- Viestejä: 1210
- Vastaanotettu kiitos 37
2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu
- muutoksia Historic Rally -luokassa: mm. moottorit, vanteet
- muutoksia GTP-luokassa: alusta
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Noh, tuskin autoasi hylätään jos satut erehtymään katsastukseen magnesiumvanteilla. On mahdollista, että jopa keraamiset vanteet menisivät läpi. Ehkä siinä tapauksessa, jos omavalmistevanteissa lukisi sisäpinnalla "flush & go" saattaisin kysyä, että mitäs materiaa nämä vanteet olivatkaan..?
Säännöt on hyvä olla, mutta onneksi Fincup on vain Fincupia.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Luokan säännöissä on lueteltu kasa auton komponentteja joiden on oltava alkuperäisiä tai vakiota. Lisäksi on kerrottu joitakin komponentteja jotka ovat vapaita.
Mites sitten ne auton komponentit ja osat joista säännöt eivät mainitse mitään? Ovatko ne vapaita?
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Vanteet: halkaisijaltaan alkuperäisen mitoituksen mukaiset muovivanteet edessä, takana sallittu myös alumiinivanteet
(max 1mm poikkeama halkaisijassa sallitaan).
Tarkoittaako ko.lause sitä että 1 mm:n poikkeama on sallittu ainoastaan taka-akselin alumiinivanteissa? Vai onko ajatuksena ollut sallia poikeama myös etuakselin vanteille?
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Säännöistä:
Lisäpainot
Lisäpainot sijoitettava kaikissa luokissa kokonaisuudessaan auton pohjalevyn sisälle (ei pohjalevyn aukkoihin, ritilöihin,
ruuvipaikan kierteisiin tai pohjan alapuolelle muihinkaan pohjan tasalle asennuksen mahdollistaviin aukkoihin.
Poikkeuksena pohjalevyssä autosta poistetun magneetin jättämän tyhjän tilan saa täyttää lisäpainolla.
Näin toimien auton alkuperäiset magneetin pidikkeet oltava paikallaan .
Kisoissa näkyy autoja joissa lisäpainoja on sijoitettu irrallisen moottoripukin alapinnan tasolle. Koska nämä autot ovat läpäisseet katsastuksen, niin ilmeisesti painojen sijoittaminen näin on tulkittu sääntöjen mukaiseksi?
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Jos paino lisätään auton pohjaan, niin se pitää tehdä kuvassa näkyvällä tavalla jossa paino ei tule LÄHELLEKÄÄN pohjan alimman pinnan tasoa.
Edellisen Hämeenlinnan kisan kalustoon mulla ei ole näkemystä. Sen sijaan siihen, mitä mieltä kaikesta tästä sääntökikkailusta olen mulla ON selvä näkemys:
Tästä autoratakisailusta 1/32 skaalassa on niin lyhyt matka lähiöpihojen hiekkalaatikolle ja siellä rapautuvaan 1/64 die cast -kalustoon, että onko oikeasti taas unohtumassa minkä kanssa ollaan tekemisissä? Rakentakaa ne autonne ajan kanssa kotona sääntömääräiseen sellaiseen jiiriin, että päästään kisaamaan aikataulussa ilman katsastuksen tökkimistä jne. Minua ei ainakaan kohta kiinnosta kiertää kisoissa pilaamassa omaa päivääni posmottamassa aina samoista asioista.
- KR -
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sääntöjen tulkinta lisäpainoasiassa saattaa kuljettajien ja katsastajien kesken vielä loppukauden kilpailuissa olla toisistaan poikkeavaa, mutta kauden edellisetkin kisat on saatu tästä huolimatta ajaettua. Epäilemättä näin tulee käymään myös kauden toisella puolikkaalla (sekä tulkintojen että kilpailujen läpiviemisen suhteen).
KaiR
SSH ry.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.