti detaljoimaan koria sekä sisustaa.
Mutta ennenkun alan investoimaan alustaan ja muihin tarvittaviin, pari simppeliä kysymystä.
Kannattaako noviisin lähteä tähän luokkaan? Meinaan että tuolta Slot Drag Racingin puolelta itselläni on kokemusta neljän vuoden ajalta, mutta ratakisaa en ole ajanut kuin hieman Scaletrixia kotona joskus vuonna kivi ja kirves. Eli sillä puolella täysi noviisi.
Jos tuohon tulee vastaus että mukaan vaan, niin sitten toinen kysymys auton korista.
Noista topiceista en ainakaan kieltoa löytänyt ja näyttihän tuolla jossain muutama maininta noista amerikanautoista olevankin mutta lyhyesti: kävisikö tuon tyylinen NASCAR Late Model Sportsman-kilpuri noihin sääntöihin vai pitääkö korin olla jonkun Euroopassa ajettujen sarjojen kori ? public.fotki.com/RodM/nascar_pic ... yhutc.html
Kuvassa kaksi ylintä ovat '69 Chevellejä ja sellainen kori tuossa työpöydän nurkalla makaa. Lisäksi kun nuo ovaaliautot ovat muutenkin mallinrakentelussa sydäntä lähellä, niin detaljointi menisi ikäänkuin vanhasta muistista

LMS-sarjan autoissahan ei ollut valoja ym. "turhaa" ja esim. pyöränaukkojen suurentaminen oli vapaampaa kuin tuossa isossa NASCAR-Cupissa. Eli koriin tulisi jonkinverran muutoksia, istuvatkohan ne sääntöihin ja luokan henkeen?
Etukäteen kiittäen, Osku
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kyllahan nuo Nasset sopii sarjaan ihan mainiosti (GT/Touring luokka), saadaan vahan jenkkivaria lisaa radalle. Ja kylla niita korimuutoksia saa toki tehda, varsinkin jos esikuvan vastaavuutta haetaan.
Nokialla ollaan koolla lauantaina 10.9. 6 tunnin kisan tiimoilla (lexankoppaisilla 1/24 White Point autoilla tosin), siella on nahtavana tuota FSC-kalustoakin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Osku
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Pitää katsoa jos Nokialle ehdin.
-Osku
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Osku kirjoitti: Kannattaako noviisin lähteä tähän luokkaan?
Ehdottomasti kannattaa. Erityisesti jos rakentelu kiinnostaa. FSC-cupissa käytetyt 1/24-malliautot ovat huomattavan paljon helpompia ajaa kuin esim. Scalextricit ja muut vastaavat 1/32-kotirata-autot.
Itseasiassa hyvin rakennettua malliautoa ei tahdo saada pois urasta kuin oikein tosissaan yrittämällä.
kävisikö tuon tyylinen NASCAR Late Model Sportsman-kilpuri noihin sääntöihin vai pitääkö korin olla jonkun Euroopassa ajettujen sarjojen kori ?
FSC-cupissa käytettyjen autojen ei tarvitse olla eurooppasarjojen autoja. Riittää kun vuosimalli on -74 tai vanhempi. Eli ko. Nascarit (myös LMS)käyvät oikein mainiosti. Ne menevät FSC-cupissa Touring/GT-luokkaan jossa on kyllä taka-akselin leveydelle rajoitus.
Saksalaiset harrastajat näyttävät muuten suosivan jenkkien Trans-Am autoja.
Ainakin minun mielestäni tuollaiset jenkkivehkeet olisivat erittäin tervetulleita FSC-cupiin. Ne toisivat mukavaa lisäväriä sarjaan.
Jos FSC-Cup päätyy joskus kisaamaan jollekin kingi-tyyppiselle radalle (tästähän on ollut puhetta) niin mikäpäs sen hienompaa kun iso jenkki vetämässä isoa kovaa doseerattua kaarretta
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
olisi 1971 no.43 nasuissa ja transsuissa -69 musti. Letukoista en sano muuta kuin että eikö ole uudempaa esim 70-72 Niin ei ehkä tarvii rakentaa levikkeitä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Osku
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Kaitsu kirjoitti:
Osku kirjoitti: Kannattaako noviisin lähteä tähän luokkaan?
Ehdottomasti kannattaa. Erityisesti jos rakentelu kiinnostaa.
Toihan se juttu olikin joka sai innostumaan. Tuolla Drag Race-puolella tulee aina painorajat vastaan jos haluaa kilpailukykyisen auton rakentaa. Plus se, että siellä on aina vaarana ajaa jarrualueelta pitkäksi, siellähän sitten keräilet pikkunippeleitä lattialta

FSC-cupissa käytettyjen autojen ei tarvitse olla eurooppasarjojen autoja. Riittää kun vuosimalli on -74 tai vanhempi. Eli ko. Nascarit (myös LMS)käyvät oikein mainiosti. Ne menevät FSC-cupissa Touring/GT-luokkaan jossa on kyllä taka-akselin leveydelle rajoitus.
Tuossa kun mittailin niin jos haluaa takarenkaat korin sisään niin 72 mm on just. Oikein jos autenttisuutta haetaan niin renkaidenhan pitäisi hiukkasen pilkistää lokarista ulos, lieneekö tuohon kieltävää sääntöä?
Jos FSC-Cup päätyy joskus kisaamaan jollekin kingi-tyyppiselle radalle (tästähän on ollut puhetta) niin mikäpäs sen hienompaa kun iso jenkki vetämässä isoa kovaa doseerattua kaarretta
Sanoppas muuta

-Osku
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Oikein jos autenttisuutta haetaan niin renkaidenhan pitäisi hiukkasen pilkistää lokarista ulos, lieneekö tuohon kieltävää sääntöä?
Tuohon liittyen on saantoihin juuri tulossa pieni tasmennys:
"Rengas tai vanne ei saa sivusuunnassa tulla ulos lokasuojan leveimmasta kohdasta, ellei nain ole myos esikuvassa." Kuitenkin 74 mm on edelleen se maksimileveys GT/Touring-luokassa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Osku
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
-EDITTINÄ: eilen tässä oli kysymys MoMon SW2:n ja Classic2:n akseliväleistä ym. mutta tiedot löyty jo tuolta:
www.bleck-center.de/pd167844523 . ... egoryId=66
-Osku
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tuossa Nascar-autoni vuodelta 2004:
[url:2ug30jju] sivut.koti.soon.fi/kaide/IMCA2004/nascar_124.htm [/url]
Speksistä näkyy, että akseliväli oli 117 mm ja muistaaksi ei ollut silloinkaan vielä ihan tapissa. Mielestäni SW1 Evo ja SW2 ovat tuoltaosin mitoitukseltaan samoja. Joten ei muuta jenkkilaivaa rakentamaan MoMon alustalle

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.