- Vastaanotettu kiitos 179
Arkistojen aarteita. Part 1.
02.12.2016 08:29 #34011
: KaiR
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Arkistojen aarteita. Part 1.
Itsellä on muutaman Revell Home Racin set 60 -luvun puolivälin paikkeilta ja ainakin noissa peukalokahvaisissa ohjaimissa oli jo jarrut. Hämmentävää sikäli, että ko. ratasetin mahdollistama ovaaliradan suora oli n. 50 cm pitkä -> ei siinä ehdi edes kiihtymään jotta tarvitsisi jarruttaa!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
06.01.2017 16:12 - 06.01.2017 16:19 #34319
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Arkistojen aarteita. Part 1.
Löytyi lisää kuvia Kauksulta! Sain kuvat jo useita vuosia sitten kun Marjamäen Jari roudasi Nokwoodiin kaverinsa Juha Virtasen. Juha oli Kauksun kerhon alkuperäisiä vetäjiä ja hänelta sain nuo pari kuvaa. Tässä välissä kuitenkin kuvat "hukkuivat" vuosikausiksi vaikka olin varmasti pistänyt ne hyvään jemmaan. No tänään jemma sitten paljastui. Ne olivat kirjekuoressa mun autokokoelmalaatikossa sivuvaunuprätkien alla...
Kuvat ovat syksyltä 1978, sillä alkuperäinen lähtösuoran hyppyri on vielä paikoillaan. Ihan alkusyksyssä ei kuitenkaan olla, koska Fleischmannin peukalokahvat ovat jo vaihtuneet Parman kahvoihin. Mainittakoon, että kolme noista Parmoista oli edelleen käyttökunnossa keväällä 2016.
Ensimmäisessä kuvassa ruutupaitainen kaveri on käsittääkseni Juha itse (en tiedä kuka kuvat on ottanut). Meikäläinen pilkistää takana ajaen uraa 1. Autona mulla näyttäisi olevan silloinen suosikkini Scalextricin Alpine A310. Kaarteen sisäosissa lepäilee toinen suosikkini Scalextric C.7 Mini Cooper. Juhan auto oletettavasti Parman Womp kullan- tai oranssinvärisellä Porsche 911 korilla (sellaisella muistan hänen harrastaneen). Wompit olivat tuolloin kuuminta hottia ja huomattavasti Scalextriceja nopeampia. Meille Kauksun mukuloille ne olivat jotain tosi ihmeellistä ja nimitimme niitä "vatkuliautoiksi". Kuskien vastapäisellä seinällä viisi valokuvaa joissa oli Classicin 60-luvun mallisto. Kuvat lienevät peräisin J.Jokipiiltä. Niiden häviäminen harmittaa vieläkin. Aloittaessamme kerholla toiminnan uudestaa syksyllä -91 sieltä löytyi paljon kerhon vanhaa materiaalia, mutta ei noita valokuvia.
Toisessa kuvassa myös meikäläinen ja autona oletettavasti Alpine. Toinen punapaita on kaverini Ari Hilden. Näiden pienempien jannujen nimiä en muista.
Kuvat ovat syksyltä 1978, sillä alkuperäinen lähtösuoran hyppyri on vielä paikoillaan. Ihan alkusyksyssä ei kuitenkaan olla, koska Fleischmannin peukalokahvat ovat jo vaihtuneet Parman kahvoihin. Mainittakoon, että kolme noista Parmoista oli edelleen käyttökunnossa keväällä 2016.
Ensimmäisessä kuvassa ruutupaitainen kaveri on käsittääkseni Juha itse (en tiedä kuka kuvat on ottanut). Meikäläinen pilkistää takana ajaen uraa 1. Autona mulla näyttäisi olevan silloinen suosikkini Scalextricin Alpine A310. Kaarteen sisäosissa lepäilee toinen suosikkini Scalextric C.7 Mini Cooper. Juhan auto oletettavasti Parman Womp kullan- tai oranssinvärisellä Porsche 911 korilla (sellaisella muistan hänen harrastaneen). Wompit olivat tuolloin kuuminta hottia ja huomattavasti Scalextriceja nopeampia. Meille Kauksun mukuloille ne olivat jotain tosi ihmeellistä ja nimitimme niitä "vatkuliautoiksi". Kuskien vastapäisellä seinällä viisi valokuvaa joissa oli Classicin 60-luvun mallisto. Kuvat lienevät peräisin J.Jokipiiltä. Niiden häviäminen harmittaa vieläkin. Aloittaessamme kerholla toiminnan uudestaa syksyllä -91 sieltä löytyi paljon kerhon vanhaa materiaalia, mutta ei noita valokuvia.
Toisessa kuvassa myös meikäläinen ja autona oletettavasti Alpine. Toinen punapaita on kaverini Ari Hilden. Näiden pienempien jannujen nimiä en muista.
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 06.01.2017 16:19 Kaitsu.
18.04.2017 18:29 #35308
: Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Arkistojen aarteita. Part 1.
Liitetiedostot:
Sivu luotiin ajassa: 0.288 sekuntia