24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

Kuinka moni haluaa lukea juttuja suomeksi ?

Lisää
12.05.2004 09:24 #1323 : lordjw
Tervehdys taas!

Olin yhteydessä SlotForumin [url:mbo5b4w4] www.slotforum.com [/url] ylläpitäjään ja sain luvan kääntää ja julkaista joitakin SlotForumin artikkeleita suomeksi.

Kysyisinkin nyt kuinka moni tuntee että olisi miellyttävämpi lukea juttuja suomeksi eikä englanniksi?

Kannattaako kääntää jos kaikki kuitenkin lukevat alkuperäiset slotforumin jutut englannin kielellä?

Tässä pähkinä purtavaksi, kommentteja arvostetaan. :D

T: Julius

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• NASCARMAN
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
12.05.2004 12:44 #1324 : NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Re: Kuinka moni haluaa lukea juttuja suomeksi ?
Moi,

Uskoisin, että suurin osa jotka surffaavat aktiivisesti lukevat SlotForumia englanniksi.

Taitaa olla hyötyyn nähden turhaa hommaa, mutta jos virtaa riittää niin anna palaa vaan.

• Epe
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
12.05.2004 19:35 #1325 : Epe
Vastaus käyttäjältä Epe aiheessa Re: Kuinka moni haluaa lukea juttuja suomeksi ?
Kyllähän lontoon kieli taittuu varmaan suurimmalta osalta ainakin välttävästi eli asia tulee ymmärretyksi :? D roll: . Saattaapi tulla jopa totaalisia väärinymmärryksiä jotka johtavat jos ei muuta niin ainakin noloihin tilanteisiin "piireissä" :oops: .

Kääntämishommissa kehittyy omakin kielitaito kivasti :D .

• Epe
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
12.05.2004 19:36 #1326 : Epe
Vastaus käyttäjältä Epe aiheessa Re: Kuinka moni haluaa lukea juttuja suomeksi ?
Vastaus unohtui :oops: eli käännä vaan! Itse olen ainakin sen verran laiska että valitsen mielummin kotimaisen vaihtoehdon jos siihen on mahdollisuus.

Lisää
13.05.2004 13:51 #1327 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Kuinka moni haluaa lukea juttuja suomeksi ?
Tuskin siitä nyt ainakaan haittaa on jos juttuja käännät. Toinen juttu on sitten se kuinka paljon sieltä loppujen lopuksi löytyy mitään kiinnostavaa.

No kiinnostavuus on varsin yksilöllistä. Mikä ei kiinnosta mua saattaa kiinnostaa kovasti jotain muuta ja päinvastoin. Enemmän olen löytänyt itseäni kiinnostavia juttuja OWH's Slot Car Talkista [url:2ksjwwc7] www.oldweirdherald.com/slotcartalk/ [/url] kuin SlotForumista.

Missä muuten aiot käännöksiä sitten julkaista? Kyllä minä niitä täältä lupaan lukea joten anna mennä vain :wink:

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

• Epe
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
13.05.2004 15:27 #1328 : Epe

Kaitsu kirjoitti: Missä muuten aiot käännöksiä sitten julkaista?

Aivan, täällä vai joissain muualla :? ? Scalenetissä kenties?

• Hate
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
13.05.2004 15:57 #1329 : Hate
Vastaus käyttäjältä Hate aiheessa Re: Kuinka moni haluaa lukea juttuja suomeksi ?
Kyllä varmasti lukijoita löytyy jos niitä täällä julkaiset.

Lisää
13.05.2004 21:28 #1330 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Oldweirdherald
Tervehdys!

Olen käynyt myös "Oldweirdheraldissa", kiinnostava paikka. Täytyy tosin sanoa että hieman sekava sivusto. Ehkä siellä on enemmä kamaa pitemmälle edistyneille harrastajille. Itse pidän enemmän SlotForumista sen selkeyden ja laajan kansainvälisen harrastajakunnan vuoksi. Myös fiilis on SlotForumilla hyvä ja tietäjiä löytyy vastailemaan tyhmiinkin kysymyksiin. Olin yllättynyt siitä miten hyvin SlotForum otti Auditarinankin vastaan.

Jo kielenharjoittelun vuoksi olisi mielenkiintoista harjoitella tuota kääntämistä. Kohteena tietenkin lähinnä arvostelut uusimmista autoista. Luulisin että jonkin verran on kysyntää aktiiviselle, hyvälle suomenkieliselle sivustolle johon tulisi uusia juttuja tasaisin väliajoin. Tämän olettamuksen perustan sille että itse etsin suomenkielisiä sivustoja kun löysin autoradat uudestaan muutama vuosi sitten.

No, aina yritetään jotakin keksiä täytteeksi paikkaan: [url:1whmji3i] koti.mbnet.fi/scalenet/ [/url]. Muistutan että harrastuspohjalla hupimielellähän tässä liikkeellä ollaan. :wink:

Lisää
23.06.2004 18:49 #1385 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Kuinka moni haluaa lukea juttuja suomeksi ?
Täytyy ottaa kommenttejaan takaisin :oops:
Nyt kun tuota SlotForumia on aktiivisemmin seuraillut niin varsin kiinnostavia keskusteluja sieltä löytyy. Erityisellä mielenkiinnolla lueskelen nicin 'TSRF' kirjoittelua. Nicin takaa löytyy käsittääkseni pitkänlinjan slottaaja Philippe de Lespinay jonka tietämys ura-autoilusta on kyllä kunnioitusta herättävää. Hienoja kuvia hän postailee tuonne mm. 60-luvun kisapeleistä.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
23.06.2004 19:07 #1386 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa SlotForum
Tervehdys!

Lisäksi vaikuttaa siltä että SlotForumille tulee koko ajan uutta porukkaa. Olen huomaavinani että SlotForumiin on liittynyt porukkaa jotka aiemmin olivat lähinnä SlotcarIllustrated foorumissa.
Valitettavasti Ranskalaiset ja Hispaanot ovat kuin orpoja piruja foorumilla kun enemmistö heistä ei osaa kovin hyvin englantia.

PS.
Ei ole vielä vääntö riittänyt kääntämiseen, työ vie kaiken puhdin ja puristaa mehut miehestä. :?

Sivu luotiin ajassa: 0.375 sekuntia