24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

MAGracing

Lisää
05.01.2014 07:23 #22852 : Kaitsu
MAGracing kirjoittanut Kaitsu
Tuommoiseen törmäsin:

magracing.co.uk/

Ihan uus juttu mulle. Eräänlainen R/C:n ja slotin yhdistelmä. Ei lainkaan hassumpi idea.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Nanook
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
05.01.2014 22:14 #22863 : Nanook
Vastaus käyttäjältä Nanook aiheessa MAGracing
On tuosta ollut juttua tuolla UK:n forumilla jonku vuoden.

Ajatus sinällään erittäin mielenkiintoinen. Jos autoilla pystyis ajamaan edes samanlaista vauhtia kuin 18 k rpm kotirata autoilla ja driftailla kurveissa niin oispa makia. Videohan toki aina hidastaa vauhtia, mut siitäkin huolimatta autojen vauhti vaikuttaa aika verkkaiselta eikä oikein liirailut onnistu. Lisäksi tuota ei niin vain kasata vähäksi aikaa johonkin ja sitten pakata pieneen tilaan poies. Vaatiipi vielä melkoisesti kehitystä, mutta kiva että löytyy tuollaisia Pelle Pelottomia kehittelemään harrastusta uusille urille... eiku :D

Lisää
06.01.2014 07:58 #22864 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa MAGracing
Varsin protoltahan tuo vaikuttaa, ja kehitystyötä on tehtävä rutkasti jos sillä tosissaan rahaa aikoo tehdä. Mä en oikein usko suuriin markkinoihin, jos käyttäjän pitää itse rata valmistaa... Perusidea on kuitenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan varsin hyvä.

Mietiskelin sitä, että eihän mikään estä ajamasta noilla vehkeillä ura-autoradallakin?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
06.01.2014 09:34 - 06.01.2014 09:35 #22865 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa MAGracing
Niillä voinee tosiaan ajaa uraradallakin, mutta virtakiskojen pitää olla magneettista materiaalia. Muuten ei pysy autot ns. "urassa". Samoin kaistanvaihdot voi myös käytännössä unohtaa tavallisella ura-autoradalla. Tuossa konseptissa ajolinjan vaihto perustuu käsittääkseni "dead-stripeihin", joissa ei ole magneettipitoa.

Radan valmistaminen itse tuolla konseptilla on kuitenkin huomattavasti helpompaa + halvempaa kuin perinteinen urarata virtakiskoineen ja johdotuksineen. Samoin halvempaa. Lisäksi tuolta saa tilattua kaiken tarvittavan materiaalin pöytälevyjä lukuunottamatta. Pahvilevyjen käyttö "tasoitteena" lienee tosin huono vaihtoehto kestävyyden kannalta, mutta muitakin tapoja tehdä tuo rata onneksi löytyy.
Viimeksi muokattu: 06.01.2014 09:35 PekkaN.

Sivu luotiin ajassa: 0.254 sekuntia