- Viestejä: 2256
- Vastaanotettu kiitos 179
KUTSU: 7th NOKIAN NAHINAT - Vintage Slot 31.3.2018
29.03.2018 04:58 - 29.03.2018 09:33 #37426
: KaiR
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU: 7th NOKIAN NAHINAT - Vintage Slot 31.3.2018
Voin tuoda sulle Otto tarvittaessa lisäkalustoa jos noin paljon puuttuu.
Esim.
Luokka 2. 1/32 GT-autot: Austin Healey 3000, Scalextric C.74 (RX)
Luokka 3. 1/32 Prototyypit: Porsche 917/10 Märklin *
Luokka 4. 1/32 Formulat Matra-Ford V8 Airfix Johnson 111
Esim.
Luokka 2. 1/32 GT-autot: Austin Healey 3000, Scalextric C.74 (RX)
Luokka 3. 1/32 Prototyypit: Porsche 917/10 Märklin *
Luokka 4. 1/32 Formulat Matra-Ford V8 Airfix Johnson 111
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 29.03.2018 09:33 KaiR.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
29.03.2018 07:45 #37427
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa KUTSU: 7th NOKIAN NAHINAT - Vintage Slot 31.3.2018
11 kuskia = kahdessa lähdössä menee kaikki luokat. Hieman vähemmän kuin aiempina vuosina, mutta ei haittaa koska näissä karkeloissa kaikki kuskit ovat kovempia kuin 90 %:ia muista kuskeista 
Tarkempi aikataulu tänään (tai viimeistään perjantaina)
-kaitsu
Tarkempi aikataulu tänään (tai viimeistään perjantaina)
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
29.03.2018 10:11 #37429
: 271980
Vastaus käyttäjältä 271980 aiheessa KUTSU: 7th NOKIAN NAHINAT - Vintage Slot 31.3.2018
Jos se on mahdollista niin olis kyllä kiva. Ota mukaan niin pääsee ajamaan useamman luokan. Kiitos
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
29.03.2018 12:02 #37430
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa KUTSU: 7th NOKIAN NAHINAT - Vintage Slot 31.3.2018
Aikataulu ja ajokaavio:
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Liitetiedostot:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
31.03.2018 14:45 - 31.03.2018 14:45 #37437
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa KUTSU: 7th NOKIAN NAHINAT - Vintage Slot 31.3.2018
Tulokset:
:
:
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 31.03.2018 14:45 Kaitsu.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
31.03.2018 18:03 #37440
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa KUTSU: 7th NOKIAN NAHINAT - Vintage Slot 31.3.2018
Sitten vähän pohdintoja vintage-kisan tiimoilta.
Osanottajien määrä jäi tällä kertaa vähäisemmäksi kuin aiempina vuosina. Joukosta puuttui useita vintage-kisojen "vakikasvoja". Toisaalta mukana oli nyt uusia naamoja, mikä on aina piristävää. Osanottajien määrä (11) oli itseasiassa varsin passeli tämänkaltaiseen kisailuun ja päivästä muodostui varsin kompakti paketti kisojen loppuessa joskus klo 14.30 aikoihin.
Ilmeisesti ripeästi edenneestä päivästä johtuen kuului toiveita tyyliin "lisää luokkia". Periaatteessa helppo toteuttaa, mutta takavuosien 16+ luokkaa ei ehkä ole ihan järjestäjän toiveissa ykkösenä. Toki muutaman luokan voisi lisätä, mutta jos osanottajamäärä yhtäkkiä paukahtaa taas lukemiin kolme tai neljä erää per luokka, niin johan on taas päivällä mittaa...
Jos nykyisiä luokkia tarkastelee, niin 1/32 kotirataluokat näyttävät toimivan hyvin. Kalustoa löytyy. Kuskeja löytyy. Radalla nähdään tiukkoja kaksinkamppailuja joskus hyvinkin erilaisten autojen välillä. Yksinkertaisin ja helpoin tapa luoda lisäluokkia olisikin varmaan 1/32-kotirataluokat. Esim. formulathan meillä on jaettu kahteen aikakauteen. Samanlainen jako esim. GT-luokassa toisi radalle ehkä realistisemman näköisiä lähtöjä. 70-luvun lopun ralliauto ja 50-luvun avoauto samassa lähdössä ei näytä ihan siltä että ne olisivat kohdanneet oikeassa elämässä...
1/32-kerholuokan alkuperäisenä tarkoituksena oli olla luokka, jossa vedetään selvästi kotirata-autoja korkeammalla viritysasteella. Tämän päivän tulokset osoittivat että tämä tavoite ei toteudu. Viivalla oli yksi (1) auto jonka suorituskyky oli selkeästi yli kotiratakaluston. Jos jengillä ei ole kiinnostusta tuoda viivalle vehkeitä jotka pärjäävät miedosti tuunatuille Scalextriceille, niin silloin luokka on kohtuullisen turha.
1/24-luokat ovat vähän kiikun kaakun. Nyt kun muutama vakikasvo puuttui, niin GT/proto-luokka jäi melkoisen vaisuksi (4 kuskia). 1/24 Formulaluokkaa tuskin vuoden päästä ajetaan. Luokka otettiin mukaan tänä vuonna "yleisön (lue: kilpailijoiden pyynnöstä". Tulos: yksi (1) osanottaja...
1/24 "kisapelien" luokka luotiin aikoinaan sillä ajatuksella, että maastamme mahdollisesti löytyvät ikivanhat slottikisapelit saadaan hierottua kuntoon ja radalle. Jossain määrin tässä on onnistuttu; tälläkin kertaa radalla nähtiin kaksi erittäin hyväkuntoista 60-luvun "oikeaa" slottikisapeliä. Valitettavasti luokan osanottajamäärä oli pieni (4) ja kaluston erilaisuudesta ja valtavista nopeuseroista johtuen varsinaista kisaa ei saada aikaan. Rataa 70-luvun siivettömällä vehkeellä tahkotessa tuli kyllä mieleen, että kireillä skaala-autoilla kisaaminen Nokwoodissa olisi varmaan äärimmäisen hyvää ajoharjoittelua. Olkoonkin, että romuakin siinä leikissä varmaan syntyisi. Joku "Nokia Open" voisi olla aika mielenkiintoinen kokeilu, mutta se ei ole enää vintagea...
Kokonaisuutena hyvä kisapäivä ja ensi vuonna taas pääsiäislauntaina, joka onkin silloin varsin myöhään (20.4.2019).
-kaitsu
Osanottajien määrä jäi tällä kertaa vähäisemmäksi kuin aiempina vuosina. Joukosta puuttui useita vintage-kisojen "vakikasvoja". Toisaalta mukana oli nyt uusia naamoja, mikä on aina piristävää. Osanottajien määrä (11) oli itseasiassa varsin passeli tämänkaltaiseen kisailuun ja päivästä muodostui varsin kompakti paketti kisojen loppuessa joskus klo 14.30 aikoihin.
Ilmeisesti ripeästi edenneestä päivästä johtuen kuului toiveita tyyliin "lisää luokkia". Periaatteessa helppo toteuttaa, mutta takavuosien 16+ luokkaa ei ehkä ole ihan järjestäjän toiveissa ykkösenä. Toki muutaman luokan voisi lisätä, mutta jos osanottajamäärä yhtäkkiä paukahtaa taas lukemiin kolme tai neljä erää per luokka, niin johan on taas päivällä mittaa...
Jos nykyisiä luokkia tarkastelee, niin 1/32 kotirataluokat näyttävät toimivan hyvin. Kalustoa löytyy. Kuskeja löytyy. Radalla nähdään tiukkoja kaksinkamppailuja joskus hyvinkin erilaisten autojen välillä. Yksinkertaisin ja helpoin tapa luoda lisäluokkia olisikin varmaan 1/32-kotirataluokat. Esim. formulathan meillä on jaettu kahteen aikakauteen. Samanlainen jako esim. GT-luokassa toisi radalle ehkä realistisemman näköisiä lähtöjä. 70-luvun lopun ralliauto ja 50-luvun avoauto samassa lähdössä ei näytä ihan siltä että ne olisivat kohdanneet oikeassa elämässä...
1/32-kerholuokan alkuperäisenä tarkoituksena oli olla luokka, jossa vedetään selvästi kotirata-autoja korkeammalla viritysasteella. Tämän päivän tulokset osoittivat että tämä tavoite ei toteudu. Viivalla oli yksi (1) auto jonka suorituskyky oli selkeästi yli kotiratakaluston. Jos jengillä ei ole kiinnostusta tuoda viivalle vehkeitä jotka pärjäävät miedosti tuunatuille Scalextriceille, niin silloin luokka on kohtuullisen turha.
1/24-luokat ovat vähän kiikun kaakun. Nyt kun muutama vakikasvo puuttui, niin GT/proto-luokka jäi melkoisen vaisuksi (4 kuskia). 1/24 Formulaluokkaa tuskin vuoden päästä ajetaan. Luokka otettiin mukaan tänä vuonna "yleisön (lue: kilpailijoiden pyynnöstä". Tulos: yksi (1) osanottaja...
1/24 "kisapelien" luokka luotiin aikoinaan sillä ajatuksella, että maastamme mahdollisesti löytyvät ikivanhat slottikisapelit saadaan hierottua kuntoon ja radalle. Jossain määrin tässä on onnistuttu; tälläkin kertaa radalla nähtiin kaksi erittäin hyväkuntoista 60-luvun "oikeaa" slottikisapeliä. Valitettavasti luokan osanottajamäärä oli pieni (4) ja kaluston erilaisuudesta ja valtavista nopeuseroista johtuen varsinaista kisaa ei saada aikaan. Rataa 70-luvun siivettömällä vehkeellä tahkotessa tuli kyllä mieleen, että kireillä skaala-autoilla kisaaminen Nokwoodissa olisi varmaan äärimmäisen hyvää ajoharjoittelua. Olkoonkin, että romuakin siinä leikissä varmaan syntyisi. Joku "Nokia Open" voisi olla aika mielenkiintoinen kokeilu, mutta se ei ole enää vintagea...
Kokonaisuutena hyvä kisapäivä ja ensi vuonna taas pääsiäislauntaina, joka onkin silloin varsin myöhään (20.4.2019).
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.271 sekuntia