Model-Expo 2011 kilpailu
17.04.2011 18:48 #15364
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Model-Expo 2011 kilpailu
Kiitokset ARH:lle hienosta kisasta. Rata oli hyvä ja homma toimi. Kisalähdöt olivat hyviä ja radalla nähtiin useita kutkuttavan tiukkoja taistoja. No, Salmisen Aleksi veti muille kyllä jäljet selkään lähinnä näytöstyyliin
Muiden kesken olikin sitten tiukempaa. Pistekisaaminen toi mieleen vanhat Fin Cup -ajat.
Ainoa pettymys oli osanottajien määrä. Ainoastaan 12 kpl. Kun tästä vähennetään "ulkopuoliset" (slottikaverit yms.), niin paikalla oli kisaamassa ainoastaan seitsemän kotirata-/malliauto"skenen" harrastajaa. On valitettavaa, että harrastajakunnasta ei löydy laajempaa mielenkiintoa promotoida harrastetta. Model Expo oli loistava tilaisuus ajaa kilpaa "suuren yleisön" silmien alla ja tehdä lajia tälläkin tavoin tunnetuksi. Jos joku (tässä tapauksessa ARH) tekee valtavan työn radan rakentamisessa ja kilpailun järjestämisessä, niin olisi tietysti mukavaa että harrastajakunta arvostaisi tätä työtä osallistumalla tapahtumiin.
-kaitsu

Ainoa pettymys oli osanottajien määrä. Ainoastaan 12 kpl. Kun tästä vähennetään "ulkopuoliset" (slottikaverit yms.), niin paikalla oli kisaamassa ainoastaan seitsemän kotirata-/malliauto"skenen" harrastajaa. On valitettavaa, että harrastajakunnasta ei löydy laajempaa mielenkiintoa promotoida harrastetta. Model Expo oli loistava tilaisuus ajaa kilpaa "suuren yleisön" silmien alla ja tehdä lajia tälläkin tavoin tunnetuksi. Jos joku (tässä tapauksessa ARH) tekee valtavan työn radan rakentamisessa ja kilpailun järjestämisessä, niin olisi tietysti mukavaa että harrastajakunta arvostaisi tätä työtä osallistumalla tapahtumiin.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
18.04.2011 09:10 #15366
: Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: Model-Expo 2011 kilpailu
Tuota rataa on nyt vatvottu moneen kertaan, rakennetaan, ei rakenneta, rakennetaan, ei rakenneta... siitä syystä johtuen meni sitten viimeinen kuukausi aikas nopeesti, kun ModelExpo 2011 oli lyöty lukkoon. Ei sitten antanut enää luonto periksi, jättää hommaa kesken..
ARH:n puolesta erittäin laajasta ja suurilukuisesta tekijämäärästä haluan kiittää ennen kaikkea Hapaa ja Eemeliä, ei olisi onnistunut tämä projekti ilman heidän rakennuspanostustaan.
Loppuen lopuksi aika pienillä tuntimäärillä kokonaisuudessaan tuollaisen näköjään rakentaa. Samaten radan siirto oli aikas nopeeta, purku eilen ja siirto clubillle alkaen 18:00 - kotona tuli oltua saunassa 20:20-.. ajokuntoon sen laittaa noin tunnissa-kahdessa, riippuu "käsien" määrästä..
Tulokset piti tuleman tänä iltana kuvien kera, mutta ne tuleekin sitten huomisen aikana, illalla "pitää" mennä kattoon jotain kiekkopeliä.. samaten tulee muutama kuva otos..
Kuten Kaitsu kirjoitti niin Aleksi veti skraadut muiden selkään..
Kilpailijamääristä sen verta, että laatu korvaa määrän
Finaali nelikon kuskit tuli kaikki eri paikkakunnilta..
1. Aleksi Salminen, Lempäälä
2. Harri Kangasmäki, Helsinki
3. Kai Kivekäs, Tampere
4. Markus Nukari, Hämeenlinna
Kiitoksia kaikille jotka ylipäätään mahdollistivat sen, että saatiin homma onnistuneesti suoritettua.
Team Vatanen hoiti kisa-autojen kuntoonlaitot ja niitä hierottiin melkein koko lauantai päivä, pieniä modifikaatioita tehtiin, että ei sitten tuo etuspoikka raapinut kovinkaan paljoa kallistettujen kurvien pintaa..
- täytyy sanoa, että Nincon Acurat (light versio) toimi mielestäni erittäin hyvin ja renkaita kun joka välissä putsattiin "roudarinteipillä", niin näytti olevan pito-olosuhteet myös loistavat. Juuri sopivan kokoinen magneetti, jolloin kuskillekin jäi vielä oma haaste ajaa lujaa...
- kovimmat kierrosajat taisi Aleksilla olla luokkaa 12,7sekunttia / kierros..
- radan pituus kutakuinkin 48,2 metriä
Juliuksen toimittamissa laskureissa ja valmiiksi asennetussa tietsikassa ei missään vaiheessa ollut mitään ongelmaa. Ne asennettiin ekan kerran toimintaan keskiviikkoiltana ja kaikki toimi (ai mitenkä niin meni aikataulu tiukoille...)
Iso kiitos myös Minilandille (Pohjolan pesueelle), joka tuo Vihdissä ja Suomen ura-auto kartalla uusia tuulia.
Radan siirtokin onnistui aikas hyvin, clubille kun päästiin takaisin, niin pieni äksidentti rikkoi ainoastaan yhden suoran palan, kustannusarvio noin 4€ ... noh, noita palojahan on paljon jemmassa..
Rata on clubilla ajokunnossa varmaankin viikolla 18, nyt täytyy ensin "siivota" se tila kaikesta puupölystä yms... pois..
ARH:n puolesta erittäin laajasta ja suurilukuisesta tekijämäärästä haluan kiittää ennen kaikkea Hapaa ja Eemeliä, ei olisi onnistunut tämä projekti ilman heidän rakennuspanostustaan.
Loppuen lopuksi aika pienillä tuntimäärillä kokonaisuudessaan tuollaisen näköjään rakentaa. Samaten radan siirto oli aikas nopeeta, purku eilen ja siirto clubillle alkaen 18:00 - kotona tuli oltua saunassa 20:20-.. ajokuntoon sen laittaa noin tunnissa-kahdessa, riippuu "käsien" määrästä..
Tulokset piti tuleman tänä iltana kuvien kera, mutta ne tuleekin sitten huomisen aikana, illalla "pitää" mennä kattoon jotain kiekkopeliä.. samaten tulee muutama kuva otos..
Kuten Kaitsu kirjoitti niin Aleksi veti skraadut muiden selkään..
Kilpailijamääristä sen verta, että laatu korvaa määrän

Finaali nelikon kuskit tuli kaikki eri paikkakunnilta..
1. Aleksi Salminen, Lempäälä
2. Harri Kangasmäki, Helsinki
3. Kai Kivekäs, Tampere
4. Markus Nukari, Hämeenlinna
Kiitoksia kaikille jotka ylipäätään mahdollistivat sen, että saatiin homma onnistuneesti suoritettua.

Team Vatanen hoiti kisa-autojen kuntoonlaitot ja niitä hierottiin melkein koko lauantai päivä, pieniä modifikaatioita tehtiin, että ei sitten tuo etuspoikka raapinut kovinkaan paljoa kallistettujen kurvien pintaa..
- täytyy sanoa, että Nincon Acurat (light versio) toimi mielestäni erittäin hyvin ja renkaita kun joka välissä putsattiin "roudarinteipillä", niin näytti olevan pito-olosuhteet myös loistavat. Juuri sopivan kokoinen magneetti, jolloin kuskillekin jäi vielä oma haaste ajaa lujaa...
- kovimmat kierrosajat taisi Aleksilla olla luokkaa 12,7sekunttia / kierros..
- radan pituus kutakuinkin 48,2 metriä
Juliuksen toimittamissa laskureissa ja valmiiksi asennetussa tietsikassa ei missään vaiheessa ollut mitään ongelmaa. Ne asennettiin ekan kerran toimintaan keskiviikkoiltana ja kaikki toimi (ai mitenkä niin meni aikataulu tiukoille...)
Iso kiitos myös Minilandille (Pohjolan pesueelle), joka tuo Vihdissä ja Suomen ura-auto kartalla uusia tuulia.
Radan siirtokin onnistui aikas hyvin, clubille kun päästiin takaisin, niin pieni äksidentti rikkoi ainoastaan yhden suoran palan, kustannusarvio noin 4€ ... noh, noita palojahan on paljon jemmassa..
Rata on clubilla ajokunnossa varmaankin viikolla 18, nyt täytyy ensin "siivota" se tila kaikesta puupölystä yms... pois..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
19.04.2011 06:33 #15373
: KaiR
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Model-Expo 2011 kilpailu
Hyvin suunniteltu on jo puoliksi purettu. Siinä se jippo lienee. Pari kertaa ME -Auton tiloissa ajettiin Fincup Juliuksen Nincolla, Turussakin kerran. Joka ikisellä kerralla, kun yleensä koko kilpakaarti on ollut purkamassa rataa, on kilpavalmis rata purettu nippuun pöytineen päivineen noin vartissa! Komeasti on purku käynyt Model Exposakin jos jo pian 20 jälkeen on istuttu saunassa!
Radan toimivuus sekä teknisesti että ajofiiliksen pohjalta oli tosi hyvä joka kertonee sitä, että asialla olivat alansa osaajat. Kilpailijakaarti ei jäänyt osaamisessa yhtään huonommaksi. Iso kiitos kaikille kanssakilpailijoille ja erityisesti Pohjolan Kallelle, jonka tilalle pääsin jälki-ilmoittautuneena kisaan! Munhan piti vierailla messuilla jo lauantaina mutta ongelmat oman kulkineen kanssa siirsivät vierailun sunnuntaille. Onneksi, voi kaiketi jälkiviisaana sanoa. Oli hienoa kisata messuilla!
Ainoa asia mistä oikeasti messuilla piti urputtaa oli se lentonäytöksen äänentoisto! Kävin messujen Info -pisteessä mainitsemassa asiasta ja taisinpa laittaa messuorganisaatiollekin mailia asiasta. Eihän siinä, että volyymi pauhaa päälle 100 dB voimalla ollut järjen häivääkään!
- KR
Radan toimivuus sekä teknisesti että ajofiiliksen pohjalta oli tosi hyvä joka kertonee sitä, että asialla olivat alansa osaajat. Kilpailijakaarti ei jäänyt osaamisessa yhtään huonommaksi. Iso kiitos kaikille kanssakilpailijoille ja erityisesti Pohjolan Kallelle, jonka tilalle pääsin jälki-ilmoittautuneena kisaan! Munhan piti vierailla messuilla jo lauantaina mutta ongelmat oman kulkineen kanssa siirsivät vierailun sunnuntaille. Onneksi, voi kaiketi jälkiviisaana sanoa. Oli hienoa kisata messuilla!

Ainoa asia mistä oikeasti messuilla piti urputtaa oli se lentonäytöksen äänentoisto! Kävin messujen Info -pisteessä mainitsemassa asiasta ja taisinpa laittaa messuorganisaatiollekin mailia asiasta. Eihän siinä, että volyymi pauhaa päälle 100 dB voimalla ollut järjen häivääkään!
- KR
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
22.04.2011 11:10 #15397
: Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: Model-Expo 2011 kilpailu
tulokset ovat löydettävissä
www.autorataharrastajat.fi
sivuilta, kuvat yms.. tullee vielä tämän pääsiäisen aikana..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
22.04.2011 16:21 #15399
: Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: Model-Expo 2011 kilpailu
urakohtaiset erätulokset myös luettavissa/katseltavissa...
finaalin kolmannella uralla aleksi ajeli kaitsun uraa pitkin, joten ko. tulokset kuvissa eivät ole ajan tasalla.. aleksi +1kierros, kaitsu -1kierros
- ko. uralla, aleksi oli ykkönen, markus toinen, hapa kolmas ja kaitsu neljäs..
finaalin kolmannella uralla aleksi ajeli kaitsun uraa pitkin, joten ko. tulokset kuvissa eivät ole ajan tasalla.. aleksi +1kierros, kaitsu -1kierros
- ko. uralla, aleksi oli ykkönen, markus toinen, hapa kolmas ja kaitsu neljäs..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.202 sekuntia