- Viestejä: 1383
- Vastaanotettu kiitos 101
Syys Historic Keimolassa 10.9.2016
Tervetuloa Keimolaan 10.9.2016 klo 10.00 lähtien ajelemaan vanhojen vuosimallien autoilla. Osoite: Sibeliuksenkatu 19 Järvenpää.
Kerho perii osanottomaksun 10e/lärvi, joka käytetään vuokranmaksukassaan.
Ajettavat luokat:
1000cc
Vuosimalli max -78, mallin alkuperän oltava max 1000cc moottorilla varustettu. Moottori max 25K. Insertit pakolliset aluvanteissa. Lyijypaino ei saa olla alustan alimman kohdan alapuolella. Ei magneettia.
Esim. Fiat Abarth 1000, NSU, Cortina
Eurot
Vuosimalli max -78, mallin alkuperän oltava euroopassa valmistettu katuautomalli. Interserie tai GR5 autoilla ei ole asiaa lähtöviivalle. Katuautokäytössä olleet GT-autot ok. Moottori max 25K. Insertit pakolliset aluvanteissa. Lyijypaino ei saa olla alustan alimman kohdan alapuolella. Ei magneettia.
Esim. Jaguar E-type, Alfa Romeo GTV, Ferrari 250, Porsche 911, BMW E21 320, Lamborghini Miura
Jenkit
Vuosimalli max -78, mallin alkuperän oltava USAssa valmistettu katuautomalli. CanAm autoilla ei ole asiaa lähtöviivalle. Katuautokäytössä olleet GT-autot ok. Moottori max 25K. Insertit pakolliset aluvanteissa. Lyijypaino ei saa olla alustan alimman kohdan alapuolella. Ei magneettia.
Esim. Camaro, Mustang, Charger max-78
C-ryhmä
- Moottori: Vakio SlotIt 12/3 21500rpm oranssi pääty
- Välityssuhde: Vakio 28T(keltainen) / 9T
- Moottorin konfiguraatio: Inline
- Ei magneettia
- Painot auton sisäpuolelle, painotus vapaa
- Insertit pakolliset kaikissa vanteissa
- Renkaat: Lordman
- Mitään jousitus-lisäosia ei saa käyttää, pidetään alustat mahdollisimman vakioina
- Kori saa elää,korin kiinnitysruuvien paikat on suojattava teipillä
- Moottoripukkia saa löystyttää säätämällä moottoripukin alkuperäisiä ruuveja
- Autoon saa asentaa valot
Periaatteena mitään lisäkomponentteja ei autoon saa asentaa tai vaihtaa.. Ainoastaan renkaat saa vaihtaa, säätää moottoripukin ja korin liikkuvaksi ja painottaa alustan. Tietenkin magneetin poisto.
Valkokorinen autokitti olisi erittäin suotavaa maalata kisaväreihin ennen lähtöviivalle tuloa.
Jos omaa autoa ei vielä ole, autoja on vielä pari myymättä. Hinnat 41-46 euroa. Kerholaisilla on myös lainata autoja kyseiseen luokkaan. C-ryhmä on tarkoitettu vain ja ainoastaan SlotIt Group-C autoille. Poikkeuksena Kaitsu, joka saa ainoana erivapauden ajaa Scalextricin vanhalla SRS hässäkällä.
Paikalle saa tulla myymään vanhoja romujaan ja ostamaan toisten romuja pois.
TULE KEIMOLAAN POTKAISEMAAN KAUSI LIIKKEELLE !!
Lisätietoja: 040-5517440 tai juliuswilkkoEgmail.com
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
lordjw kirjoitti: Poikkeuksena Kaitsu, joka saa ainoana erivapauden ajaa Scalextricin vanhalla SRS hässäkällä.
Erivapaudesta huolimatta taitaa jäädä tällä kertaa väliin. Kiitoksia nyt kuitenkin. Onneksi meillä on kuitenkin toinenkin aktiivinen Kaitsu, joka voi hyödyntää tämän erivapauden.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Täydennetään kalustoa pikapuoliin sopivien ehdokkaiden noustessa esiin.
C -ryhmän rajaus Slot.it kalustoon pääsi hieman yllättämään, koska olin ajatellut ajaa kisan Scalextricin 962 Porschella jossa on yhä vakio 18.000 rpm moottori ja hehkulamppuvalot keulalla. Jos tämä ei nyt onnistukaan niin otan myös mieluusti vastaan kutsussa mainitun erillisvapauden . Tallissa ON myös Slot.it -valmisteinen Sauber Mercedes jossa "mielestäni" on siihen alunperinkin kuulunut moottori, mutta se ei vastaa päädyn väritykseltään kutsussa mainittua oranssia vaan on väriltään harmaa.
EDIT: Googlettamalla näyttää siltä että Sauber Mersun kone ON vaihtunut jossain vaiheessa ja siinä nyt oleva moottori EI OLE alkuperäinen oranssikannuinen.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
John
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
EUROPELIT: VW 1300 ( PINK KAR )
AMERICANS: Ford Mustang 1965 ( REVELL / NINCO )
C -GRUPPE: Porsche 962 ( SCALEXTRIC 1993 18.000 rpm )
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tonni: Fiat & Alpine A110
Euro: ? & ?
American: ? & Mercury
C-Gruppe: Porsche 962 & Sauber Mercedes
ajetaan millä ajetaan ja Gilettellä loput
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- chevelle santeri
-
- Poissa
- Senior Boarder
-
- Viestejä: 174
- Vastaanotettu kiitos 7
Tonni: Fiat 1000 TCR (Reprotec)
Euro: Ford Cortina (Scalextric)
Jenkki: Chevrolet Camaro (Scalextric)
C-ryhmä: Porsche 956K (Slot.It)
(Jotain myyntitavaraakin tulee mukaan)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
No perinteisesti tonniluokan sääntö on ollut tuo max 1000cc ja tästä on pidetty kiinni. Olen nähnyt pari Cortinaa, oman valmistamani ja Hämeenlinnasta peräisin olevan, joilla pesee perusminit ja Abarthit mennen tullen, joten ehkäpä jätetään tuo auto pois tonniluokasta.
Lotus Cortinalla pääsee ajamaan euroluokkaa.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tonni: SEAT 850 COUPÈ ( SXC)
Euro: Ford Escort
Jenkki: Chevrolet Camaro (Scalextric)
C-ryhmä: Sauber Mercedes (Slot.It)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kerhon puolelta tulee todennäköisesti:
Julius
Mikko
Tapsa
Arto
Kurre
Kalle
Hape
Tommi
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
ajetaan millä ajetaan ja Gilettellä loput
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.