MoMo MP06

Lisää
26.11.2006 11:07 #5819 : Kaitsu
MoMo MP06 kirjoittanut Kaitsu
Motor Modernin uusi MP06 -alusta on pienten odottelujen jälkeen saatu markkinoille. Oma kappaleeni pullahti postiin tällä viikolla.

MP06 on kaupallistettu versio ltd editionina myydystä MP4 -alustasta. Tyyppimerkintä MP tullee Matthias Parkesta joka tekee MoMolle aktiivista kehitystyötä.

MP4:n tavoin MP06 on valmistettu paksummasta materiaalista kuin aiemmat MoMot. Alustan materiaalina on 2,0 mm:n ruostumaton teräs.

MP4:n myötä MoMo meni "Plafit-suuntaan". Korikiinnekelevy ("V-kappale") on kokonaisuudessaan kiinnitetty takarunkoon. Kiinnityspisteitä on neljä. Aiemmissa Momoissa kiinnityspisteitä oli kolme ja kaksi etummaista sijaitsivat eturungossa.

[url:19k3gulk] www.finslot.net/images/stories/img_0889.jpg [/url]

[url:19k3gulk] www.finslot.net/images/stories/img_0890.jpg [/url]

Muutamia eroja bongasin MP06:sta MP4:ään verrattuna:

- Ohjurin varteen on muotoiltu "stopparit", tämä saattaa säästää ojuria tappisladeissa.

[url:19k3gulk] www.finslot.net/images/stories/img_0892.jpg [/url]

- Takalaakeripukki on terästä. Ainakin minulle toimittamassa MP4:ssä tuo oli alumiinia.

- Rungon etuosa "V-kappale" on erotettu täysin korin kiinnityslevystä ("U-kappale"). Etupään liike ei siis välity millään tavoin koriin. Mielenkiintoinen havainto, että "V-kappaletta" ei ole kiinnitetty takaosastaan lainkaan. Koko eturunko pääsee elämään hyvin löysästi jousien varassa. Hassua sinänsä, että itse mietin kesällä tämmöisen ratkaisun toimivuutta. En vain koskaan kerinnyt testaamaan sitä. MP4:ssä Parke käytti vielä irtonaista palaa joka rajoitti eturungon liikettä nojaamalla "U-kappaleeseen". MP06:ssa rungon takaosa on leikattu eri tavalla, eikä siinä ole edes samaa mahdollisuutta eturungon liikkeen rajoittamiseen. U ja V ovat siniseksi eloksoitua alumiinia.

[url:19k3gulk] www.finslot.net/images/stories/img_0893.jpg [/url]

- MP06:n mukana ei tule painosarjaa

MP06 on tarkoitettu lyhyille 130-kannuisille moottoreille (Fox, Proslot Eure jne.). Paljaan alustan paino korin kiinnikkeineen on 79,4 g. Akseliväliä on mahdollista säätää välillä 81-112 mm

Itse olen aina pitänyt MoMossa sen tietynlaisesta yksinkertaisuudesta ja "karkeudesta". Sama linja jatkuu MP06:n kanssa. Markkinoilta löytyy taatusti alustoja jotka näyttävät enemmän hi-techiltä kuin MoMo. Mutta kun ryhdytään tositoimiin niin kestävyys ja nopea säädettävyys ovat tärkeämpää kuin viimeistelty ulkoasu.

MP4 ja MP06 myötä MoMoon tuli useita pieniä parannuksia. Nämä parannukset on tehty suorituskyvyn, kestävyyden ja säädettävyyden parantamiseksi. Eli juuri sitä mitä meikäläinen alustalta toivoo :)

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.258 sekuntia