24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

H.O mittakaava

• Johannes
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
23.09.2004 13:16 #1637 : Johannes
H.O mittakaava kirjoittanut Johannes
Löytyykö tältä laudalta H.O-mittakaavan harrastajia?

Suomessa Tyco/Hotwheels taitaa olla ainut tunnettu merkki tuossa mittakaavassa ja ne ilmeisesti lasketaan täällä päin leluiksi. Maailmalla tuokin mittakaava näyttää olevan kohtuullisen suosittu aikuisten leluna.

Minua H.O-mittakaavassa viehättää koko, toki isommilla autolla olisi mukavampi leikkiä, mutta mittakaavassa pitkän radan ja kunnollisen maiseman teko on näihin pikkuautoihin helpompaa. Ainakin minusta näyttää että auto ja kori valikoima on H.O. autoissa vähintäänkin yhtä suuri kuin 1/32 autoissakin. Suurin ongelma on että tähän mennessä olen löytänyt euroopasta yhden kaupan jolla on todella mittava valikoima H.O-autoja, suurin osa kaupoista ja halvat hinnat ovat väärällä puolen atlantia. Joukolla tavaran hankkiminen rapakon takaa olisi helpompaa, nyt tuntuu typerältä alkaa tilaamaan muutamaa kullattua laahainta ja paria sarjaa silikonirenkaita.

Toisaalta kilpailu muutenkin kuin oman perheen kesken saattaisi olla mukavaa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.09.2004 19:52 #1639 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: H.O mittakaava
Vuosien saatossa olen törmännyt erittäin harvoin H0-harrastajiin Suomessa. Joskus kymmenkunta vuotta sitten juttelin puhelimessa (muistaakseni) turkulaisen H0-harrastajan kanssa. Nokialla tiedän yhden kaverin keräävän vanhaa Tycoa. Tässä kaikki minun kontaktini H0-mittakaavaan...

Jenkeissähän H0 on ollut erittäin suosittu mittakaava. Todennäköisesti kaikkein suosituin ura-autoilun muoto ura-autoilun historian ajalta.

Jotkut noista vanhoista Auroran H0-autoista ovat muuten pirun hyvännäköisiä.

Ilmoittele jos jossain päin Suomea organisoidaan joskus H0-kisat. Olisi kiva lähteä kokeilemaan...

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
25.09.2004 08:14 #1641 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa HO-kaupat Euroopassa
oletkos jo alla olevat kaupat bongannut?

www.slotracing-kicherer.de
www.slotracing.de
www.pumpkin-models.at/

kaikissa nakyy olevan HO/1:60 -kalustoakin...

Sivu luotiin ajassa: 0.379 sekuntia