24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

Tekijöille tilausta

Lisää
15.09.2011 21:34 #15842 : KaiR
Tekijöille tilausta kirjoittanut KaiR
www.finslot.net/forum/viewtopic . ... highlight=

Jo yli 2½ vuotta sitten koitin peräänkuuluttaa lisää aktiivisuutta Suomessa ura-autoiluun keskittyvän forumimme tarjontaan ja siihen, että yhdet ja samat kasvot eivät aina voi olla äänessä ja jaksaa loputtomiin.

Kesäkuukausien hiljaiselon jotenkin ymmärtää, mutta syksyä ja ajokautta kohden edetessä sitä oikein odottaa forumin vilkastumista. Uusia päivityksiä tulee kuitenkin harvoin ja SSH:n jäsenen ominaisuudessa tämä hieman harmittaa. Sivustona Finslot ja sen Forum on lajin harrastajien ainoa äänitorvi netissä, ja sen tulisi näkyä ja kuulua ja rönsyillä eri tavalla!

Omat huomiot forumin aktiviteetistä keskittyvät 1:32 Fincup ja 1:24 malliauto -puoleen, joten havainnot on koottu näitä tarkastellen. Näiden kahden genren ulkopuolelle jäävät palstat voivat olla ihan järjestyksessäkin, mutta jos sielläkin tunnetaan tämän lausuman myötä heräämistä, en ainakaan minä pane pahakseni!

Vaikka kilpailu on aina kilpailua ja uudella innovaatiolla voi saada hetkellisen edun niin mua silti harmittaa se, ettei omista uusista projekteista hiiskuta juuri mitään; eihän siellä kaikkea tarvitse paljastaa. Talleissa tapahtuu -topic olisi helppo näyteikkuna elävöittää forumia ja kertoa päivitettyjä kuulumisia omalta työpöydältä! Kotirata -projekteille ja niiden esittelylle koetettiin luoda omaa topicia, se ei saanut tuulta alleen. Lempäälän rataprojekti sentään on saatu kaikkien luettavaksi.

Uusin ura-auto -ostos päivittyy verkkaiseen vaikka uutta kalustoa on tullut satavarmasti, juttuja rakenteluprojekteista tai ratatalkoista kaivattaisiin, tekniikkavinkkejä kotona ajaville rookie -kuskeille, maahantuojan terveiset uutuuksista... Ei mulla ole käsitystä, miten kaikki voitaisiin yhtäkkiä aktivoida tai saada mukaan, koska mulla itsellä on kontakteja suhteellisen vähän. En ole sivuston ylläpitäjä. Mutta tällaista heräämistä vaan toivon. Tää sivusto on liian suppea!!!

Lisäksi tämän sivuston visuaalinen ilme on ollut liian kauan sama ja sitä pitäisi päivittää, nykyaikaistaa, saada houkuttelevammaksi. Tämä tietysti vaati tekijän ja ideanikkarin, taitajan, jota mä itse en ole. Tekisin enemmän jos osaisin, koska tää sivusto tarvitsee profiilin nostoa ja päivitystä, lisää aktiviteettia harrastajilta ja sellaista uutta imua, jota sivustolta tällä hetkellä puuttuu.

Kai Ruusunen
SSH

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.09.2011 08:53 #15846 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: Tekijöille tilausta
www.finslot.net/forum/viewtopic . ... highlight=

edelleenkin tekijää odotellessa, saa ilmoittautua.. alusta pitäisi vaihtaa vaikkapa Joomlaksi ja siinä samassa tehdä säätöjä...

• Mika R
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
18.09.2011 07:11 #15863 : Mika R
Vastaus käyttäjältä Mika R aiheessa Re: Tekijöille tilausta
Uutena ja tiedon nälkäisenä harrastelijana olen ihmetellyt samaa asiaa. Kausi on alkamassa mutta kaluston esittelyjä on todella vähän, kuten muitakin tekniikka keskusteluja. Kaikille harrastuksille foorumi on tärkeä tietolähde, niin uusille kuin vanhoille.

Lisää
18.09.2011 08:32 #15866 : karto1977
Vastaus käyttäjältä karto1977 aiheessa Re: Tekijöille tilausta
Syy tähän voi olla että jokainen haluaa yllättää millaisella kalustolla tulee ekaan kisaan.Oma kalusto on vielä tekeytymässä.Parhaiten pääsee kysymään vinkkejä kun menee kerhoiltaan.

Lisää
18.09.2011 12:22 #15871 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Tekijöille tilausta

Kaikille harrastuksille foorumi on tärkeä tietolähde, niin uusille kuin vanhoille.

Keskustelu ja artikkelien julkaisu oli vilkkaampaa muutama vuosi taaksepäin tarkastellen. Sittemmin näyttää tapahtuneen harrastajakunnan vakiintumista, joilla esim. perusasiat ovat selvillä, kilpailutoiminta hallussa ja eri autovalmistajien hyvät ja huonot puolet tiedossa. Nyt kotiratapuolelle kirjoittamissani artikkeleissa koskien VW Sciroccoa ja HPI Skylinea ei niissäkään ole mitään uutta ja erikoista tai mielenkiintoista. Ne ovat itseasiassa NIIN taviksia kuin olla ja voi. Ainoa syy kalustoesittelyyn oli se, että saadan hieman tätä peräänkuuluttamaani simppeliä juttua forumille ja se, että itse lähdin tekemään niistä kisakalustoa uuteen Touring -luokkaan niiden selvästä "under dog" -asemasta huolimatta.

Vaikka informatiivinen puoli on forumilla ensiarvoisen tärkeä ei sovi vähätellä sitä, että sivustolla olisi mukava myös viihtyä. Pelkän asiapitoisen tekstin lomaan tarvitaan niitä sirkushuvejakin, joista ilmenee kaikelle kansalle ettei kotirata- ja malliauto -puolella kuitenkaan ole kovin tiukkapipoista porukkaa! Sen takia olenkin koittanut kannustaa forumilla vierailevaa harrastajakuntaa kirjoittamaan hieman vähäisemmistäkin asioista tai rakenteluprojekteista. Jos intoa riittää jutun kertomiseen, niin mielestäni niin pientä asiaa ei olekaan ettei sitä voisi tällä laudalla julkaista. Otsakkeita kuten Viimeisin ura-auto -ostos, Varikolla kuiskitaan... tai Talleissa tapahtuu on luotu näitä tarinoita varten ja uusia topiceja saa luoda kuka tahansa!

Pieni inflaatio koskee myös kisaraportteja, joita on paljon mukavampi lukea kuin pelkkiä tulostaulukoita. Tässä tosin mennään jo selvästi vaativammalle osa-alueelle, koska artikkelin materiaali pitää kerätä vilkkaan kisapäivän aikana, ja jos kaiken melskeen keskellä on itse vielä kilpailemassa ja tuomaroimassa niin kiirettä pitää! Kisapäivän tapahtumat pitää niputtaa tuoreeltaan, valita tekstiin kuvat ja yleensä vielä saattaa julkaisukuntoon, nopeasti. Ja talkootyönä tietysti.

Vuosien varrella on tultu siis siihen, että se osasto, joka pitää forumia aktiivisesti hereillä on aavistuksen ylityöllistettyä tai muuten vain alkavat jutut loppua, voimavaroista puhumattakaan. Koska useimmilla meillä pysyy kynä kädessä niin olisi forumin mielenkiinnon kannalta tärkeää, että sinne uusinakin kasvoina saapuneet henkilöt toisivat ääntään kuuluviin. Jos ei muuten, niin kysymällä vaikka niistä perusasioista. Ettei totuus pääse unohtumaan.

Kai Ruusunen
SSH hallitus

• Mika R
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
18.09.2011 13:57 #15873 : Mika R
Vastaus käyttäjältä Mika R aiheessa Re: Tekijöille tilausta
Olen saanutkin vastauksia kysymyksiin kerhostani (LemUa) mutta uskoisin ettei ole olemassa yhtä oikeata tapaa rakentaa autoja. Eri rakentajien rakennustavat on tärkeässä asemassa kun etsii sitä omaa tyyliänsä, joka ainakin alussa voi olla hyvinkin pielessä. Itse olen sikäli hyvässä asemassa että olen harrastanut jo pitkään koneiden ja laitteiden parissa. Niistä myös elantoni hommannut, joten kaikkea ei tarvitse alusta asti opetella ja hankkia työkaluja. Mutta on olemassa myös aloittelijoita joilla ei ole muuta kuin kova halu tehdä ja harrastaa, sikäli näkisin foorumin tärkeänä lajin jatkuvuuden kannalta. Jos laudalla ei tapahdu mitään ei sitä viitsitä seuratakkaan.

Lisää
29.09.2011 19:16 #16000 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Tekijöille tilausta
Katselin ohimenne KOTIRATA -puolella julkaistuja artikkeleita. 4. huhtikuuta 2008 oli juttu Pirkanmaan junnucupista kirjoittajana Kai Kivekäs.

Tämän jälkeen kotirata -puolella on julkaistu juttuja ainoastaan Julius Wilkon tai allekirjoittaneen toimesta, näistäkin leijonan osa Juliuksen käsialaa! Tässä on siis menty alueella, jossa löytyisi jutun juurta jos toistakin reilu 3,5 vuotta kahden miehen voimin?

Kyllä, kaikesta pikkupurtavasta ei ole artikkeliksi ja sitä varten löytyy aina tilaa forumilta. Mutta artikkeleissa on aina enemmän hohtoa, syvyyttä ja kertoohan se aktiivisuudesta harrasteen ympärillä meitä muita harrastajia kohtaan. Ihan forumin mielenkiinnon takia olenkin koittanut tätä meissä asuvaa intoa harrastaa asiaa saada ilmentymään useammalta taholta kirjoitettuun ja kuvitettuun muotoon.

Sivu luotiin ajassa: 0.575 sekuntia