- Vastaanotettu kiitos 37
FSC 1. osakilpailu 2007-2007, pikatulokset
1. Kai Kivekas, Ferrari 365 GTB/4 Daytona, 123,00 kierrosta, 17p+20p = 37p
2. Marko Salomaa, AC Cobra, 112,86 kierrosta, 15p + 17p = 32p
3. Tapio Satto, Lotus Europa, 111,29 kierrosta, 19p + 12p = 31p
4. Jarkko Leskinen, Mercedes 300SL, 111,59 kierrosta, 16,5p + 14p = 30,5p
5. Pekka Nurkkanen, Porsche 550A Spyder, 108,26 kierrosta, 19p + 11p = 30p
6. Arttu Salomaa, Ferrari 365 GTB/4 Daytona, 100,58 kierrosta, 19,5p + 9p = 28,5p
7. Teppo Makela, Toyota Celica, 98,93 kierrosta, 16p + 8p = 24p
8. team Immonen, AC Cobra, 97,17 kierrosta, 17,5p + 3,5p = 21p
(2 kuskia, kisapisteet (7p) puolitettu)
9. Harri Nykanen, Pontiac GTO, 106,89 kierrosta, 7,5p + 10p = 17,5p
Prototyypit
1. Tapio Satto, Porsche 917K, 122,19 kierrosta, 19p + 20p = 39p
2. Pekka Nurkkanen, Ford GT Mk.2, 115,85 kierrosta, 20p + 14p = 34p
3. Kai Kivekas, Ferrari 330 P4, 119,80 kierrosta, 12p + 17p = 29p
4. Teppo Makela, 108,28 kierrosta, 8,5p + 12p = 20,5p
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- -SPF-
- Vieras
-
Kierrosmäärät kasvaa
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
- rocker
- Vieras
-
Kyllä jäi hiukan kaivamaan tuo, kun ei Protolla ihan kerinnyt Kaitsun GT Ferrarin vauhtiin..
Mä selitän tämän sillä, että ei ollut kirittäjää koko ajan vieressä.. :twisted:
- Vastaanotettu kiitos 37
- rocker
- Vieras
-
Mua ihmetyttää vieläkin, että miksi saksan virtuoosit ovat päätyneet näihin 160g ja 180g painoihin?
Tuntuu jotenkin epäloogiselta, että miksi protot eivät olisi juuri niitä kevyempiä? Luulisi että leveys ja pienempi paino tekisi protoista nopeampia
: Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Henkilökohtaisesti olen taipuvainen uskomaan, että vauhdit kasvaa vielä melkoisesti siitä mitä ne ovat nyt. Kyse on lähinnä rengaspidosta ja siitä, että löytää oikeat välitykset autoihin.
Ainakaan omilla autoillani ei pito riitä lähellekään sellaiseen "runttamiseen", mitä malliautoilu tuolla euroopassa on ollut. GT-autollakin jossa pitoa oli kohtuullisesti joutui ajamaan melkoisen varman päälle.
Vaikea sitten sanoa onko huonoon pitoon syynä se, että radassa on slottipidot vai se, että emme omaa vielä riittävästi tietämystä renkaiden tekemisestä. Tai auton säädöt ovat vielä hakusessa. Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisi pitänyt kokeilla Tapsan Porschea kisan jälkeen niin olisin saanut käsityksen pito-olosuhteista Neumünster vs. Hämeenlinna.
Jos pidon saa "normaalille malliautotasolle" niin taatusti noilla vehkeillä mennään alle 7 s kierrosaikoja Hämeenlinnassa.
Mullekin on vähän mysteeri miksi nuo painosäännöt ovat kuten ovat. Jotenkin kuitenkin uskon, että hommalle on ihan pätevät perusteet.
Kun IMCA ajatti 2004 ja 2005 DSC-sääntöjen mukaista kalustoa Aalstissa niin nopeusero protojen ja GT-autojen välillä oli huomattava. Kyllä mä uskon, että meidänkin hommat siihen menee. Kun pito saadaan kuntoon niin protojen matalampi painopiste alkaa puremaan...
-kaitsu
- rocker
- Vieras
-
Jos pidon saa "normaalille malliautotasolle" niin taatusti noilla vehkeillä mennään alle 7 s kierrosaikoja Hämeenlinnassa.
Mulla oli sellainen tuntuma, että Porsche olis saattanut toimia Proslot koneella vielä pidemmillä välityksillä paremmin. (ajoin 12/42 välityksellä ja 25mm renkailla)
Nyt oli vauhti parhaillaan siinä 7,3 tasoa, auto kiihtyi hyvin ja meno parani, kun vähensin jarrua kahvasta hiukan. Seiska olis saattanut olla lähellä, jos olis laittanut taakse jonkun 40-41 lautasen. :roll:
Mun mielestä Hämeenlinnan radalla oli enemmän pitoa kuin siellä Neümunsterissä.
rocker kirjoitti: Mun mielestä Hämeenlinnan radalla oli enemmän pitoa kuin siellä Neümunsterissä.
Jos näin on niin taatusti menee alle 7 s. Neumünsterissähän pystyi kaasun runttaamaan pohjaan kesken kaarteen. Ei tullut kysymyksenkään Hämeenlinnassa mun autoilla.
-kaitsu
- rocker
- Vieras
-
Neumünsterissähän pystyi kaasun runttaamaan pohjaan kesken kaarteen. Ei tullut kysymyksenkään Hämeenlinnassa mun autoilla.
Kyllä mä tuuppasin kaasun pohjaan jo ennen kurvien puoliväliä, ainakin kaikilla uloimmilla urilla. Munkissa tais kerran irrota, kun koitin repiä jollain sisäuralla.
Oli vaan aluksi jarru niin äkäinen, että tuntui koko vehje toppaavan kuin seinään, heti kun jarrulle päästi.
Olis ollut varmaan varaa pidentää välitystä aika reippaasti.
Mä ajoin 3,5 vällärillä ja 25mm renkailla. Pekalla oli 3,2 ja 27mm renkaat. Ja kuulemma Fordissakin oli vielä jarrut noilla eväillä... :roll:
(korjaa Pekka, jos muistan väärin)
rocker kirjoitti: Oli vaan aluksi jarru niin äkäinen, että tuntui koko vehje toppaavan kuin seinään, heti kun jarrulle päästi.
Joo, tuolta kevään Hämeenlinna keskustelustahan löytyi silloin käytetyt välitykset. Samalla välityksellä (40/12) tuli nytkin ajettua. Proslot jarruttaa selvästi tehokkaammin kuin Fox.
-kaitsu