11.04.2025
SM-kisat | Hyvinkää
19.04.2025
09:00AM - 19.04.2025
Nokian Nahinat

FinCup säännöt kausi 2022-2023

Lisää
02.08.2022 05:36 - 02.02.2023 19:59 #41500 : SSH ry
FinCup säännöt kaudelle 2022-2023 liitetiedostona.

Lisäys: Slot it dtm-sarjaan käy myös Mercedes c-class.

Moottori asiaa slot it dtm luokasta: Muutama kysymys tullut liittyen tähän. Näyttää siltä, että autoja tulee tilattaessa kahdella eri värisellä moottorin päädyllä(musta tai valkoinen). Vastaus: Ajetaan sillä moottorilla, joka tulee auton mukana.

BRM sääntö asiaa: Takarenkaiden minimi halkaisija 20mm. (ennen 20,5mm)


2.2.2023 Sääntö PDF päivitetty:
Slot.It DTM:
- Lisätty Mercedes Benz C-Class

BRM:
 - Päivitetty aikaisemmin ilmoitettu renkaan halkaisijasääntö
- Lisätty VW Scirocco

Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 02.02.2023 19:59 SSH ry. Syy: Sääntö PDF päivitetty

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.08.2022 09:01 #41506 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa FinCup säännöt kausi 2022-2023
Moi.

Pari kysymystä DTM-luokkaan luokitelluista Slot.It autoista:

- miksi sinne on luokiteltu Nissan Skyline GT-R, joka ei ole DTM-auto?
- miksi sinne ei ole luokiteltu Mercedes C-classia, joka on DTM-auto?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.09.2022 07:15 #41587 : SSH ry
Vastaus käyttäjältä SSH ry aiheessa FinCup säännöt kausi 2022-2023
Nissan Skyline GT-R on luokiteltu Fincupin Slot.It DTM-luokkaan, koska se vastaa teknisesti Slot.It:n DTM-autoja sekä on myös Touring-auto kuten DTM-autot. On totta, että DTM-sarjaan oikeasti ei tuolla mallilla osallistuttu, mutta lähelle rinnastettaviin sarjoihin kylläkin.

Mercedes C-Class on tarkoitus lisätä listaan sallituista malleista. Tietojen mukaan saattaa mennä alkuvuoteen asti, että ensimmäiset erät on ylipäätään saatavilla. Listaa tehdessä ei tuosta mallista ollut Slot.It:n kotisivuilla mitään mainintaa joten se jätettiin vielä siinä vaiheessa pois.

Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KaiR

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.11.2022 16:19 #42015 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa FinCup säännöt kausi 2022-2023
SLOT.IT DTM -luokan säännöistä;

11.2.9 Virtaharjat
Alkuperäiset tai alkuperäistä vastaavat


Miten määritellään tuo "alkuperäistä vastaavat"?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.11.2022 17:42 #42020 : SSH ry
Vastaus käyttäjältä SSH ry aiheessa FinCup säännöt kausi 2022-2023

Kaitsu kirjoitti: SLOT.IT DTM -luokan säännöistä;

11.2.9 Virtaharjat
Alkuperäiset tai alkuperäistä vastaavat


Miten määritellään tuo "alkuperäistä vastaavat"?

-kaitsu


Sääntökohta tarkoittaa että laahaimen tulee olla saman kaltainen kuin alkuperäinen, sekä kiinnitetty alkuperäistä vastaavalla tavalla.

Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.04.2023 12:21 - 17.04.2023 12:23 #42497 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa FinCup säännöt kausi 2022-2023
Jälleen yksi Finkampen -kausi saatu ajettua läpi ja hämmentävää kyllä tuli itsekin oltua melko monessa kapinassa mukana. Tämän vuoksi olen lukenut jopa sääntöjä ja sieltä on aina hyvä nostaa joitain asioita esiin. Otetaan lisäpainosääntö.

Tekniset yleissäännöt:

8.6 LISÄPAINOT
Lisäpainot on sijoitettava kokonaan auton sisäpuolelle. Luokkakohtaisia eroja lisäpainojen sijoittelussa. Katso luokkakohtaisista säännöistä.

DTM: Lisäpainot on sijoitettava kokonaan auton sisäpuolelle. Painojen sijoittaminen moottoripukkiin kielletty.

RALLY: Lisäpainot vapaat (SCX-autoissa magneetin koloon ei saa laittaa lisäpainoa, magneetin suojakotelo oltava paikoillaan)


GR 5: Lisäpainot sijoitettava kokonaan auton sisäpuolelle. Lisäpainojen asennusta ei sallita (edes osittain) yhteenkään pohjalevyn aukkoon. Erilliseen moottoripukkiin lisäpainojen sijoittaminen kielletty.

GT / Proto: Lisäpainot sijoitettava kokonaan auton pohjalevyn yläpuolelle. Erilliseen moottoripukkiin lisäpainojen sijoittaminen sallittu ilman alustan ja/tai moottoripukin työstämistä.


Omasta mielestäni lisäpainosääntöä ei tarvitsisi eikä saisi ilmaista näin monilla eri tavoilla. Yleissäännöissä otetaan puheeksi auton sisäpuolinen asennus, luokkakohtaisissa säännöissä mainitaan pohjalevyn yläpuolinen asennus, välillä tarkennetaan pohjalevyn aukkoja myöten. Ja Historic Rally!!! Luokkakohtaisia eroja lisäpainojen sijoittelussa. -> Katso luokkakohtaisista säännöistä. -> Lisäpainot vapaat!!! 

Jos nyt olisin ilmestynyt kisaan ralliauton kanssa, jossa pohjan alapuolella olisi ollut liimattuna lyijypainot niin olisiko hylkäysperusteita löytynyt? Itse ainakin koen sääntöjen tässäkin tapauksessa tarkentuvan sitä mukaa mitä pitemmälle säännöissä mennään ja jos lisäpainojen sijoittelu tarkennetaan luokkakohtaisesti, niin kyllä Historic Rallyn vapaat painot joku toinenkin sinne pohjan alle haluaa asentaa.

Onneksi Fincupia on saatu ajaa hyvällä boogiella ja sääntöjen pienet epämääräisyydet on saatu sulateltua kisapaikoilla hyvin rullaavaksi kilpasarjaksi. Toivottavasti sama toteutuu jatkossakin.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 17.04.2023 12:23 KaiR.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: haukku, SSH ry

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.349 sekuntia