- Viestejä: 148
- Vastaanotettu kiitos 70
FinCup säännöt kausi 2023-2024
25.07.2023 20:47 - 09.11.2023 05:34 #42594
: SSH ry
PÄIVITYS:
Palautteen ja kisapäiväkokemusten myötä hallitus on hyväksynyt seuraavat tarkennukset kauden '23-'24 sääntöihin.
GT/P: Automalliin kaupallisesti saatavilla olevat Lexan lasit sallittu.
Historic-R: Avant Slot BMW 2002 sallittu.
Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
FinCup säännöt kausi 2023-2024 kirjoittanut SSH ry
PÄIVITYS:
Palautteen ja kisapäiväkokemusten myötä hallitus on hyväksynyt seuraavat tarkennukset kauden '23-'24 sääntöihin.
GT/P: Automalliin kaupallisesti saatavilla olevat Lexan lasit sallittu.
Historic-R: Avant Slot BMW 2002 sallittu.
Suomen Scalextric Harrastajat ry hallitus
Viimeksi muokattu: 09.11.2023 05:34 SSH ry. Syy: Sääntötarkennus
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
17.08.2023 18:39 #42623
: Mickå
Vastaus käyttäjältä Mickå aiheessa FinCup säännöt kausi 2023-2024
Hei,
Mietteitä historic rallin sarjaan liittyen :
Nyt kun Historicciinkin tuli tuo 1mm maavara, joka mitataan akseleiden väliltä, tekee se yhdestä jos toisesta autosta kiikkerämmän.
En aivan ymmärrä, miksi kiikkerimpään luokkaan tehdään tiukennuksia? Luokan sallitut autot ovat kaikki lähtökohtaisesti erittäin kiikkeriä suoraan boxista otettuna - ja vielä työstämisen jälkeenkin.
Lähden joka tapauksessa mielenkiinnolla uuteen kauteen ja kyseiseen luokkaan.
Jos toiveen saa esittää, niin voisiko joihinkin autoihin tehdä pieniä poikkeusmyönnytyksiä. Esim. voisiko fly:n porschesta ottaa rungon pohjasta sen pakoputki laatikon joka torottää 3-4mm ulkona muusta rungosta? Siitä saisi heti kisakuntoisen auton sarjaan. Auto pysyy vaikeana tästä toiveesta huolimatta, koska painopiste pysyy moottorin sijainnin takia edelleen epäsuotuisassa asemassa.
Kisakautta innolla odottaen,
Mickå
Mietteitä historic rallin sarjaan liittyen :
Nyt kun Historicciinkin tuli tuo 1mm maavara, joka mitataan akseleiden väliltä, tekee se yhdestä jos toisesta autosta kiikkerämmän.
En aivan ymmärrä, miksi kiikkerimpään luokkaan tehdään tiukennuksia? Luokan sallitut autot ovat kaikki lähtökohtaisesti erittäin kiikkeriä suoraan boxista otettuna - ja vielä työstämisen jälkeenkin.
Lähden joka tapauksessa mielenkiinnolla uuteen kauteen ja kyseiseen luokkaan.
Jos toiveen saa esittää, niin voisiko joihinkin autoihin tehdä pieniä poikkeusmyönnytyksiä. Esim. voisiko fly:n porschesta ottaa rungon pohjasta sen pakoputki laatikon joka torottää 3-4mm ulkona muusta rungosta? Siitä saisi heti kisakuntoisen auton sarjaan. Auto pysyy vaikeana tästä toiveesta huolimatta, koska painopiste pysyy moottorin sijainnin takia edelleen epäsuotuisassa asemassa.
Kisakautta innolla odottaen,
Mickå
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
17.08.2023 18:39 #42624
: Mickå
Vastaus käyttäjältä Mickå aiheessa FinCup säännöt kausi 2023-2024
Hei,
Mietteitä historic rallin sarjaan liittyen :
Nyt kun Historicciinkin tuli tuo 1mm maavara, joka mitataan akseleiden väliltä, tekee se yhdestä jos toisesta autosta kiikkerämmän.
En aivan ymmärrä, miksi kiikkerimpään luokkaan tehdään tiukennuksia? Luokan sallitut autot ovat kaikki lähtökohtaisesti erittäin kiikkeriä suoraan boxista otettuna - ja vielä työstämisen jälkeenkin.
Lähden joka tapauksessa mielenkiinnolla uuteen kauteen ja kyseiseen luokkaan.
Jos toiveen saa esittää, niin voisiko joihinkin autoihin tehdä pieniä poikkeusmyönnytyksiä. Esim. voisiko fly:n porschesta ottaa rungon pohjasta sen pakoputki laatikon joka torottää 3-4mm ulkona muusta rungosta? Siitä saisi heti kisakuntoisen auton sarjaan. Auto pysyy vaikeana tästä toiveesta huolimatta, koska painopiste pysyy moottorin sijainnin takia edelleen epäsuotuisassa asemassa.
Kisakautta innolla odottaen,
Mickå
Mietteitä historic rallin sarjaan liittyen :
Nyt kun Historicciinkin tuli tuo 1mm maavara, joka mitataan akseleiden väliltä, tekee se yhdestä jos toisesta autosta kiikkerämmän.
En aivan ymmärrä, miksi kiikkerimpään luokkaan tehdään tiukennuksia? Luokan sallitut autot ovat kaikki lähtökohtaisesti erittäin kiikkeriä suoraan boxista otettuna - ja vielä työstämisen jälkeenkin.
Lähden joka tapauksessa mielenkiinnolla uuteen kauteen ja kyseiseen luokkaan.
Jos toiveen saa esittää, niin voisiko joihinkin autoihin tehdä pieniä poikkeusmyönnytyksiä. Esim. voisiko fly:n porschesta ottaa rungon pohjasta sen pakoputki laatikon joka torottää 3-4mm ulkona muusta rungosta? Siitä saisi heti kisakuntoisen auton sarjaan. Auto pysyy vaikeana tästä toiveesta huolimatta, koska painopiste pysyy moottorin sijainnin takia edelleen epäsuotuisassa asemassa.
Kisakautta innolla odottaen,
Mickå
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.201 sekuntia