- Viestejä: 1383
- Vastaanotettu kiitos 101
Speedy viikko 1/2009 hommia, maali häämöttää
04.01.2009 16:31 #10206
: lordjw
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Speedy viikko 1/2009 hommia, maali häämöttää kirjoittanut lordjw
Teres!
Hommia on huhkittu pyhät ja Speedy on loppusuoralla.
Sähköt on vedetty ja Kurren kanssa otettiin jo Jägermeistereilla (Revell DRM BMW vs NINCO Touring Alfa) kisaa.
Sähkö tuntui olevan hyvä radan kaikissa kohdissa ja nyt vain naksutellaan nitojalla piuhat pöydän alle kiinni. Muutama hassu piuha puuttuu. Jos sähkö jossakin kuitenkin notkahtaa, niin pistekorjataan.
Eli jos innokkaita on, niin tähdätään keskiviikkoon 7.1.2009 ja mahdollisesti seuraavaan lauantaihin. Imurointia ja radan tsekkaamista ja tasoittelua olisi tarjolla. Joidenkin kohtien maalaamista.
Ai niin ja ratamerkinnätkin pitäisi tehdä, värit ja osat.
Jarkko voi varmaankin jatkaa työlistaa tästä.
Yritän pistää ajanoton kondikseen niin pian kuin suinkin. Radalla on noin 6A poveri kytketty ja sitä voi testata. Alkuvaiheessa on riski, että remontin jäljiltä radalla on metallinpalasia ja joitakin satunnaisia oikosulkuja voi vielä tulla. Viimeeksi tällainen oli sinisellä uralla, joka lähti kuitenkin toimimaan.
T: Julius
Hommia on huhkittu pyhät ja Speedy on loppusuoralla.
Sähköt on vedetty ja Kurren kanssa otettiin jo Jägermeistereilla (Revell DRM BMW vs NINCO Touring Alfa) kisaa.
Sähkö tuntui olevan hyvä radan kaikissa kohdissa ja nyt vain naksutellaan nitojalla piuhat pöydän alle kiinni. Muutama hassu piuha puuttuu. Jos sähkö jossakin kuitenkin notkahtaa, niin pistekorjataan.
Eli jos innokkaita on, niin tähdätään keskiviikkoon 7.1.2009 ja mahdollisesti seuraavaan lauantaihin. Imurointia ja radan tsekkaamista ja tasoittelua olisi tarjolla. Joidenkin kohtien maalaamista.
Ai niin ja ratamerkinnätkin pitäisi tehdä, värit ja osat.
Jarkko voi varmaankin jatkaa työlistaa tästä.
Yritän pistää ajanoton kondikseen niin pian kuin suinkin. Radalla on noin 6A poveri kytketty ja sitä voi testata. Alkuvaiheessa on riski, että remontin jäljiltä radalla on metallinpalasia ja joitakin satunnaisia oikosulkuja voi vielä tulla. Viimeeksi tällainen oli sinisellä uralla, joka lähti kuitenkin toimimaan.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- ptoivan
- Vieras
-
04.01.2009 19:14 #10208
: ptoivan
Vastaus käyttäjältä ptoivan aiheessa Speedyn eteneminen
Terve,
Kävin tänään 4.1 paikalla ja huomasin että sähköä on, joten otin tyypit niillä Jarkon saippuarasioilla jotka siinä radalla oli.
Pätkimistä ja rykimistä riitti, rata on likainen ja niin ovat varmaan autossa virtajohtimetkin joten varmuutta ei sähkönkulusta tullut? mutta pääsin kierroksen läpi
Millähän aineella rataa kannattaisi pestä?
Yllättäen löysin useita kohtia kaiteissa jossa kaiteiden päät olivat limittäin väärään suuntaan, kittailin näitä jottei mene autot rikki.
Eli mustaa ja harmaata maalia tarvitaan vielä.
Ai niin, jossain kohtaa rataa oli ratapalojen liitos noussut hieman ylös harmittavasti taas väärään suuntaan.
Unohdin painaa sen reunan alas jottei taas menisi autot rikki. Jossain keskivaiheilla rataa se taisi olla?
Pyrin tulemaan keskiviikkona.
Pera
Kävin tänään 4.1 paikalla ja huomasin että sähköä on, joten otin tyypit niillä Jarkon saippuarasioilla jotka siinä radalla oli.
Pätkimistä ja rykimistä riitti, rata on likainen ja niin ovat varmaan autossa virtajohtimetkin joten varmuutta ei sähkönkulusta tullut? mutta pääsin kierroksen läpi

Millähän aineella rataa kannattaisi pestä?
Yllättäen löysin useita kohtia kaiteissa jossa kaiteiden päät olivat limittäin väärään suuntaan, kittailin näitä jottei mene autot rikki.
Eli mustaa ja harmaata maalia tarvitaan vielä.
Ai niin, jossain kohtaa rataa oli ratapalojen liitos noussut hieman ylös harmittavasti taas väärään suuntaan.
Unohdin painaa sen reunan alas jottei taas menisi autot rikki. Jossain keskivaiheilla rataa se taisi olla?
Pyrin tulemaan keskiviikkona.
Pera
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
04.01.2009 20:10 #10209
: lordjw
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Jarkkon autot
Joo,
Valitettavasti ne Jarkon Hyundai Accentit ovat tulleet tiensä päähän. Toisesta on taka-akselin laakerikannake irti ja massu laahaa rataa ja renkas raapii koppaa. Yhtä jumia sen auton kanssa. Se on siis se, joka edes kulkee eteenpäin. Siitä toisesta on sitten palanut moottori ja se on ihan puhtaasti meikäläisen vika. Radalle jäi kontaktien putsaamisesta pieniä teräsvillan palasia ja pohjastaan avonainen moottori imaisi metallia sisään ja moottori paloi. Kaapissa olisi ollut meikäläisen testiautoja, olisit lähettänyt tekstarin, niitä olisi voinut käyttää testeihin.
Yksi ohjain paloi myös testeissä, mutta hommaan siihen vastuksen niin saadaan sekin kuntoon. Valitukset Jarkolle autojen romuttumisesta, moottorin vaihdolla kahdesta saisi yhden toimivan. Kunnollisella korjaamisella tietenkin molemmat saa taas tarvittaessa tien päälle.
Miehiä paikalle keskiviikkona ja ajokalustoa mukaan. Mieluusti myös virtasyöppöä magneettikalustoa, nin nähdään meneekö ne. Mukaan mieluusti myös puhdas sanko ja jokin rätti, että voitaisiin pestä rata alustavasti. Mahdollisesti lattioiden puunausta ennen radan pesua.
T: Julius
Valitettavasti ne Jarkon Hyundai Accentit ovat tulleet tiensä päähän. Toisesta on taka-akselin laakerikannake irti ja massu laahaa rataa ja renkas raapii koppaa. Yhtä jumia sen auton kanssa. Se on siis se, joka edes kulkee eteenpäin. Siitä toisesta on sitten palanut moottori ja se on ihan puhtaasti meikäläisen vika. Radalle jäi kontaktien putsaamisesta pieniä teräsvillan palasia ja pohjastaan avonainen moottori imaisi metallia sisään ja moottori paloi. Kaapissa olisi ollut meikäläisen testiautoja, olisit lähettänyt tekstarin, niitä olisi voinut käyttää testeihin.
Yksi ohjain paloi myös testeissä, mutta hommaan siihen vastuksen niin saadaan sekin kuntoon. Valitukset Jarkolle autojen romuttumisesta, moottorin vaihdolla kahdesta saisi yhden toimivan. Kunnollisella korjaamisella tietenkin molemmat saa taas tarvittaessa tien päälle.
Miehiä paikalle keskiviikkona ja ajokalustoa mukaan. Mieluusti myös virtasyöppöä magneettikalustoa, nin nähdään meneekö ne. Mukaan mieluusti myös puhdas sanko ja jokin rätti, että voitaisiin pestä rata alustavasti. Mahdollisesti lattioiden puunausta ennen radan pesua.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- BuickMan
- Vieras
-
05.01.2009 08:18 #10212
: BuickMan
Vastaus käyttäjältä BuickMan aiheessa Re: Speedy viikko 1/2009 hommia, maali häämöttää
Tulen keskiviikkona paikalle tosin autoja ei ole millä testata.. eikä kuulemma saa ostaa. Emännän mielestä on jo nyt kuulemma liikaa harrastuksia :oops: Paikalle pääsen joskus kuuden jälkeen.
T. Marek
T. Marek
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
05.01.2009 08:20 #10213
: Kurre
Vastaus käyttäjältä Kurre aiheessa Re: Speedy viikko 1/2009 hommia, maali häämöttää
Joitain kohtia radasta olen pessyt lähinnä sen takia kun sitä "aitakittiä" oli sinne joutunut :shock: . Imuroinut myös, mutta ei se auta niin pitkään kun tilaremontti on kesken esim. vieressä olevien mekkipöytien asennus (sirkkelöintiä vielä?). Ratamerkkien (urien värit) laittamisen aloitin lauantaina ja tänään teen loput. Miten radan"helmojen" kanssa, onko vanhat tallella, vai tuleeko uudet?. Sitä lattiamattoa kai olisi, mutta onko se liian jäykkää tms. tähän tarkoitukseen. Näkösuoja ainakin "salinpuolelta" olisi tarpeellinen.....Keskiviikkoon T.Kurre
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- -SPF-
- Vieras
-
05.01.2009 15:38 #10217
: -SPF-
Vastaus käyttäjältä -SPF- aiheessa Re: Speedy viikko 1/2009 hommia, maali häämöttää
Radan putsaamiseen on parasta erittäin mieto fairivesi, sumutepullosta ja nukkaamatonta rättiä perään. Pesu on hyvä jättää myöhemmäksi, kun pölyävät hommat tehty. Imurointi on hyvä tarkasti tehdä läpi radan.
Radan alaosa jää avonaiseksi ja tässä vaiheessa ei ainakaan laiteta kangasta reunustamaan rataa.
Radan reunustavat levyt kaareviin osiin vanerista lienee uupuvan vielä osittain. Levyt MDF levyjen kanssa puskusaumalla, jotta paksuus pysyy samana läpi reunuksen. Reunuksen maalaus oranssilla ulkoreunasta.
Radan reunusten fiksaamista ja maalaamista sekä maisemoinnin virittelyä riittää. Tänään tuli hankittua parit Vespat
Ei kannata ajaa radalta löytyvillä Hyundailla, ne ei ole ajokunnossa ja on vain pakattuna odottamaan paremaa aikaa, sääli tuo TX-5 kannun menetys...
Radan alaosa jää avonaiseksi ja tässä vaiheessa ei ainakaan laiteta kangasta reunustamaan rataa.
Radan reunustavat levyt kaareviin osiin vanerista lienee uupuvan vielä osittain. Levyt MDF levyjen kanssa puskusaumalla, jotta paksuus pysyy samana läpi reunuksen. Reunuksen maalaus oranssilla ulkoreunasta.
Radan reunusten fiksaamista ja maalaamista sekä maisemoinnin virittelyä riittää. Tänään tuli hankittua parit Vespat

Ei kannata ajaa radalta löytyvillä Hyundailla, ne ei ole ajokunnossa ja on vain pakattuna odottamaan paremaa aikaa, sääli tuo TX-5 kannun menetys...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- ilkkab
- Vieras
-
06.01.2009 19:20 #10223
: ilkkab
Vastaus käyttäjältä ilkkab aiheessa Re: Speedy viikko 1/2009 hommia, maali häämöttää
Olen tulossa keskiviikkona 7.1 klo 17 kieppeillä.
Lauantaina en tule, olen neppaamassa malliautoja.
Lauantaina en tule, olen neppaamassa malliautoja.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
10.01.2009 18:25 #10248
: lordjw
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Teres!
Lauantai oli tuloksellinen päivä. Reunat on maalattu, sähköt viimeistelty ja viimesiä nurtseja mustamaalauksia tehty. Enempää tuohon rataan ei kannata säätää, vaan putsata paikat ja aloittaa ajelut.
Otettiin taas kurren kanssa Jägermeister-skabat ja Otto viritteli rallivehjettä toimintaan.
Ajanotto tosin vielä puuttuu, siipiveikoilla tuntuu olevan kiire, joten keskityn ensin kingin ajanottoon.
T: Julius
Lauantai oli tuloksellinen päivä. Reunat on maalattu, sähköt viimeistelty ja viimesiä nurtseja mustamaalauksia tehty. Enempää tuohon rataan ei kannata säätää, vaan putsata paikat ja aloittaa ajelut.
Otettiin taas kurren kanssa Jägermeister-skabat ja Otto viritteli rallivehjettä toimintaan.
Ajanotto tosin vielä puuttuu, siipiveikoilla tuntuu olevan kiire, joten keskityn ensin kingin ajanottoon.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Leo
- Vieras
-
10.01.2009 23:31 #10249
: Leo
Vastaus käyttäjältä Leo aiheessa Kiirus
Siipiveikoilla on aina kiire!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.246 sekuntia