Mihin menossa vintage-slot?

Lisää
04.04.2015 15:03 #28593 : Kaitsu
Nokian G2457 jälkimainigeissa alkoi meikäläistä taas kiinnostamaan vintage-kisailu. Kun katselin kilpailjoiden kalustoa, niin eipä tuolla aidosti vanhoja pelejä juurikaan näkynyt. Mulla ja Kurrella oli 60-/70-luvun kalustoa ja Jaskalla jokunen tuoreempi. Vaikuttaa hieman siltä, että historic-säännöillä ajettaessa vintagevehkeitä ei paljon radalla nähdä. Mikä on musta sääli.

Kiinnostaisi tietää, että onko aitoon vintagekisailuun vielä kiinnostusta? Takavuosien luokkapaljoudesta lienee kuitenkin syytä tinkiä ja kisata muutamassa luokassa joihin ihmisiltä löytyy kalustoa. Myös 1/24 vintage on pyörinyt mielessä.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• autoratailija
  • Vieras
  • Vieras
04.04.2015 17:17 #28597 : autoratailija
Vastaus käyttäjältä autoratailija aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
minä ainakin mielelläni ajaisin vintage autoilla kisoja.

Lisää
04.04.2015 19:40 #28600 : Rami Yliniemi
Vastaus käyttäjältä Rami Yliniemi aiheessa Mihin menossa vintage-slot?

autoratailija kirjoitti: minä ainakin mielelläni ajaisin vintage autoilla kisoja.

Se meinaa, että autojen pitää olla oikeasti vanhoja, eli tehty 40-50 vuotta sitten, eikä vain että korimalli on vanhasta autosta.

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.

Lisää
04.04.2015 22:25 - 04.04.2015 22:29 #28601 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
Itseä Vintage -kisat kiinnostaa ja vanhoja autoja riittää. Historic yhtä lailla. Kaapista vain löytyy autoja enemmän kuin niillä ehtii ajamaan ja nytkin pääsiäiskisassa itse ajoin kolme luokkaa autoilla, joilla en ollut ajanut kilpailuissa itse koskaan. Lisää samanlaisia autoja löytyy varmaan parikymmentä. Sama trendi jatkuu Vihdissä, sillä luokista 4/6 ajan autoilla jotka tekevät ensiesiintymisen Suomen ura-autoradoilla.

Toivon että jossain järjestettäisiin puhtaasti Vintage -kisa. Viimeisin ura-auto -ostoskin vanha Airfixin Cooper F1.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 04.04.2015 22:29 KaiR.

Lisää
05.04.2015 04:23 #28602 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
Itse en koskaan osallistunut yhteenkään vintage kisaan, koska kalustoa ei ollut. Eikä intoa hommata autoja pelkästään näitä kisoja varten. Tapahtumissa oli jopa uuden kaluston myynti kielletty, sekin esti tulemisen.

Pitkäperjantain ajopäivä oli aivan erinomainen. Jos Kaitsu meinaa jatkossa innostua uudelleen vintagesta, kannattaa pitää jalat maassa siinä ettei taas aivan puritaanisesti mennä joko vintage tai ei mitään. Ehkä niitä minuuttiaikataulujakin kannattaa välttää.

T: Julius

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Lisää
05.04.2015 08:10 #28607 : jaaha01
Vastaus käyttäjältä jaaha01 aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
Kiitoksia hyvistä pääsiäiskisoista. Itse olin ajatellut pakata mukaan enemmän vintageautoja, mutta aikaa niiden elvyttelyyn ei oikein ollut riittävästi.

Mun mielestä se aikoinaan käytössä ollut systeemi toimi ihan hyvin, jossa samassa kisassa osa luokista oli vintagea ja osa historicia.

Lisää
05.04.2015 09:28 #28609 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
Joo kyllä Julius on oikeassa siinä, että tiukkapipoisuutta kannattaa välttää. Takavuosien kisoissa oli luokkia niin paljon että natsimeininki aikataulujen suhteen oli välttämätön, jotta päivän saa suoritettua kohtuullisessa ajassa. Tämmöinen neljän luokan kisapäivä oli mukavan väljä paketti, ja päästin jopa aikataulunkin hieman repsahtamaan suunnitellusta, mutta hyvinhän sieltä kotiin päästiin.

Kaiken kaluston myymisen salliminen lienee myös hyvästä, jos sillä saadaan Julius ostamaan joku ämpärimuovi-Scalextric vintage-lähtöihin. :)

-kaitsu

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rami Yliniemi

Lisää
05.04.2015 10:08 #28610 : Rami Yliniemi

Kaitsu kirjoitti: Kaiken kaluston myymisen salliminen lienee myös hyvästä, jos sillä saadaan Julius ostamaan joku ämpärimuovi-Scalextric vintage-lähtöihin. :)

Aihetta viritellen, niin olisi kiva jos olisi joku tolkumpi swappi vaikkas kerran vuodessa, jonkun kisan yhteydessä.
Vintakea ja ei-niin vintakea, torimeininki nostaa yleensä fiilistä entisestään.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaitsu

Lisää
05.04.2015 12:03 - 05.04.2015 12:07 #28613 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
Swappi on jo ollut monta vuotta itselläkin mielessä. Mistähän se johtuu että sellaista ei saada aikaan?

Takavuosina kun ehdotin, että järjestetään swappi Nokialla, niin mulle mm. vastattiin "että on kuitenkin kiva ajaa kilpaa siinä samalla". Tämähän siis suomennettuna tarkoittaa sitä, että kaitsu organisoi ja järjestää sekä kisan että swapin. Ja istuu "pömpelissä" kisaa pyörittämässä samalla kun muut swappaa... Eli kannatan mielummin kisan ja swapin pitämistä erillään. Toki on hyvä jos swapin yhteydessä on kerhorata, niin saa ostoksensa testata välittömästi ;)

Nokian UA on järjestellyt takavuosina toukokuussa testiradalla rompetoria. Joskus mietin, että Nokwoodissa voisi pitää autorataswapin samana päivänä koska porukassamme on paljon myös 1/1-autojen harrastajia ja muita romun kerääjiä.

Swappi houkuttelisi paikalle oletettavasti myös harrastajia enemmän kuin moni kilpailu. Autoratailua kun harrastetaan yllättävän laajasti tämän "SSH-sidonnaisen" kilpailemisenkin ulkopuolella. Vuosien saatossa olen tavannut paljon tyyppejä jotka eivät syystä tai toisesta kilpaile, mutta homma kiinnostaa muista syistä. Näillehän SSH ei tällä hetkellä tarjoa juuri mitään.

-kaitsu

Viimeksi muokattu: 05.04.2015 12:07 Kaitsu.

Lisää
05.04.2015 12:10 #28614 : JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
Kyllä Vintaget kiinnostaa ja lähes kaikki muutkin ajelut/kisat.
Tosin nykyään joutuu jättää väliin liikaa kisoja vain sen takia kun on just työ ja kotioloissa kovimmat ruuhkavuodet menossa.

Ehdottaisin jos Jaakolle käy ???
Niin sallis Vihdin Classikin yhteyteen käytetyn autoratatavaran "kirppiksen" tyyliin mitä ylimääräistä kenenkin auton takapaksista löytyy ja on kaupan.....ja ehdottaisin Lordman renkaiden myynnin sallimista myös kun niitä on ainankin 200 erilaista mallia vintageihin,historikkeihin ja lähes kaikkiin autorata-autoihin kun vain kokeilee mikä millekin vanteelle sopii?

• autoratailija
  • Vieras
  • Vieras
05.04.2015 13:10 #28616 : autoratailija
Vastaus käyttäjältä autoratailija aiheessa Mihin menossa vintage-slot?
Swappi olisi hyvä mutta pitäisi joku luokkakin ajaa että minä tulisin. Esim jos olisi yksi luokka johon saa osallistua monella autolla?

Lisää
05.04.2015 19:53 #28621 : Rami Yliniemi
Jahka saadaan tämän kuun kisat käpisteltyä, niin häätyy olla yhteyksissä eri paikkakuntien "ratamestareiden" kanssa ja alkaa sumplimaan jotain swap&race -tyyppistä karnivaalia syssymmälle. Ensimmäisenä tulisi mieleen tuoda lisäulottuvuus johonkin olemassaolevaan tapahtumaan, eikä lisätä tapahtumia jo muutenkin tiukkaan kalenteriin.
Kahtotahan jne.

Sivu luotiin ajassa: 0.302 sekuntia