24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

Ensimmäiset vanteet sorvattu

Lisää
27.02.2009 10:16 #10751 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Re: Ensimmäiset vanteet sorvattu
Jee,

Tosin tuolla määrityksellä esim. Ortmann ja Wiesel tippuvat pois. Myös kaikki edulliset SlotDevil vanteet, laakerit ja akselit on sen jälkeen kiellettyä kamaa.

Raadollisesti sanottuna kieltäminen ja valvominen on käytännössä mahdotonta, joten parempi vain sallia kaikki - ja muuttaa sääntöjä sallivampaan suuntaan.

Joku menee aina kuitenkin lujempaa kuin toinen - pääosin komponenteista riippumatta. (Ehkä lukuunottamatta renkaita, joilla todella hävitään tai voitetaan)

T: Julius

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.02.2009 10:26 #10753 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: Ensimmäiset vanteet sorvattu

esim. Ortmann ja Wiesel tippuvat pois

...eikös nimenomaan tämän puolesta eräs nimeltä mainitsematon hallituksen jäsen ole kampanjoinut jo pidemmän aikaa?

Lisää
27.02.2009 11:28 #10754 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Mannit
Joo,

Meikäläinen on kuitenkin käytännönläheinen tässä asiassa. Vaikka Ortmannit nyt kiellettäisiin, niin mahdotonta olisi enään valvonta.

Lisäksi tilanne on sen verran muuttunut, että noitten Ortmannien hankinta ei ole yhtä hankalaa kun OM alkuaikoina. Sen kun tilaa saksasta ja hintakaan ei ole paha.

Valvonna suhteen 1:32 osien kanssa on sama homma, aivan mahdotonta pysyä perillä mikä on minkäkin osan alkuperä, joten parempi vain sallia kaikki.

Mukaanlukien Lordman vanteet ja Kaitserrari luonnonkumit.

Ja mistäs te tiedätte ettei niitä ole jo käytetty?

Lisää
27.02.2009 11:50 #10755 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ensimmäiset vanteet sorvattu
Fin Cup-säännöt lähtivät aikoinaan juuri siitä, mitä Pekka tuossa kirjoitti. Ainoastaan autoratavalmistajien osat olivat sallittuja. Alkuperäisen määritelmään mukaan esim. Nincon ja Flyn autotkaan eivät olisi sallittuja. Heillähän ei ollut ratoja silloin...

Mun mielestä Pandoran boksi aukeni silloin kun Slot:it tuli markkinoille. Olikohan se joskus -00 tai -01? Heillähän ei silloin ollut autoja. Sen jälkeen erilaisten virityosien tulva on ollut loputon. Eikä sille loppua näy jos 1/32-kotirataharrasteen suosio on maailmanlaajuisesti näin hyvä.

Kaitserrarin spesiaalipyöriä ei ole vielä nähty kisaradoilla. Ne TAATUSTI erottuvat KAIKISTA muista. Ei tuota katsastajalle ongelmia erottaa. Aihiot ovat valmiina. Testaus alkaa Nokian Super Weekendin jälkeen ja mikäli tulokset ovat lupaavia kisadebyytti seuraavassa magneetittomassa Fin Cupissa. Edellyttäen, että SSH:n hallitus ei puutu peliin ja vihellä sitä poikki.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
27.02.2009 12:07 #10756 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Re: Ensimmäiset vanteet sorvattu
Mulle on ihan sama, kunhan väri on musta.

... ainiin - ja niitten täytyy olla ostettavissa, eli hinnat esille <EDIT>

• Sepedeemus
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
27.02.2009 15:45 #10762 : Sepedeemus
Vastaus käyttäjältä Sepedeemus aiheessa Re: Ensimmäiset vanteet sorvattu
Mun mielestä kaikki kaikki liikennesäännöt, joiden noudattamattomuudesta ei ole sanktiota, ainoastaan heikentävät yleistä lain kunnioitusta ja lain kuuliaisuutta (esim. heijastimen käyttämättömyys pimeällä). Samoin kaikki lait ja määräykset, joita ei valvota kun siihen ei ole resursseja tai ei ole teknisiä mahdollisuuksia valvoa sitä (esim vaikka moottoripyörien kokoluokitukset kevytmoottoripyörät/moottoripyörät/kilowattirajoitukset ajokorttiluokissa). Mitä järkeä! Kun tee se itse mies tuplaa jonkun moottoripyörän tehot jonkun prikan poistolla muutamassa minuutissa.

Ai niin, oltiinkin pienoisautoilussa!

Mun mielestä kaikki säännöt, joiden noudatta... No kyl te tiedätte.

LordJW on oikeassa. "Mulle on ihan sama, kunhan väri on musta."

Säännöt joita ei voi valvoa ja jotka on tehty "herramiehille" on kuin tehty rikottavaksi. Ei säännöt saa olla sellaisia, että täytyy sanoa: "mun mielestä sääntö tarkoittaa sitä että...

En ota kantaa itse KRM-sääntöön, mitä se tarkoittaa, mutta KAIKKI säännöt tulisi olla sillä tavalla että sitä ei tarvitse tulkita. FinCup säännöissä ei lue mitä KRM-valmistaja tarkoittaa. Ei siellä lue edes sitä, että tuotteita on oltavissa tarjolla kaikille.
- Hyvä sääntö kertoo, että jonkun tuotteen täytyy olla tietyn kokoinen.
- Hyvä sääntö kertoo myös että tuotteen täytyy olla tietyn valmistajan, mutta tuotteen täytyy olla tunnistettavissa kyseisen valmistajan tuotteeksi.

Millä sen tunnistaa jos joku tekee omia akseleita, vanteita taii renkaita?

Kysyypi epätietoinen autoilija, nimimerkillä: "saako kaverin autolla ajaa , jos ei tunnista, mikä on oma ja mikä kaverin - niinkin on käynyt!"

Sivu luotiin ajassa: 0.425 sekuntia