KILPAILUKUTSU: FIN CUP 2019 1/5 @ Tampere, Kaukajärvi, 24.11.2018
Scalextric GT Cup, DTM, Historic Rally, GT/Prototypes.
Aika ja -paikka: Lauantai 24.11.2018, klo 09.00 alkaen, Kaukajärven vapaa-aikatalo, Käätykatu 8, kellarikerros, Tampere.
Aikataulu
09.00 Ovet auki + vapaa harjoittelu
10.15 Harjoittelu päättyy ja katsastus alkaa
11.00 Kilpailu alkaa
16.00 Kilpailu päättyy (Vapaa-aikatalo sulkeutuu, lisäajasta mahdollisuus neuvotella, mutta se tulee tehdä kilpailua edeltävällä viikolla)
Ilmoittautuminen tähän viestiketjuun (päättyy torstaina 22.11.2018 klo 22:00).
Ilmoita selkeästi: Kuljettaja, luokka, automalli ja valmistaja, moottori.
Oman ohjaimen käyttö sallittu (ainoa sallittu käsisäädin on mekaaninen 25 ohmin vastuksella varustettu käsisäädin), liitäntä puhelinpistokkeella.
Radalla normaali kotiratakytkentä eli + oikealla.
Rata on neliurainen Fleischmann ~26 m, heatien pituudet 3 minuuttia. Radassa kaksi kallistettua päätyä: itäpääty 2 x 90 ast. ja länsipääty 1x180 ast.
Kerhojuoneessa ei ole mitään fasiliteetteja ruokien tms. lämmitykseen. Kahvion aukiolo riippuu onko talossa jotain muita tapahtumia. Tilat ratahuoneessa ahtaat. Oma mekkipöytä voi helpottaa kaikkien elämää.
Kilpailun johto ja autojen katsastus Kai Ruusunen.
Harjoittelemaan pääsee aina vapaa-aikatalon ollessa auki (Ma-pe klo 07.30 - 21.30, la klo 09.00 - 16.00, su klo 10.00 - 17.00).
Kilpailuun osallistuminen vaatii SSH ry:n jäsenmaksun sekä SSH ry:n kilpailulisenssin.
Huolehdithan, että olet maksanut oman jäsenmaksusi sekä lisenssin ennen ensimmäistä kilpailulähtöäsi.
Jäsenmaksu 10 € ja kausilisenssi 20 €. Pelkällä jäsenmaksulla voi osallistua yhteen kisaan, aktiivikilpailija maksaa 30 € / kausi.
Lisenssimaksulla saa ajaa kaikissa SSH ry:n kilpailuissa. Alaikäinen perhejäsen saa ajaa samalla lisenssillä.
Jäsenmaksut maksetaan suoraan tilille: FI51 5750 0120 1458 50, BIC OKOYFIHH. Merkitse viestikenttään maksun kohteena olevien henkilöiden nimet (etu- ja sukunimi). Kertakisan maksu (jäsenmaksu) on 10,- maksettava suoraan tilille, kilpailupaikalla ei yhdistykselle kuuluvia jäsen-/kisamaksuja oteta vastaan käteisellä.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- chevelle santeri
-
- Poissa
- Senior Boarder
-
- Viestejä: 169
- Vastaanotettu kiitos 7
Scalextric GT Cup
Historic Rally: Seat 131, SCX, RX-42B
DTM: BMW M3, Carrera, vakio
GT/P: Black Bull, Black Arrow, Hunter
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Scalextric GT Cup
DTM: BMW M3, E200
Historic Rally: Fiat 124 Spider, SCX, RX42B
GT/P: MB SLS, Scaleauto, SC-0025
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Scalextic GT cup
DTM: BMW M4 Carrera, vakio
Historic rally: MB 220 SE revell, vakio
GT/P: Porsche kremer, avant slot, hunter
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Scalextric GT Cup
DTM: AMG Mercedes-Benz C-Coupe, E200
Ralli; Seat 1430, SCX, SCX rx-42b
GT/P: Ferrari 458 GT3, Black Arrow, Black Arrow Sioux
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- A. J. Foyt
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
- Viestejä: 266
- Vastaanotettu kiitos 6
Scalextric GT Cup
DTM: BMW M4, Carrera, Carrera E200
Historic Rally: Fiat 131 Abarth, SCX, RX-42
GT/P: Peugeot 406 Coupé, Spirit, Slot.it Flat 6R
"The older I get, the faster I was."
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Edellytykset hyvälle kisalle siis olemassa. Allekirjoittanut ei tällä kertaa pääse osallistumaan muista kiireistä johtuen. Hyvät kisat siis kaikille osanottajille!
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Scalextric GT Cup
DTM: BMW M3, Carrera, Carrera E200
Historic Rally: Fiat 131 Abarth, SCX, RX-41/ Fiat stella SCX RX41
GT/P: Porshe Kremer, Avant slot, hunter/ Aston Martin Slot it Flat 6 rs
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Scalextric GT Cup
Carrera DTM: BMW M4 "M. Wittmann No 23", E200
History Rally: Renault Alpine A110, SCX, RX-42
GT/Proto: LOLA B10/60, Slot.it, Slot.it Flat 6 20.5k
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Scalextric GT Cup
1. Jyrki Vepsä
2. Otto Valtamo
3. Timo Kauppila
4. Jarmo Aallonen
5. Kai Ruusunen
6. A. J. Foyt
7. Tommi Laine
8. Santeri Savikko
Carrera DTM
1. Jyrki Vepsä
2. Timo Kauppila
3. Kai Ruusunen
4. A. J. Foyt
5. Otto Valtamo
6. Jarmo Aallonen
7. Tommi Laine
8. Santeri Savikko
Historic Rally
1. Jyrki Vepsä
2. Timo Kauppila
3. A. J. Foyt
4. Kai Ruusunen
5. Otto Valtamo
6. Jarmo Aallonen
7. Tommi Laine
8. Santeri Savikko
GT / Proto
1. Jyrki Vepsä
2. Timo Kauppila
3. Kai Ruusunen
4. A. J. Foyt
5. Jarmo Aallonen
6. Otto Valtamo
7. Tommi Laine
8. Santeri Savikko
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Katsastuksessa päästiin taas posmottamaan tutuista asioista ja uusistakin, sillä kisaan tuoduissa autoissa oli parikin keskustelua herättänyttä seikkaa jotka pitää tarkentaa. Totuttuun tapaan pientä korjattavaa löytyi sieltä täältä mutta pääosin autot olivat hyvässä jiirissä.
Scalextric GT Cupin aikana saatiin jo ekat "säädöt" kun sekä kilpailuohjelman pyörittäsessä että autojen tekniikassa sattui parit "mishapit". GT Cupin McLarenista petti virtajohto ja vara-autoon turvautuminen ei ollut hyvä vaihtoehto koska se tiedettiin puoli sekuntia / kierros kisa-autoja nopeammaksi. Kolvin puuttuessa McLaren siis korjattiin paikanpäällä ottamalla siihen uudet johdot moottoreineen päivineen lepovuorossa olleesta Aston Martinista! Kisa saatiin ajettua lopuun ja tulokset kelpasivat kaikille mutta 20 min saimme aikaa hukattua. Kiivaasta kisasta kertovat ratalta kerätyt siivenkappaleet.
DTM -luokka meni ongelmitta läpi ja oli oikeastaan ajettu ennenkuin huomasimmekaan.
Ralliluokassa meno oli näyttävää eikä vähiten Otto Valtamon MB 220:n vuoksi. Mersun kiskoessa rataa ympäri kuului suoralla vihellystä ja kurvissa kolinaa. Tommi ja A.J. ajoivat pitkään kisaa lähes rinta rinnan samanvärisillä 131 Abartheilla ja molemmat totesivat sen olevan rankkaa kun pää ei oikein aina tiedä kumpaa niistä pitää ajaa . Vaihtelevissa tilanteissa yksi kilpailija saattoi ensin pitää 1½ kierroksen kaulaa, sen jälkeen olla saman verran kärkeä perässä ja lopulta eroa saatiin vain muutaman osan verran!
GT/Proto -luokassa nähtiin sitten miten "isot pojat vetää kovaa" ja se rymistely oli tasaisempaa kuin monitori antoi olettaa. Kaukajärven radan luonteen ja nopeuden vuoksi kuljettajilta jää silloin tällöin kierroksia laskematta ja ne korjataan kisatuloksiin vasta finaalin päätyttyä. Näin ollen monitorilla näkyvä tilanne ei välttämättä ole todelinen ja kun GT/P A -finaali päättyi todettiin kolmen kärjen olevan samalla kierroksella!!! Finaalitulokset kolmelle parhaalla 121 kierrosta ja osat 62 - 54 -13! Kolmen minuutin pituisena ajettujen neljän heatin jälkeen kärkikaksikko on siis alle puolen sekunnin sisällä ja kolmaskin vain 2.5 sekuntia perässä.
Edellisessä GT/P -finaalissa nähtiin pari teknikaalia, kun yhdestä autosta irtosi rengas vanteineen pariinkin otteeseen, toisesta autosta kirposi moottori paikaltaan. Kummassakin tapauksessa viat korjattiin lennossa ja autot ajoivat maaliin.
Kyyti radalla on välillä niin kovaa että suunnilleen silmissä sumenee. Päivän aikana kaiteet kolisivat, irto-osat sekä ruuvit lentelivät radalla ja asiaan kuuluva musta huumori varikolla. Ratahuoneen ovet suljettiin klo 15.30 ja Kaukajärvi oli taas kerran näyttänyt että vanhassa vielä virtaa riittää.
- KR -
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.