KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
14.01.2016 20:03 #30560
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
A.J. Foyt
Scalextric GT Cup
GT/P
Marko Immonen
Scalextric GT Cup
GT/P
Viljami Immonen
Scalextric GT Cup
Scalextric GT Cup
GT/P
Marko Immonen
Scalextric GT Cup
GT/P
Viljami Immonen
Scalextric GT Cup
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
14.01.2016 20:18 - 14.01.2016 20:21 #30561
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 14.01.2016 20:21 Kaitsu.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
15.01.2016 14:03 #30564
: TimoTeus
Vastaus käyttäjältä TimoTeus aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
Lisäys, jos vielä onnistuu:
Timo Kauppila
Touring : Honda Accord SCX SC-24
Timo Kauppila
Touring : Honda Accord SCX SC-24
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
18.01.2016 10:37 #30591
: TimoTeus
Vastaus käyttäjältä TimoTeus aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
Kiitos Nokwood. FINCUP-osakilpailu oli taidokkaasti järjestetty ja kisajärjestelyt toimivat etten sanoisi erinomaisesti. Tunnelma oli totisesta kilpailutilanteesta huolimatta letkeä ja apuja jaeltiin tarvitseville. Tilaisuus oli yksi mukava muisto lisää muistojen arkistoon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
24.01.2016 17:03 #30658
: KaiR
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
Kisaraportti ja tulokset luettavissa Finslotin etusivulta. Kiitokset Kauppilan Timolle tulosten muokkaamisessa ja Juliukselle julkaisuavusta.
KR
KR
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
24.01.2016 17:21 #30659
: jaaha01
Vastaus käyttäjältä jaaha01 aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
Kun luki kisaraporttia vahvistui oma käsitys entisestään. Mukavaa luettavaa. Miksi ihmeessä siis Fincupin sääntöjä/luokkia kannattaisi taas muuttaa?
- uusia kuskeja on tullut kauden aikana ja porukkaa on ihan mukavasti ollut per kisa, iso ryntäys tulee vasta sitten kun kerhoille saadaan lisää kävijöitä
- kalusto on hienon näköistä
- luokat ovat keskenään sopivan erilaisia
- erityisesti touring-luokka on erittäin tasaista vääntöä (mun mielestä ehdottamasti paras Fincup-luokka)
- jokaisen Fincup luokan auto on muutamassa illassa rakennettu EDELLYTTÄEN että paikalliskerhoilla annetaan opastusta.
- uusia kuskeja on tullut kauden aikana ja porukkaa on ihan mukavasti ollut per kisa, iso ryntäys tulee vasta sitten kun kerhoille saadaan lisää kävijöitä
- kalusto on hienon näköistä
- luokat ovat keskenään sopivan erilaisia
- erityisesti touring-luokka on erittäin tasaista vääntöä (mun mielestä ehdottamasti paras Fincup-luokka)
- jokaisen Fincup luokan auto on muutamassa illassa rakennettu EDELLYTTÄEN että paikalliskerhoilla annetaan opastusta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
24.01.2016 20:51 #30660
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
Joo toimivaa ei kannata muuttaa. Viime kaudella Fin Cupin kiersi "tosissaan" neljä kuskia. Lasken tähän siis ne jotka ajoivat sarjassa vähintään lopputuloksiin laskettavan määrän osakilpailuja. Tämän kauden jälkeen kannattaa arvioida onko suunta parempi, huonompi vai stabiloitunut. Jos jompi kumpi kahdesta viime mainitusta, niin radikaalejakin muutoksia kannattaa vakavasti harkita.
Nokian tuloksista on hyvä huomioida, että nykyään jotkin luokat vetävät (GT Cup ja GT/P) ja jotkin ei. Rally (9 kuskia) ja Touring (8 kuskia) ei vedä kovin hyvin.
Jotenkin mulle syntyi sellainen epäilys, että foorumissa käyty "kehityskeskustelu" vähän herätteli ihmisiä ja se näkyi osanottajamäärässä myös. Fin Cupista aikoinaan jättäytyneistäkin veteraaneista jotkut tiettävästi harkitsivat paluuta. Paras tällä kertaa kuulemani syy kisoista poisjäännille oli kyllä parturi
Sattuneesta syystä allekirjoittaneen mielestä varsin huono syy 
Lisäksi mä tein pitkästä aikaa Nokian kerholla "värväystyötä" ja yritin houkutella jengiä (vanhoja ja uusia) kisaan mukaan. Jossain määrin (esim. Immoset) tämä houkuttelu onnistui. Tulevaisuuden värväystyötä helpottaisi kovasti se jos vehkeet ovat helppoja rakentaa. Aiheesta voisi kertoa enemmän esim. se uusi harrastaja joka kisaa edeltävänä torstai-iltana ralliperunansa renkaita kaventeli. Kerho-ohjaajana mä en keksinyt mitään järjellistä perustetta ko. homman tekemiseen, mutta lainasin työkalut ja kiltisti kaveri renkaansa kavensi. Tosin kisaan hän ei päässyt lasten harrastuksista johtuen.
Nokialla touring-luokka ei kovin tasainen ollut. Johtunee kenties pienestä osanottajamäärästä. Hyvin selkeät erot kaikkien kuskien välillä. GT/P:ssä on myös isot tasoerot (kaluston kirjavuus), mutta siellä sentäs nähtiin tiukkoja kaksinkamppailuja.
-kaitsu
Nokian tuloksista on hyvä huomioida, että nykyään jotkin luokat vetävät (GT Cup ja GT/P) ja jotkin ei. Rally (9 kuskia) ja Touring (8 kuskia) ei vedä kovin hyvin.
Jotenkin mulle syntyi sellainen epäilys, että foorumissa käyty "kehityskeskustelu" vähän herätteli ihmisiä ja se näkyi osanottajamäärässä myös. Fin Cupista aikoinaan jättäytyneistäkin veteraaneista jotkut tiettävästi harkitsivat paluuta. Paras tällä kertaa kuulemani syy kisoista poisjäännille oli kyllä parturi

Lisäksi mä tein pitkästä aikaa Nokian kerholla "värväystyötä" ja yritin houkutella jengiä (vanhoja ja uusia) kisaan mukaan. Jossain määrin (esim. Immoset) tämä houkuttelu onnistui. Tulevaisuuden värväystyötä helpottaisi kovasti se jos vehkeet ovat helppoja rakentaa. Aiheesta voisi kertoa enemmän esim. se uusi harrastaja joka kisaa edeltävänä torstai-iltana ralliperunansa renkaita kaventeli. Kerho-ohjaajana mä en keksinyt mitään järjellistä perustetta ko. homman tekemiseen, mutta lainasin työkalut ja kiltisti kaveri renkaansa kavensi. Tosin kisaan hän ei päässyt lasten harrastuksista johtuen.
Nokialla touring-luokka ei kovin tasainen ollut. Johtunee kenties pienestä osanottajamäärästä. Hyvin selkeät erot kaikkien kuskien välillä. GT/P:ssä on myös isot tasoerot (kaluston kirjavuus), mutta siellä sentäs nähtiin tiukkoja kaksinkamppailuja.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
25.01.2016 06:57 - 25.01.2016 06:59 #30662
: KaiR
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU: FINCUP 1/32 mestaruussarjan 3. osakilpailu
Samalla linjalla. Rallissa ja touringissa on ollut max. 10 osanottajaa tällä kaudella/kilpailu ja heistäkin vain kolme on osallistunut jokaiseen kauden kisaan. Osakilpailuihin on saatu aina paikallista väriä paljon, mutta toisen paikkakunnan kisat on jätetty väliin (koska kalustoa ed. m.luokkiin ei ole?). Jos uusien kuskien värvääminen olisi paikkakuntakohtaisesti jäänyt kokonaan tekemättä ja sarjaa pitäisi pystyssä jo enää siinä kilpailemaan tottunut kaarti ei kisoista kerrottavaa juuri olisi.
On tietysti erittäin mukavaa, että kilpailijamäärä on noussut aina jokaiseen uuteen kisaan mentäessä, mutta sarjalta puuttuu mielestäni tällä hetkellä vakaa perusta eli uskottava määrä jatkuvasti kilpailevia henkilöitä. Kaudella 2013/14 koko kauden ajoi läpi kahdeksan kuljettajaa, viime kaudella neljä eikä tilanne tälle kaudelle ole parantunut.
Tätäkin ainakin mun helppo kompata. Siitä huolimatta, että viime kausien aikana Fincupia on kokeiltu muokata pienillä säädöillä (välillä suuntaan, välillä toiseen) ei mitään todellista vastareaktiota ole kuitenkaan harrastajakaartista saatu. On ollut puhetta siitä, kuinka välillä harrastajia on ja välillä ei jne. Jos kuitenkin sarja elää juuri ja juuri jatkuvuuden partaalla ei kukaan varmaan menetä mitään jos seuraavana toimena sarjaa ravistellaan reilummalla kädellä ja annetaan mahdollisuus toisenlaiselle sarjalle. Jos uusi sarja ja uudet luokat syntyvät harrastajavetoisen pow-wow´n tuloksena niin meillähän on syksyllä ajettava ensi kertaa sarja, jossa kuskeja riittää eikä kukaan ei posmota mistään.
On tietysti erittäin mukavaa, että kilpailijamäärä on noussut aina jokaiseen uuteen kisaan mentäessä, mutta sarjalta puuttuu mielestäni tällä hetkellä vakaa perusta eli uskottava määrä jatkuvasti kilpailevia henkilöitä. Kaudella 2013/14 koko kauden ajoi läpi kahdeksan kuljettajaa, viime kaudella neljä eikä tilanne tälle kaudelle ole parantunut.
Jos jompi kumpi kahdesta viime mainitusta, niin radikaalejakin muutoksia kannattaa vakavasti harkita.
Tätäkin ainakin mun helppo kompata. Siitä huolimatta, että viime kausien aikana Fincupia on kokeiltu muokata pienillä säädöillä (välillä suuntaan, välillä toiseen) ei mitään todellista vastareaktiota ole kuitenkaan harrastajakaartista saatu. On ollut puhetta siitä, kuinka välillä harrastajia on ja välillä ei jne. Jos kuitenkin sarja elää juuri ja juuri jatkuvuuden partaalla ei kukaan varmaan menetä mitään jos seuraavana toimena sarjaa ravistellaan reilummalla kädellä ja annetaan mahdollisuus toisenlaiselle sarjalle. Jos uusi sarja ja uudet luokat syntyvät harrastajavetoisen pow-wow´n tuloksena niin meillähän on syksyllä ajettava ensi kertaa sarja, jossa kuskeja riittää eikä kukaan ei posmota mistään.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 25.01.2016 06:59 KaiR.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.262 sekuntia